Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_12efd
2013-05-29 11:47
Kopenhaga co roku jest zdrowo obcinana na lato. Co nie zmienia faktu, że zarząd do wymiany:-)
miał do gadania, bo to port złożył taki wniosek. a przy ograniczeniach też dał ciała, bo limity są niższe niż z dużo bardziej ruchliwego Chopina.
gosc_8131d
2013-05-28 21:07
Na lato Kopenhaga praktycznie zlikwidowana!!!! Z 17 połaczeń tygodniowo zostają trzy.... Zarząd do wymiany
gosc_af9b7
2013-05-28 14:37
Ograniczenia w nocy akurat wynikają z decyzji środowiskowej. Port nie miał tu za wiele do gadania.
tak, koordynację. sloty w nocy.
biznes zaczął się kręcić dzięki Enterowi, który ma jedną z baz. co zrobił więc POZ? wprowadził koordynację od lipca! brawa!
gosc_192df: już dawno o tym pisałem... to samo dotyczy tras na Kraków i Katowice
gosc_d2b98
2013-05-27 08:38
Niech POZ nie sępi tylko rzuci kilka baniek Ryanairowi, wprowadzi atrakcyjne zniżki na opłaty lotniskowe i zaraz biznez zacznie się kręcić :)
gosc_5ab7f
2013-05-27 01:03
Coś w tym jednak jest, że niewiele większy Wrocław, w którym dochody na głowę są nieco mniejsze niż w Poznaniu lata intensywnie i to w wielu kierunkach, a Poznań jakoś nie. Spędzam w Poznaniu średnio ok. tygodnia w miesiącu od kilku dobrych lat (nie pochodzę stamtąd) i to miasto jest jakieś dziwne, wystarczy porównać stan miejskiej infrastruktury Poznania i Wrocławia, różnica jest jak między Polską i Albanią. Wrocław jest kwitnącym miastem, które znakomicie wykorzystało szansę jaką dało Euro, a Poznań? W wielu miejscach zaniedbany, pół miasta rozkopane i końca nie widać, za to wszędzie widać Wiarę Lecha... Może powinniście w końcu zmienić prezydenta miasta na takiego, który nie będzie powiązany dziwnymi układami, to w końcu stolica Wielkopolski zacznie się rozwijać, a nie zwijać...
pozpiotr
2013-05-26 23:30
Uczepili sie wszyscy tego modelu biznesowego w POZ i amen..., co za bzdura..., biznesman tez czlowiek i tez liczy pienidze. Tez mam firme i tez latam, ale nie przeplacam, ot co... Zarzad lotniska jest do bani! Od dobrych kilku miesiecy nie ma zadnych nowych polaczen "tradycyjnych" przewoznikow..., wrecz przeciwnie - LOT tnie WAW, LH tnie FRA, a POZ jest chyba najdrozszym lotniskiem w Polsce... Brawo :/
usuniety
2013-05-26 21:59
gosc_9db20: przynajmniej "jeden" porządny gość, który mnie uprzejmie poprawił mój błąd, w porównaniu do gosc_87894.
gosc_192df
2013-05-26 21:23
CO mozna powiedziec, POZ to lotnisko, ktore obecnie bedzie coraz wiecej tracic. I nie tylko z powodu nieefektywnego zarzadzania i osoby nim zarzadzajacej. Mozliwosc szybkiego dostania sie do BER i WAW i ich lotnisk oraz dalej autem do Niemiec powoduje, ze teraz malo kto bedzie latal. Przez wiele lat nawiejkszy odsetek ruchu z/do POZ to wlasnie ruch w celach biznesowych - dzis ci pasazerowie wsiadaja w samochodzik i jada autostrada do celu, co trwa niewiele dluzej niz podroz samolotem wliczajac czas dojazdu do lotniska, odprawe, przelot i dojazd na miejsce. A finansowo to ogromna oszczednosc. To co teraz powinien zrobic LOT to zaknac swoje polaczenie do WAW i wprowadzic code share z PKP na trasie Poznan Glowny - Warszawa Centralna na kazdym w kazdym pociagu EC, IC, EIC. Lotnisko w POZ nie ma przyszlosci, mozna juz dzis zaorac i posadzic marchewke albo wybudowac osiedle.
