Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_ebfe2
2013-05-31 17:46
LOT co roku w różnego rodzaju akcyzach i podatkach odprowadza do kasy państwa ponad 600 mln złotych. Niech któryś z forumowiczów wskaże gdzie są pieniądze, które w dopłatach od regionów dostaje WIZZ lub Ryan? Odpowiedź jesz szalenie prosta zasilją one konto centrali w Budapeszcie lub Dublinie.
gosc_93945
2013-05-30 12:47
Jak długo jeszcze będziemy płacić na tych pasożytów!
gosc_3f01f
2013-05-30 00:15
milion tu czy milion tam, co za roznica. pan placi, pani placi i tak wszyscy placimy i bedziemy placic. jeszcze bardzooooo dlugooo. Czy to sie podoba czy nie. hehe
MON ogłosił właśnie przetarg na cztery dla vipow. Potrzebują do 2017 roku 2 szt do 90 paxów zasięg 3,5 tys. oraz 2 szt 15-19 pax, zasięg 5 tys. Samoloty nie starsze niż rocznik 2004. Oferty do 1.07
UA ma za to fajną opcję na panelu rezerwacji. Można sprawdzić co się dzieje z konkretnym samolotem - którym masz lecieć - na 24h do tyłu.
skorty: miełem kilka razy przyjemnośc latać amerykanami na trasach amerykańskich ( NYC - ameryka środkowa ) i generalnie nie polecam...żadna frajda. Mimo że loty trwały nawet około 6h to w zeszłym roku wszystko na pokładzie oprócz wody i napoju było płatne
pcharasz
2013-05-29 10:44
@shorty, tylko raz leciałem linią amerykańską, UA, na trasie SGN - HKG. Miło z ich strony, bo dostałem upgrade do C klasy, lot był obsługiwany Boeingiem 744. I muszę powiedzieć, obsługa i serwis na tej trasie były porównywalne, a może i gorsze niż linie typu SN czy LO, nie wspominając o BA, mają w C klasie na trasach europejskich. Myślę, że jednak bardziej warto wybrać przewoźnika europejskiego do USA, np. LX.
@shorty: sprawdzic zawsze warto, choc de facto nic ciekawego. W ramach porownywania mozna poleciec w jedna strone amerykanskimi, w druga europejskimi w code-sharingu. W miare niedawno lecialem tak MAD-MIA, w jedna strone AA, w druga Iberia. I mimo mojej ogolnie niezbyt korzystnej opinii o Iberii, porownanie zdecydowanie wyszlo na jej korzysc.
jak tylko zniosa wizy do usa to lece na dwa tygodnie ale mysle aby poleciec amerykanskimi liniami , bo nigdy nie lecialem a po za tym chce sprawdzic jak one dzialaja poza europejskimi i azjatyckimi linami. podobno w 767 na rzutnikiu bolka i lolaka wyswietlaja?
gosc_68990
2013-05-29 08:31
Czy to nie jest studnia bez dna? Może jednak powinien upaść, a za te pieniądze stworzyć nową linię?
pcharasz
2013-05-29 07:59
zgadzam się z Tombikiem, też się cieszę, że wreszcie podejmowane są realne próby naprawienia LOT. Cieszę się również, że druga transza ma wynieść 300-400mln, a nie zapowiadane 600 mln. To znak, że restrukturyzacja przebiega nieco lepiej, niż przewidywano na samym początku. Cała Polska czerpie zyski z LOT, nie tylko Warszawa. Już nie mówię ile budżet państwa dostaje poprzez wpływy ze wszelakich podatków, zysków PPL, PAŻP itp., bo to pewnie pokryje całe te pożyczki, ale również mniej namacalne zyski w postaci skróconego czasu podróży do wielu państw na świecie, który byłby znacznie dłuższy przy lotach z przesiadką. Nawet z regionów, bo często jest szybciej lecieć przez WAW ze względu na większą częstotliwość rejsów z regionów do WAW, niż do innych hubów. Już kiedyś o tym pisałem, zysk z takich np. bezpośrednich lotów do JFK trzeba liczyć w podobny sposób, co zysk z np. otwarcia na jakiejś trasie autostrady czy szybkiej linii kolejowej, która znacząco skraca czas podróży.
