Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
"Izraelski parlament głosował za przyjęciem umowy
zobacz link
Gdy latam Ryanem, to jest ciasno i obsługa olewa wszystkich, którzy nie kupują na pokładzie. Dla porównania, gdy ostatni raz leciałem LOTowskim B737 (SP-LLK na trasie WAW-WRO) to było ciasno, duszno, obsługa miała wszystkich w dupie i do tego lot się spóźnił o ponad godzinę. Istotnej różnicy w jakości nie było.
Z tego co mi wiadomo to ma mieć od kwietnia 2014. Ale tak naprawdę to wolał bym tu zobaczyć El AL niż FR:)
usuniety
2013-05-22 10:05
UE ma podpisaną umowę "open-skies" z Izraelem?
To tak z nowinek:)
zobacz link
orro i gosc_c983c - napisałem przecież, że bilety są czasem tańsze. Ale rzadko na tej trasie to się zdarza i różnice w cenie w podanym PRZEZE MNIE terminie są niewielkie. gosc_c983c tak więc na mnie nie najeżdżaj, bo ich stronę "przeklikuję" przynajmniej raz w tyg. i akurat kupic tani Dublin jest bardzo ciężko, szczególnie w dogodnym terminie.
gosc_31cbf
2013-05-21 18:29
do Gość 80997: Nie uwzględniasz opłat dodatkowych a to aż 22% wszystkich przychodów.
Nikt nie napisał że ładowanie podatków w Wizza czy Ryra jest korzystne, tylko, że skoro dają to czemu nie brać? Jeśli będę miał z Poz siatkę linii tradycyjnych tak rozbudowaną jak LCC i w korzystnych cenach to chętnie będę korzystał.
gosc_7d336
2013-05-21 18:20
krzysiekl: a dlaczego? Jakość kosztuje, jeśli nie zadowala Cie barowy kotlet mielony i oczekujesz czegoś lepszego, np. steka, to nie oczekuj, ze bedzie on dobry jeśli bedzie miał taka sama cenę, albo bedzie zrobiony z mięsa kupionego w Biedronce.
gosc_783ec
2013-05-21 18:02
Powiem wiecej do LCC co raz bardziej upodabniaja sie linie "tradycyjne". SAS już dawno, Air France teraz coś kombinują, Lufthansa to już nie to to kiedyś oczywiście pisze o lotach po Europie. Linie masowo rezygnują z posiłków, gazet pewnie zrezygnują z napoi etc. Jeszcze chwile a na pokładach LOTu bedą sprzedawać zdrapki. Czar lotnictwa z przed lat prysl, ale i ceny znaczaco spadły dlatego linie tradycyjne zblizyly sie cenowo do LCC a te drugie chcac co raz wiecej zarabiac podnoszą ceny i nie ma tu żadnej filozofii. Kiedyś w latach 90 mój kolega był szczęśliwy jak kupił bilet w super okazyjnej cenie równowartości 2500 zł LOTem tam i z powrotem do Londynu ;) To były czasy ;)
gosc_b4b53
2013-05-21 17:21
gosc_16fd8: pełna zgoda. Problem w tym, ze tutejsi eksperci od latania LCC uważają, ze poza takimi liniami inne nie powinny mieć racji bytu, a jeśli ktoś woli tradycyjne linie niż LCC to znaczy, ze cos z nim jest nie w porządku. I zapewne dlatego wychodzą z założenia,ze ładowanie podatków w FR czy W6 jest jak najbardziej korzystne (nie bacząc na to czy te podatki sa tylko od latających LCC czy może i od innych), za to pożyczka, a nie dotacja dla linii tradycyjnej to złodziejstwo. Szczerze mówiąc nie rozumiem dlaczego LCC muszą być dotowane z budżetów lokalnych, skoro sa takie wspaniale, dlaczego kosztów tych dotacji nie ponoszą tylko zwolennicy latania rzekomo tanimi liniami. Może wtedy okazałoby sie, ze tanie wcale nie jest tanie?...
krzysiekl
2013-05-21 17:00
tradycyjne linie też powinny mieć niskie koszty = być LCC;)
gosc_80997
2013-05-21 16:04
Latanie po kilkadziesiat złotych to absurd, ale np trasa Polska - ALC jest jedną z najdroższych tras w siatce FR ale z ceną około 600zł i tak należy uznać za korzystną. W tradycyjnych liniach aby dostać się do Alicante trzeba szyskować conajmniej 1200zł. Na tym przykładzie widać, że tradycyjne linie aby zarobić na trasie mającej 2000km muszą kosztować około dwa razy więcej niż LCC.
gosc_6da4e
2013-05-21 15:35
Nie nazwałbym tego podniebnym PKS'em a podniebnym "Kontem za 0zł ". Nie płacisz dopóki zrobisz co mówią a jak nie to długa lista z chorymi opłatami za bzdury. Tak jak z bankiem, albo płacisz 10 zł miesięcznie i masz spokój albo nie płacisz nic i tańczysz jak ci zagrają.
gosc_16fd8
2013-05-21 14:54
Ludzie o co wy kopie kruszycie. Jeśli komuś nie odpowiada linia FR, to ma do wyboru połączenia z przesiadkami i tyle.Ryanair już nie jest może taki tani jak kiedyś, pamiętacie bilety po 1pln, ale jest linia która przewiezie cię z miejsca a do miejsca b. Nie lubisz, wybierasz inna linie lub autobus, pociąg, samochód, wodolot,autostope co tylko chcesz i tyle... Nie ma co walkowac to taki podniebny PKS...
przepraszam, ja się fascynuję - ale ich modelem biznesowym. W tym co robią są geniuszami....
krzysiekl
2013-05-21 13:15
tak więc nikt się tutaj nie fascynuje FR(bo czym?) tylko każdy liczy;)
krzysiekl
2013-05-21 13:14
sprawdziłem Wro-DUB 7- 21 sierpnia.
FR 1099zł z dużym bagażem, LH 1482zł z krótkimi przesiadkami, (cało lot 4,5h tam, 6h powrót) można zejść do 1118zł ale wtedy 10h tam, 7,5h powrót
krzysiekl
2013-05-21 13:02
@gm717
pewnie, LCC to sposób funkcjonowania a nie wysokość cen biletów.
Można też zdefiniować jako linię która ma koszty niższe od przychodów. (w końcu wtedy będą 'niskie').
Jeśli gdzieś Lufthansa ma lepszą oferta niż FR to wiecej osób powinno kupować bilety LH a nie FR. Proste. Chyba, ze ktoś tak sobie ceni lot bezpośredni i o konkretnej godzinie że zapłaci więcej za FR. Mimo wszystko łatwiej o trasy gdzie FR jest tańszy, czasem znacznie taszy. Np. wracałem z Niemiec do Polski, bilet tylko w jedną stronę, W6 (goły) był ok 10 razy(!) tańszy niż LH (co prawda bez dopłat, z zupełnie innego lotniska ale po dodanie biletu na pociąg, bagażu itp i tak było znacznie taniej, mógłbym jeszcze dodać nocleg w ho(s)telu, wielkie zakupy na pokładzie W6 itd a i tak byłbym znacznie do przodu)
I na lot Wro-Dub można bez problemu znaleźć bilety za niecałe 500 pln rt, początek czerwca.