Znikają kolejne kierunki z Lublina

Znikają kolejne kierunki z Lublina Biura podróży rezygnują z kolejnych kierunków z Lublina. Itaka oraz TUI wycofały swoje oferty wycieczek na grecką wyspę Kretę (Heraklion, Chania) z wylotem z Lublina. Pierwszy lot miał odbyć się 8 czerwca. Miesiąc temu touroperatorzy zrezygnowali z  innych pięciu kierunków: Dubrownika, Bodrum, Enfidhy, Marsa Alam oraz na Teneryfę.Obecnie w sprzedaży są dostępne...
29/05/2013 00:39   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
arahja 2013-06-07 20:40   
arahja - Profil arahja
Grzesiek_lublin, goluz, p747. Skrzyknijcie sie i otworzcie bloga o LUZ chetnie poczytamy:-)
jaczro 2013-06-07 20:30   
jaczro - Profil jaczro
Dwa tygodnie po ogłoszeniu, a miesiąc przed pierwszym startem to dobry wynik. Nie wiem po co ta matematyka i te skróty RT czy OW? Chyba tak jak z "transzą" zamiast "ratą" czy "product manager" na wizytówce (reszta po polsku chi chi) mimo, że pracuje się tylko wśród Polaków itp. Wystarczyło 30% z 64 i wyszłoby to samo.
grzesiek_lublin 2013-06-07 20:30   
grzesiek_lublin - Profil grzesiek_lublin
flybe człowieku zrozum że loty dopiero za 2 tygodnie a potem przez kolejne 2 miesiące - a z punktu pasażera choćby takiego jak ja nad weekendem nad morzem będę myślał dopiero w sierpniu i wtedy się zastanowię nad biletami
flybe 2013-06-07 19:41   
flybe - Profil flybe
jaczro, policz...24 rotacje( 48 odcinków) x 128( 64 na odcinek) miejsca to daje 3072 oferowanych miejsc. Umówmy się, że sprzedano 30% miejsc to daje wynik 921pax.
921 dzielimy na 24 ( ilość rotacji)i otrzymujemy 38 pax średnio na RT czyli OW 19 pax ( oczywiście w zaokrągleniu). Jeżeli jest to zadowalający wynik dla lini lotniczej to dyr.handlowy i cały marketing powinien być zwolniony w trybie natychmiastowym.
jaczro 2013-06-07 18:40   
jaczro - Profil jaczro
grzesiek_lublin to się nazywa "paxotwórczy" efekt samego lotniska. Bliskość portu lotniczego generuje (ogólnie) ok. 45% ruchu, są to właśnie takie ja Ty osoby, które by po prostu, przy dalszym dojeździe do lotniska, nie poleciały.
grzesiek_lublin 2013-06-07 17:44   
grzesiek_lublin - Profil grzesiek_lublin
Co do dyskusji LUZ - GDN to trasa dopiero ruszy a bilety cały czas są jeszcze w sprzedaży i tak naprawdę będą kupowane przez niektórych na kilka dni przed wylotem ( oczywiście chodzi o ruch turystyczny i ludzi jadący na kilka dni na wyrzeże)
grzesiek_lublin 2013-06-07 17:33   
grzesiek_lublin - Profil grzesiek_lublin
Do tej pory z lubelskiego lotniska skorzystałem 2 razy(i nie ostatni) Londyn i Liverpool i gdybym miał jechać do Warszawy albo do Rzeszowa że by móc polecić do znajomych do WB to chyba bum się nie zdecydował - odnosi się to też do moich sierpniowych wczasów w Bułgaria. Jeżeli mam lotnisko pod nosem to z niego korzystam i to nie tylko dotyczy mnie wale wielu osób z lublina i Lubelszczyzny . A co do wcześniejszych wypowiedzi to muszę powiedzieć że wiele osób z Rzeszowszczyzny (Stalowa Wola, Nisko, Tarnobrzeg) korzysta z lotniska w lublinie
4tech 2013-06-07 17:26   
4tech - Profil 4tech
jarczo, jednak rozdziel watek/post o trasie K2 GDN/LUZ/GDN od postu/wątku o bizjetach. A ma jakiś ( ilość)wpływ na rentowność lotniska takiego jak LUZ? Czy to tylko promil zysków przy danych kosztach stałych? Ile wynosi "betonowe" za bizjeta a ile za samolot klasy C/B? jaki jest koszt obsługi bizjeta a jaki samolotów klasy C/B? Jak już pisałem wcześniej, wg. mnie lotnisko powinno samo sie utrzymać ( zarobić na koszta działalności) jak przynosi zysk tym lepiej dla niego ( lotniska) a bizjetami lotniska nie utrzymasz chyba że lotnisko jest na Lazurowym Wybrzeżu gdzie dziennie ląduje i startuje wiecej samolotów niż na np. w WAW a opłaty lotniskowe są x wyższe niż na LHR :)...