gosc_3bbb4
2013-05-26 19:38
Proszę przeczytać Rozprawę Doktorską W. Augustyniaka pt Efektywność Polskich Regionalnych Portów Lotniczych. Rozprawa jest dostępna na stronach Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Można się dowiedzieć o wielu ciekawych sprawach. Poznań jako jedyne lotnisko w Polsce uzyskał miano WZORCA. Było to co prawda dość dawno, bo w 2000 roku jeśli chodzi o dane techniczne i 2004 roku dane ekonomiczne. Potem przyszedł Wiatrowski i zatrudniając znajomków wszystko popsuł....
gosc_f3b3f
2013-05-26 16:27
starosta: mylisz pojęcia. Czym innym jest siła nabywcza, a czym innym potencjał, w tym wypadku potencjalnych pasażerów. Jeśli sprzedajesz bilety (jak rozumiem w biurze podróży), to musisz sam dobrze wiedzieć ilu Poznaniaków na wakacje lata nie z Poznania, tylko z Berlina, ze względu na ofertę i ceny. Ale to tylko ruch sezonowy, ja pisałem o potencjale BIZNESOWYM, a to nie jest to samo co letnie wakacje. Pod tym względem Poznań nie bryluje niestety, a regularny ruch lotniczy nie bazuje na tłumach w krótkich gaciach i klapkach lecących do Egiptu czy Grecji, ale w dużej mierze na panach w dobrze skrojonych garniturach, a z tym w Poznaniu już nie tak dobrze...
gosc_87894
2013-05-26 16:17
no tak nie do końca z tym Schengen, bo na drogach weszliśmy co prawda jeszcze w grudniu 2007, ale na lotniskach w Schengen jesteśmy dopiero od marca 2008...
Ale inna sprawa, że b737 jak zwykle pisze bzdety, o których pojęcia nie ma, bo uczestnictwo w UE, a w Schengen to dwie różne sprawy. Ale przemądrzałym przedszkolakom takie rzeczy mogą się mylić, bo wtedy to jeszcze w pieluchy srali....
gosc_9db20
2013-05-26 14:30
@b737, polska jest w schengen od 2007.
gosc_67dae
2013-05-26 14:08
Starosta: tradycyjni przewoznicy typu Lufthansa mogliby z latwoscia zwiekszyc oferte, bo robia to w innych miastach wysylajac tam wieksze samoloty, ale tego nie robia w Poznaniu. Mimo ogromnego powiatu poznanskiego, w zeszlym roku POZ byl pierwszym lotniskiem w Polsce gdzie LH odwolala polaczenia sobotnie do FRA. Problem jest taki, ze jakos ten ogromny powiat z podobno wielka sila nabywcza nie chce latac i nie ma kim zapelnic samolotow.
starosta
2013-05-26 13:32
Do gość_63f89: co za bzdury. Wg statystyk miasto Poznań to drugi po Warszawie obszar w Polsce z największą siłą nabywczą: wg danych z października 2012 obejmujących szacunki za lata 2008-10 była to kwota 69.480 zł na mieszkańca. Dla porównania: Polska: 35.267 zł, Warszawa: 105.320 zł, Wrocław 53.678 zł, Kraków 53.557 zł. Do tego trzeba dodać ogromny powiat poznański z prawie 350 tys. mieszkańców. Razem z miastem - 550 tys., to dość zwarty organizm z 900 tys. potencjalnych klientów. Nikomu nie chce się dojeżdżać do innych miasta, naprawdę. Wiem, bo sprzedaję bilety i często klienci kupują droższe, byle z Poznania. Problemem jest zbyt mała oferta, także bardzo kiepska gdy mowa o lotach przesiadkowych. Zarząd lotniska powinien ostro WZIĄĆ SIĘ DO PRACY. W tej chwili są duże zaległości zarówno na polu tradycyjnych, jak i tanich przewoźników.
gosc_63f89
2013-05-26 12:35
Niestety, poznański potencjał biznesowy woli pokazywać sie w drogich samochodach, a skoro Poznań ma autostradę, to pruja po niej. Niestety, siła nabywcza Poznaniakow nie poraża, z drugiej strony dochodzi Wielkopolska mentalność i przeliczania wszystkiego zanim sie wyda pieniadze. Wszak Poznań to tylko ok. 100 tysięcy mieszkańców mniej niż Wrocław, a różnica ogromna....