Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl
2013-05-23 03:37
jak ich nie ma w wyszukiwarkach to tym bardziej nie ma co się dziwić, że mało kto o nich wie. Dobrze, że za poznanie rozkładu lotów nie przysługuje kara więzienia;)
nikt chyba jeszcze tego nie napisał, ale eurolotu nie ma wielu (żadnej?) wyszukiwarce połączeń i systemach rezerwacyjnych. co jest wystarczające na połączeniach krajowych nie spisuje się na międzynarodowych trasach
Szkoda. Trasa z KRK do AMS to duza konkurencja dla LOT-u i KLM(przez WAW). Jednak do ZRH fajna konkurencja dla Swiss.
gosc_2ac2f
2013-05-22 16:12
@shorty, to jakim sposobem ryan daję radę wypełnić 3 razy w tygodniu (lipiec-sierpień 4 razy w tygodniu) 189osobowy samolot na trasie mad-krk-mad? a eurolotowi nie udaje się wypełnić 80osobowego samolotu do holandii, w której żyje znacznie więcej imigrantow z polski niż w hiszpanii?
Dokładnie tak - code share daję duże polu manewru. Jak nie pasują dni odlotu to można w jedną stronę lecieć K2 bezpośredni, a z powrotem przez WAW, itp. A teraz jak choć w jedną stronę komuś nie będą pasować daty to wybierze LH, LO.
gosc_70ae4
2013-05-22 14:06
IMHO wystarczyłoby, gdyby LOT zrobił code share z Eurlot i sprzedawał bilety na loty Eurolotu (nawet trochę drożej, niż Eurolot, ale z milami itp) -- w ten sposób działa np. Iberia i Vueling, bilet kupiony bezpośrednio w Vueling jest tańszy, kupiony w Iberii droższy, ale zbiera się mile i bagaż jest wliczony.
Pozorna konkurencja między LOTem i EuroLotem de facto działa na szkodę obu tych spółek.
Andrzej: W moim poscie nie odnosilem sie do czynnikiw dodatkowych, ktore decyduja o powodzeniu trasy (marketing, analiza, rozklad etc), ktore pozostawiaja wiele do zyczenia. W tym konkretnym przypadku jezeli sa straty i nie ma konkretnego pomyslu jak to zmienic to ograniczenie oferowania wydaje bardziej racjonalne nic powiekszanie strat.
gosc_935f1
2013-05-22 13:01
gosc_f2ed4: dwie spółki są utrzymywane z jednego powodu: pracownicy eurolotu pracują na innych (mniej korzystnych) warunkach niż pracownicy LOTu. Tak samo w przypadku germanwings i Lufthansy.
gosc_f2ed4
2013-05-22 12:22
Jedynym rozsądną strategią na istnienie Eurolotu wydaje się włączenie wszystkich lotów własnych do siatki LOT i związany z tym code share z innymi liniami, jak również wspólna strona internetowa. Nie wiem dlaczego na siłę utrzymywane są dwie spółki, z dwoma zarządami, osobnymi kanałami dystrybucji. Czy ktoś w końcu pójdzie po rozum do głowy? Które to już z kolei połączenie rozrzedzone, ale zlikwidowane? Chciałbym zobaczyć prezentację tej linii na temat strategii... bo na razie to widać tylko chaos.
pomysl z lotto - calkiem ok:) ale jakby to polaczyc LOT i ELO to LOT jest znany
gosc_cac5f
2013-05-22 12:00
Tylko ze potencjał potencjałem ale trzeba go umiec wykorzystać. A na pewno bardzo słaba linia jaka jest EuroLotktorej rozpoznawalnosc jest bardzo słaba w Polsce a za granica nie wspominając. Przez lata Lufthansa ne zamierzała latać do Krakowa i jej południowym przyczulkiem były Katowice, a co teraz dziś z KRK sprzedają znacznie wiecej biletów niż z KTW. Czyli co wtedy gdy nie latami do Balic potencjał byś czy go nie było ;) Potrezba tylko odpowiedniej oferty
kuba-gda
2013-05-22 12:00
Cięcia w systemie już pojawiły się w pierwszej połowie kwietnia. Niektóre dni bez lotów obowiązują już od poczatku maja. Eurolot nie chciał głośno mówić, a inni nie chcieli zauważyć :-). Eurolot powinien zostać wykupiony przez Totalizatora Sportowego, pasażer wtedy by wiedział w co gra i nie miałby pretensji jakby kupując los(bilet) niewygrałby nagrody(lotu) :-)
no widac potencjal jak zamykaja polaczenia, to albo brak potencjalu albo brak oferty, jak potencjał taki duzy to czemu inne linie nie otwieraja takich polaczen ?? bo tez tego nie widza?efekt jest jaki jest to to sa twarde dane do kórych trzeba dojsc empirycznie a nie na chyba
gosc_1ed12
2013-05-22 11:25
Popyt na te połączenia przynajmniej z KRK jest spory. Kwestia jest tylko taka że K2 nie oferuje code-share tylko loty p2p.
Druga sprawa to kolejni nawiedzeni piszą o hub-ie warszawskim i znowu stare śpiewki wszystko przez WAW. Najlepiej zorganizować loty RZE-KRK-KTW-WRO-POZ-SZZ-GDN-WAW wtedy pozbieramy wszystkich i przez hub przepchniemy.
krzysiekl
2013-05-22 11:20
Nawet jeśli byliby chętnie na takie loty to pewnie albo nie wiedzieli o jego istnieniu albo założyli, że bilet kosztuje kosmiczne pieniądze i nawet nie sprawdzili. Niestety EuroLOT nie ma tak chwytliwej marki jak Ryanair, Wizzair czy ostatnio PolskiBus wśród większości Polaków. Ludzie tak przekonani że te linie oferują dobre ceny że są w stanie nawet zapłacić więcej niż początkowo zakładali i są zadowoleni. Reszta pewnie poleciała z przesiadkami bo im nie pasował termin/godzina.
gosc_2392a
2013-05-22 11:19
shorty: zaraz padne ze smiechu... 38 mln kraj ma potencial na jedno polaczenie z jednego miata do ZRHi AMS do dwoch wielkich hubow.
To nie kwestia potencjalu lecz oferty ktorej eurolot nie ma
gosc_69027
2013-05-22 11:05
Shorty: uszczypnij mnie po chyba coś złe zrozumiałem. 38 mln kraj i jedno połączenie do jednych z najwiekszych hubow w Europie i n
po pierwsze jak uruchamiaja jakies polaczenia to chyba mieli jakies dane w temacie i zakladali LF? jak nie to normalne. ponadto polska jest za mala zeby ukladac loty z KRK do AMS, ale przez WAW wraz z GDN to ok by było chyba, to wszytsko mozna sprawdzic analizujac liczby chek in w kazdym z tych portow. to takie trudne do zrozumienia ???
bagi: ale ograniczenie liczby lotów tylko doprowadzi do jeszcze mniejszej sprzedaży. Mało kto będzie układać swoje plany biznesowe, rodzinne, urlopowe, itp. pod rozkład K2 jak LO i LH latają po kilka razy dziennie za niewiele drożej.
krzysiekl
2013-05-22 10:30
ceny nawet nie najgorsze do tego Zurychu. Gdyby nie to że lubię kolej (i głównie po to bywam w Szwajcarii) to bym pewnie tak latał;)