jaczro 2013-06-07 17:10   
jaczro - Profil jaczro
4tech no a to kto napisał: jaczro, wkółko piszesz" Bizjet" a z tych bizjetów lotnisko da radę się utrzymać? Na każdym lotnisku lądują bizjety w wiekszej lub mniejszej ilości ale to nie ma wpływu na rentowność lotniska.? godz 15:10

Te zgryźliwośći nie były do Ciebie, jeśli poczułeś się obrażony to przepraszam, tylko do anonimowych "zatroskanych" o publiczny grosz "ekspertów".
Odpowiedz mi na pytanie czy wyobrażasz sobie nowoczesną metropolię i jej rozwój (są odpowiednie dla tego słowa definicję w PL) bez portu lotniczego?
Portu w Bydgoszczy będę bronił równie zaciekle jak też mającego powstać w Białymstoku. Ta wrzutka z metrem to nie żadne kuriozum tylko podobny przykład jak kuriozalnym jest wymaganie rozwoju metropolii bez nowoczesnej infrastruktury transportowej w tym lotniska którego koszty utrzymania wynoszą ułamek dopłat do skansenu pt. Przewozy Regionalne?
4tech 2013-06-07 16:37   
4tech - Profil 4tech
jarczo, widze że się nie rozumiemy. Nie czepiam się ani dwóch foteli ani Lublina czy lubelskiego lotniska. Co próbujesz mi sugerować a i sam robisz w stosunku do innych. Co do ATR42/72 ok, mój błąd. Natomiast TY piszesz dokładnie na inny temat odpowiadając na mój poprzedni post.
Nic nie wspomniałem w nim o lotnisku jako takim ani o kosztach jego funkcjonowania, wspomniałem tylko i wyłącznie kosztach linii lotniczej na danej trasie z wykorzystaniem dwóch róznych typów samolotów przy LF rzędu 30% ( średnio, nie wnikając w to czy to procentowa sprzedaz biletów wg. przewoźnika czy faktyczny LF na danym locie). Nawet nie odniosłem się do tego co napisał jeden z gości o biletach UM i UMar. gdyż nie mam takich informacji. Być może ten gość ma takie dane lub informacje i bynajmniej nie jest to odosobniona praktyka. Tak było w przypadku reaktywacji WAW-BZG, uruchomienia WAW-IEG i kilku innych. Ja nie widzę wtym nic nagannego...klient płaci, klient wymaga, klient korzysta. I jeżeli nawet jest to prawdą że część biletów zakupiły urzędy to nie ma o co się spierać i komuś innemu w dość bezpardonowy sposób "ubliżać" pomawiając go "hejtowanie ( modne słowo ostatnio na forum) :)
A wracając do kosztów.
Znasz koszty operacji lotniczych w PL z wykorzystaniem samolotów ATR42/72/Q400? Ile kosztuje "fotel"?
