Pasażerów z LCC można zacząć obsługiwać w terminalu, w którym nadal trwają prace wykończeniowenie (hałas), w którym nie ma skończonych saloników, sklepów i barów. Postawi się kilka automatów z batonikami i tymczasowo wystarczy.
@copilot:
1) w BER jedna z czesci terminalu jest zbudowana wlasnie z mysla o LCC. Byc moze problemy techniczne (juz?) jej nie dotycza albo latwiej je usunac.
2) czesc LCC, za wyjatkiem Air Berlin, juz korzysta z drogi startowej BER, tylko obslugiwane sa w terminalu polozonym na polnoc od niej (SXF). Byc moze jego stan techniczny nie pozwala na dalsze operacje bez remontu.
3) Air Berlin zada sporego odszkodowania za nieudostepnienie BER, byc moze i ta procedura wplywa na taka decyzje.
nie wiem w czym LCC są lepsze i bardziej uprzywilejowane by mogły pierwsze wpaść na BER.
gosc_40a29
2013-05-29 10:05
Shorty, BER to nie jest jeden przypadek na cale Niemcy, wydaje sie, ze zyjesz mitem, poczytaj sobie na przyklad o projekcie Stuttgart 21.
@b737800max: BER to ogromna plama, duzo wieksza od Modlina. Jezeli w ogole mozna dostrzec jakas niemiecka solidnosc, to w odmowie otwarcia portu lotniczego nie spelniajacego standardow, mimo na pewno silnych naciskow ekonomicznych i politycznych. Podobnie zreszta bylo w terminalu na Okeciu, gdzie przez kilka lat dzialaly wylacznie przyloty. A w Modlinie jakoby znane byly klopoty z droga startowa, a mimo to zostal otwarty.
modlin to dobra opcja, radom za daleko od wawy, a to co sie dzieje w BER to jedn przypadek na cale niemcy a u nas to standard.
usuniety
2013-05-28 21:36
shorty: gdzie sa Ci wszyscy, co tak psioczyli i wyzywali Modlin (po co ten Modlin!?!, WizzAir zostaje na Okęciu!!, Ryanair do Radomia!!, zaorać Modlin!, Modlin Precz!,)?? Zobacz jakie wałki się dzieją na BER - przyszłym niemieckim lotnisku.A ponoć Niemcy są znane z solidności. Gdzie ta solidność? Ja rozumiem, że BER to dużo większe lotnisko od WMI. Dobrze, że na WMI tylko problem z drogą startową był a nie z instalacjami elektrycznymi.
gosc_b2d8b
2013-05-28 21:20
od jakiegos czasu wrobelki cwierkaja, ze BER bedzie otwierany etapami, a Tegel na pewno tak szybko nie zostanie zamkniety.
no to chyba szmpan dla MODLINA:)
muszą jakoś pokrywać koszty funkcjonowania lotniska. 20 mln euro MIESIĘCZNIE kosztuje utrzymanie nieczynnego lotniska. polecam artykuł w linku poniżej.
zobacz link