Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@gosc_de121: I sekretarz PZPR Gomulka mial na imie Wladyslaw, ps. Wieslaw. A Stanislaw Gomulka jest ekonomista i nadal zyje.
gosc_de121
2013-06-06 22:49
Problemem jest umowa między rządem PRL a Turcją jeszcze z czasów Staszka Gomułki w której pisze że każda ze stron (przewoźnik narodowy) musi zgodzić się na zwiększenie częstotliwości lotów. TK chce latać do KRK a LOT powiedział nie i przez to mamy takie wysokie ceny biletów na trasie WAW-IST. Bankructwo LOTu oznacza że umowa z PRLu traci swoją ważność i ceny spadają do normalnych.
gosc_67091
2013-06-06 17:54
No i od marca z KTW 3 razy w tygodniu ???
gosc_4046d
2013-06-06 17:46
Juz kiedys tam latali
krzysiekl
2013-06-06 17:28
LCC plus ale portal zjada plusy...
krzysiekl
2013-06-06 17:26
przykładowo z Lwowa do Istambułu można polecieć w dwie strony w lipcu za 154USD/500PLN (W cenie bagaż, linie Pegasus) a były jakiś czas temu jeszcze lepsze oferty. Lot bezpośredni. z Warszawy to 1200PLN jeśli lot bezpośredni a 800PLN z przesiadką. Z Polski ciągle nie ma LCC do Turcji. Choć Pegasus to taki LCC . (Code share np. z Air Berlin, bagaż w cenie itp) Sprzedają też bilety z przesiadką np. 1500zł Dubai, 1400zł Teheran. BTW wiki twierdzi, ze mają latać do Bydgoszczy ale sama linia lotnicza nic o tym nie wie.
gosc_61bc3
2013-06-06 17:10
Turcja otworzy niebo w 2017. Dopiero wtedy spodziewałbym się otwarcia tras Wizz Aira czy Ryanaira w tamte rejony z Polski. Bo to co jest obecnie to po prostu wypełnianie luki po Malev, Wizz Air musiał wcześniej dostać zgodę bo nie ma otwartego nieba
@krzysiekl: dla przykladu, latanie do Maroka bardzo stanialo od momentu otwarcia tamtejszego nieba i wejscia lowcostow na rynek (FR, EZY, Jet4you, Air Arabia).
krzysiekl
2013-06-06 15:39
niech Turcja mocniej otworzy swoje niebo to bilety stanieją.
Co do zniknięcia LOTu i zmian cen..należałoby prześledzić zmianę cen w Budapeszcie po upadku MALEV.
@b737800max: dzieki za cytat, jest dosc porazajacy ! NB. nie jestem milosnikiem LOTu ani dotacji panstwowych. Niemniej jednak znikniecie z rynku przewoznika majacego spora baze w Warszawie pociagneloby za soba przykre konsekwencje - nie tylko dla pasazerow ale i na rynku pracy. I nie chodzi wylacznie o pracownikow LOTu. Zatem trzeba sobie zyczyc, zeby program naprawczy sie udal, ktos wreszcie odkupil LOT i wprowadzil w nim zdrowe zasady funkcjonowania, miedzy innymi HR.
usuniety
2013-06-06 15:19
sauvi: wiedz, że większość Polaków NIE ZNA podstawowych i elementarnych zasad ekonomii. Co niektórzy jeszcze mają takie napaprane poglądy rodem z PRL-u, że TYLKO LOT powinien latać z i do POLSKI, zero konkurencji jak za PRL.Więc wszystkimi kończynami podpisuje się pod tym fragmentem twojej wypowiedzi:"Upadek LOT-u = mniejsza konkurencja = wyższe ceny, dopóki luka na rynku nie zostanie zapełniona przez innych przewoźników (jeżeli w ogóle zostanie, na niektórych kierunkach)". W załączniku dołączam linka do artykułu z Forbes odnośnie ekonomii.
zobacz link
gosc_7d1cd: a ja tobie też życzę z całego serca, żebyś stracił pracę....
@gosc_7d1cd: naprawde myslisz, ze jezeli na tej linii monopol bedzie mial Turkish, to nagle ceny zaczna byc korzystne ? Upadek LOTu = mniejsza konkurencja = wyzsze ceny, dopoki luka na rynku nie zostanie zapelniona przez innych przewoznikow (jezeli w ogole zostanie, na niektorych kierunkach).
usuniety
2013-06-06 15:08
Wypełniają lukę ( niszę ) po upadłych liniach MALEV HUNGARIAN AIRLINES. Proste.
gosc_c2d2e
2013-06-06 14:37
nareszcie Stambuł, doczekałem się :)
gosc_7d1cd
2013-06-06 14:36
Oby tylko LOT zbankrutował (życzę im tego z całego serca). Bo dzięki temu będziemy mieć tańsze loty z Polski do Stambułu.
gosc_1642c
2013-06-06 14:27
czekam teraz na komentarze "a kiedy katowice, kiedy warszawa", które wiadomo że i tak nic nie przyniosą.