gosc_af0bc
2013-05-28 23:54
gosc_6cf8c: może najpierw zorientuj się jaką część personelu latającego stanowią osoby, które nie mieszkają w Warszawie, a w innych miastach, a dopiero potem bzdury wypisuj?
gosc_f29c1
2013-05-28 23:20
Najłatwiej wydawać cudze pieniądze i ta maksyma pasuje do polskich przewoźników, o których wspominają internauci komentujący niniejszy artykuł ... ale może powstanie nowa linia wzorująca się na najlepszych w Europie ?
zobacz link ty porównujesz? OLT, w którym połowa osób była z przypadku (lub też z Centrala-największego niewypału LOT-u), a druga z p.Frankowskim na czele miała z lotnictwem tyle wspólnego, że raz leciała samolotem? Za 800 mln to można zbudować nowe dobre linie lotnicze, z mądrym zarządzającym co ma głowę na karku, z prywatnych pieniędzy i zarabiać, a nie marnować kasę podatników.Tusk sprzedaj to jak najszybciej komuś.
gosc_26136
2013-05-28 22:21
shorty tak samo jak i na innych trasach z tym, ze sa szybciej zmeczone a toalety zaraz po starcie nieczynne, prznajmniej 2 z nich...tak jest zawsze jak lece, czyli 2 razy w m-cu
Wieczorne newsy: już w sobotę wraca 787. Tymczasem mają rozpocząć się konsultacje społeczne ws zwolnień pilotów. Nieoficjalnie: do zwolnienia co najmniej 100 z 400 pilotów.
gosc_11778
2013-05-28 21:58
Shorty - ja tylko mialem okazje leciec short haul lotem wiec nie wiem jak jest na LH. Jesli chodzi o pomoc dla przewoznika to wiadomo bylo ze ta druga czesc pomocy bedzie potrzebna. Mam mieszane uczucia jesli chodzi o to czy warto to robic czy nie. Sam kiedys bylem w sytuacji gdy linii lotniczej skonczyly sie $$$ i nie jest to przyjemne dla nikogo(zarowno pracownikow jak i pasazerow) z drugiej jednak strony za 200mln Euro mozna zalozyc naprawde super nowa linie. Mysle ze Pan Prezes ma jakis plan ale do konca nie zostal on jeszcze ujawniony publicznie....
gosc_6cf8c
2013-05-28 21:48
Niech się zrzucą te miasta z których LOT lata ( te które nie muszą im dopłacać ). Dlaczego reszta kraju ma ciągle dopłacać do miejsc pracy w Warszawie?
gosc_f05df
2013-05-28 21:36
arahja: nikt w Polsce nie loży tyle do wspólnej kasy co Warszawa, pomijając juz fakt ilu przyjezdnych korzysta każdego dnia z warszawskiej infrastruktury nie dając od siebie ani grosza. Moze gdyby te miliony, które lokalne lotniska i samorządy pakują do kieszeni Irlandczyka i Wegrow szły do Lotu, to wszyscy mogliby na tym skorzystać, ale najłatwiej jest stwierdzić, ze płacić powinien ktoś inny, tylko korzystać mogliby wszyscy, nie?
masakra jakas. brak wizji i pomyslu. ostatnio cos p. Mikosz probuje niby 30 mln od rainbow tours, niby kolejne 30 mln znizki od PPL , moze czestsze LOTy do USA , moze . co do stewek to maci eracje ostatnio wracalem z FRA to jakas stara Pani miala mine jak by pracowala zakare a druga miala ze 2 metry :) generaknie jak latam SQ to nie moge sie nadziwic jak to mozliwe ze one tak sie straja i to na 12 godzinym locie a nie ledwo 1.5 h.