30% LF ani w ATR42 ani ATR72 a tym bardziej Q400 nie pokryje kosztów własnych przewoźnika nie pisząc o zysku. A TY wyskakujesz " jak filip z konopii" z dopłatami do lotniska a już totalnym kuriozum jest wrzutka o metrze w WAW. Co do lotnisk...to się z Tobą pozwolisz nie zgodzę. Lotniska powinny zarabiać na siebie, ponosić koszty funkcjonowania samodzielnie. przykładów takich lotnisk jest wiele i to nie koniecznie lotnisk hubowych czy też " wezłowych", ale tych regionalnych przynoszących zyski jest też wiele. Byc może w perspektywie "nastu" lat takim lotniskiem stanie się LUZ ( nie przesądzam tego dziś a nawet nie pokuszę się o wróżby na przyszłość).
jaczro 2013-06-07 16:14   
jaczro - Profil jaczro
4tech to Ty odwracasz kota ogonem ,czepiając się dwóch foteli, od "dedykowanego ATR 42". Skąd Ty go w ogóle wytrzasnąłeś?
Spójrz na sam dół strony w linku.
zobacz link
4tech 2013-06-07 15:57   
4tech - Profil 4tech
jarczo, nie wiem skąd wzieło się Tobie 62 miejsaca w ATR72 K2? o ile mnie pamięc nie myli to są one w konfiguracji Y 64 a ATR 42 Y48. I bardzo bym prosił Ciebie o nieodwracanie kota ogonem. Nie napisałem nic o lotnisku w Lublinie a jedynie wspomniałem koszty operacyjne przewoźnika na dwóch różnych typach samolotów chociaż tego samego producenta i rodziny turboproperów.
jaczro 2013-06-07 15:30   
jaczro - Profil jaczro
4tech Brak edycji odnośnie ATR 72, sam się pewnie domyślasz, że pomyłka z powodu 62 miejsc. Od początku było mówione, iż ma być ATR 72. Nie wiem skąd wytrzasnąłeś ten "dedykowany" ATR 42?
Jak już nie ma argumentów to się już tradycyjnie wyciąga z kapelusza słynne "koszty" i "publiczny grosz.
Przyjmij do wiadomości, że publicznych lotnisk nie buduje się żeby przynosiły bezpośredni tylko pośredni zysk (inwestycje i inne które napisałem niżej). Idąc twoim tokiem rozumowania należało by zamknąć metro w Warszawie i w ogóle go nie budować bo nie przynosi bezpośredniego zysku albo podnieś cenę biletu do 20 PLN (taka przynosi zerowy bilans). Mógłbym dalej ciągnąć przykłady ale każdy w miarę inteligentny człowiek wie, że NIE MA nowoczesnej metropolii bez lotniska jak tez np. dworca kolejowego (ciekawe czy w Lublinie przynosi zysk?)...... "mądremu dwa słowa starczą, głupiemu referatu mało"...
4tech 2013-06-07 15:10   
4tech - Profil 4tech
jaczro, wkółko piszesz" Bizjet" a z tych bizjetów lotnisko da radę się utrzymać?
Na każdym lotnisku lądują bizjety w wiekszej lub mniejszej ilości ale to nie ma wpływu na rentowność lotniska.
4tech 2013-06-07 15:08   
4tech - Profil 4tech
@jaczro, sorki że personalnie ale: po pierwsze nie ma samolotu ATR 62, są natomiast ATR42/72, więc jeżeli komuś coś zarzucasz to czasami sprawdź przed opublikowaniem postu coś napisał aby nie ośmieszyć się i samemu nie wystawić się na strzał.
Po drugie dedykowanym samolotem do obsługi tej trasy jest ATR 42 co nie oznacza że nie będzie możliwości podmiany na ATR72/Q400. Po trzecie gdyby przyjąć że trase obsługiwać ma ATR 72 tym gorzej dla tej trasy ze względu na LF samolotu, jego koszty stałe etc. 30% LF przy ATR 42 to 14 osób a przy ATR 72 to osób 19.

@goluz, myślę o że o sianiu gorczycy, maku, słonecznika w finezyjne kształty wzdłuż drogi startowej pasazer.com napisze jak one powstaną, a pasażer w podwoziu to fakt a nie plany bliższe lub dalsze.
jaczro 2013-06-07 14:51   
jaczro - Profil jaczro
gosc_7f501 Nie, nikt niczego nie przyzna, wymyślą coś nowego. Dla niektórych "ekspertów" nie dociera, że Polska ma 12 metropolii (obszarów) i tylko jedna jest bez lotniska: Białystok, do niedawna też Lublin, że w XXI wieku NIE MA MOWY o ROZWOJU metropolii czyli inwestycjach, ściągnięciu wysokospecjalistycznej kadry do miasta bez lotniska, żadnych szans na organizację międzynarodowej imprezy itp. Przykład Lublina tylko to potwierdza - kilkadziesiąt bizjetów w maju na podobno niepotrzebnym lotnisku. W przyszłym miesiącu ma być w Lublinie konferencja kierowników ds. gospodarczych w polskich ambasadach o inwestycjach we wschodniej Polsce (wyczarterowany E 175) itd. Zaraz zaczną coś pi....lić o szybkich kolejach itp. jak by to była alternatywa a nie uzupełnienie połączeń lotniczych.
sauvi 2013-06-07 14:41   
sauvi - Profil sauvi
goluz: rozumiem, ze Twoja misja na tym forum jest obrona i promocja Lublina. Niemniej jednak odpusc z tymi "unikalnymi na skalę światową landartami", trudno to traktowac powaznie.
gosc_7f501 2013-06-07 14:23   
gosc_7f501 - Profil gosc_7f501
goluz: Jak mozesz wiescic sukces polaczenia jak jeszcze nie zostalo uruchomione? Poza tym przewoznik nigfdy nie powie ze trasa sie zle sprzedaje bo wtedy sama narazalaby sie na ryzyko ze ludzie nie kupowaliby biletow "bo przewoznik twierdzi ze trasa sie nie sprzedaje dobrze" a to niesie za soba ryzyko jej zamkniecia i odwolania lotu. Poza tym to co mowi linia to moze byc tylko czysty PR, a euroot jest slawny z nie do konca prawdziwych przekazow (Chorwacja sie rewelacyjnie sprzedaje... To nasz hitowy kierunek... - po czym zamykaja sprzedaz RJK z WAW i GDN z powodu kiepskiej sprzedzy nie przyznajac sie do tego oficjalnie). Czy polaczenie okaze sie sukcesem bedzie wiadomo jesli po wrzesniu Eurolot nadal bedzie obecny w Lublinie - wtedy bedziesz mial prawo powiedziec, ze K2 w LUZ odnioslo sukces. teraz sa slowa przeciw slowom. Zamiast sie pieklic i wytykac innym co powinni zrobic, napisac, powiedziec, przyznac sie do bleu... poczekaj do wrzesnia. Jesli Eurolot bedzie dalej obecny w Lublinie wiekszosc tutaj piszacych z pewnoscia przyzna ci racje.
jaczro 2013-06-07 14:13   
jaczro - Profil jaczro
gosc_ddd08 to ty uprawiasz niezły "realistyczny" PR. Np. po co udajesz "znającego temat" (z anonimowego nicka) a BEZCZELNIE podajesz nieprawdziwe dane o obsłudze tej trasy przez ATR 42 jeśli ma być ATR 62? Dwa tygodnie od ogłoszenia trasy wyprzedane było już 30% miejsc na cały sezon i to wg ciebie mało? Po co BEZCZELNIE podajesz nieprawdę odnośnie rezerwacji jak w rzeczywistości zostało promocyjnych biletów do GDN tylko pod koniec sierpnia za 199 z jedną stronę? Kto ci wyrządził w życiu jakąś krzywdę, że masz taką potrzebę hejtowania?
goluz 2013-06-07 14:04   
goluz - Profil goluz
gosc_ddd08 skąd te informacje o pracownikach UM Lublin i UM województwa na 4 pierwszych rejsach, jakieś potwierdzenie, czy to takie bajkopisarstwo? Pasażer w przeglądzie prasy nie napisze o unikalnym na skalę światową pomyśle landartów w LUZ, czy dobrze sprzedającym się połączeniu LUZ-GDN (choć tutaj to zrozumiałe, bo byłoby to przynanie się do błędu) ale już o trupie znalezionym w podwoziu samolotu lądującego w Rosji jak najbardziej....(link) Bomba...
zobacz link
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy