Ryanair: Prawie 570 mln euro zysku

Ryanair: Prawie 570 mln euro zysku Ryanair zarobił 569 milionów euro w roku rozliczeniowym, który zakończył się w marcu 2013 r. To o 13 proc. więcej niż w poprzednich dwunastu miesiącach. Do tego przewoźnik przewiózł niemal 80 mln pasażerów - o 5 proc. więcej niż w roku 2011-12.W okresie od kwietnia 2012 r. do marca 2013 r. irlandzki przewoźnik otworzył siedem nowych baz, w tym w Krakowie. Loty rozpoczęły...
20/05/2013 15:54   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
irkolo 2013-05-22 13:04   
irkolo - Profil irkolo
"Izraelski parlament głosował za przyjęciem umowy
zobacz link
maciekm 2013-05-22 11:46   
maciekm - Profil maciekm
Gdy latam Ryanem, to jest ciasno i obsługa olewa wszystkich, którzy nie kupują na pokładzie. Dla porównania, gdy ostatni raz leciałem LOTowskim B737 (SP-LLK na trasie WAW-WRO) to było ciasno, duszno, obsługa miała wszystkich w dupie i do tego lot się spóźnił o ponad godzinę. Istotnej różnicy w jakości nie było.
tomwkr7 2013-05-22 10:09   
tomwkr7 - Profil tomwkr7
Z tego co mi wiadomo to ma mieć od kwietnia 2014. Ale tak naprawdę to wolał bym tu zobaczyć El AL niż FR:)
usuniety 2013-05-22 10:05   
usuniety - Profil usuniety
UE ma podpisaną umowę "open-skies" z Izraelem?
tomwkr7 2013-05-22 09:52   
tomwkr7 - Profil tomwkr7
To tak z nowinek:)
zobacz link
gm717 2013-05-21 19:00   
gm717 - Profil gm717
orro i gosc_c983c - napisałem przecież, że bilety są czasem tańsze. Ale rzadko na tej trasie to się zdarza i różnice w cenie w podanym PRZEZE MNIE terminie są niewielkie. gosc_c983c tak więc na mnie nie najeżdżaj, bo ich stronę "przeklikuję" przynajmniej raz w tyg. i akurat kupic tani Dublin jest bardzo ciężko, szczególnie w dogodnym terminie.
gosc_31cbf 2013-05-21 18:29   
gosc_31cbf - Profil gosc_31cbf
do Gość 80997: Nie uwzględniasz opłat dodatkowych a to aż 22% wszystkich przychodów.
orro 2013-05-21 18:28   
orro - Profil orro
Nikt nie napisał że ładowanie podatków w Wizza czy Ryra jest korzystne, tylko, że skoro dają to czemu nie brać? Jeśli będę miał z Poz siatkę linii tradycyjnych tak rozbudowaną jak LCC i w korzystnych cenach to chętnie będę korzystał.
gosc_7d336 2013-05-21 18:20   
gosc_7d336 - Profil gosc_7d336
krzysiekl: a dlaczego? Jakość kosztuje, jeśli nie zadowala Cie barowy kotlet mielony i oczekujesz czegoś lepszego, np. steka, to nie oczekuj, ze bedzie on dobry jeśli bedzie miał taka sama cenę, albo bedzie zrobiony z mięsa kupionego w Biedronce.
gosc_783ec 2013-05-21 18:02   
gosc_783ec - Profil gosc_783ec
Powiem wiecej do LCC co raz bardziej upodabniaja sie linie "tradycyjne". SAS już dawno, Air France teraz coś kombinują, Lufthansa to już nie to to kiedyś oczywiście pisze o lotach po Europie. Linie masowo rezygnują z posiłków, gazet pewnie zrezygnują z napoi etc. Jeszcze chwile a na pokładach LOTu bedą sprzedawać zdrapki. Czar lotnictwa z przed lat prysl, ale i ceny znaczaco spadły dlatego linie tradycyjne zblizyly sie cenowo do LCC a te drugie chcac co raz wiecej zarabiac podnoszą ceny i nie ma tu żadnej filozofii. Kiedyś w latach 90 mój kolega był szczęśliwy jak kupił bilet w super okazyjnej cenie równowartości 2500 zł LOTem tam i z powrotem do Londynu ;) To były czasy ;)
gosc_b4b53 2013-05-21 17:21   
gosc_b4b53 - Profil gosc_b4b53
gosc_16fd8: pełna zgoda. Problem w tym, ze tutejsi eksperci od latania LCC uważają, ze poza takimi liniami inne nie powinny mieć racji bytu, a jeśli ktoś woli tradycyjne linie niż LCC to znaczy, ze cos z nim jest nie w porządku. I zapewne dlatego wychodzą z założenia,ze ładowanie podatków w FR czy W6 jest jak najbardziej korzystne (nie bacząc na to czy te podatki sa tylko od latających LCC czy może i od innych), za to pożyczka, a nie dotacja dla linii tradycyjnej to złodziejstwo. Szczerze mówiąc nie rozumiem dlaczego LCC muszą być dotowane z budżetów lokalnych, skoro sa takie wspaniale, dlaczego kosztów tych dotacji nie ponoszą tylko zwolennicy latania rzekomo tanimi liniami. Może wtedy okazałoby sie, ze tanie wcale nie jest tanie?...
krzysiekl 2013-05-21 17:00   
krzysiekl - Profil krzysiekl
tradycyjne linie też powinny mieć niskie koszty = być LCC;)
gosc_80997 2013-05-21 16:04   
gosc_80997 - Profil gosc_80997
Latanie po kilkadziesiat złotych to absurd, ale np trasa Polska - ALC jest jedną z najdroższych tras w siatce FR ale z ceną około 600zł i tak należy uznać za korzystną. W tradycyjnych liniach aby dostać się do Alicante trzeba szyskować conajmniej 1200zł. Na tym przykładzie widać, że tradycyjne linie aby zarobić na trasie mającej 2000km muszą kosztować około dwa razy więcej niż LCC.
gosc_6da4e 2013-05-21 15:35   
gosc_6da4e - Profil gosc_6da4e
Nie nazwałbym tego podniebnym PKS'em a podniebnym "Kontem za 0zł ". Nie płacisz dopóki zrobisz co mówią a jak nie to długa lista z chorymi opłatami za bzdury. Tak jak z bankiem, albo płacisz 10 zł miesięcznie i masz spokój albo nie płacisz nic i tańczysz jak ci zagrają.
gosc_16fd8 2013-05-21 14:54   
gosc_16fd8 - Profil gosc_16fd8
Ludzie o co wy kopie kruszycie. Jeśli komuś nie odpowiada linia FR, to ma do wyboru połączenia z przesiadkami i tyle.Ryanair już nie jest może taki tani jak kiedyś, pamiętacie bilety po 1pln, ale jest linia która przewiezie cię z miejsca a do miejsca b. Nie lubisz, wybierasz inna linie lub autobus, pociąg, samochód, wodolot,autostope co tylko chcesz i tyle... Nie ma co walkowac to taki podniebny PKS...
marcowy 2013-05-21 14:20   
marcowy - Profil marcowy
przepraszam, ja się fascynuję - ale ich modelem biznesowym. W tym co robią są geniuszami....
krzysiekl 2013-05-21 13:15   
krzysiekl - Profil krzysiekl
tak więc nikt się tutaj nie fascynuje FR(bo czym?) tylko każdy liczy;)
krzysiekl 2013-05-21 13:14   
krzysiekl - Profil krzysiekl
sprawdziłem Wro-DUB 7- 21 sierpnia.

FR 1099zł z dużym bagażem, LH 1482zł z krótkimi przesiadkami, (cało lot 4,5h tam, 6h powrót) można zejść do 1118zł ale wtedy 10h tam, 7,5h powrót
krzysiekl 2013-05-21 13:02   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@gm717
pewnie, LCC to sposób funkcjonowania a nie wysokość cen biletów.
Można też zdefiniować jako linię która ma koszty niższe od przychodów. (w końcu wtedy będą 'niskie').

Jeśli gdzieś Lufthansa ma lepszą oferta niż FR to wiecej osób powinno kupować bilety LH a nie FR. Proste. Chyba, ze ktoś tak sobie ceni lot bezpośredni i o konkretnej godzinie że zapłaci więcej za FR. Mimo wszystko łatwiej o trasy gdzie FR jest tańszy, czasem znacznie taszy. Np. wracałem z Niemiec do Polski, bilet tylko w jedną stronę, W6 (goły) był ok 10 razy(!) tańszy niż LH (co prawda bez dopłat, z zupełnie innego lotniska ale po dodanie biletu na pociąg, bagażu itp i tak było znacznie taniej, mógłbym jeszcze dodać nocleg w ho(s)telu, wielkie zakupy na pokładzie W6 itd a i tak byłbym znacznie do przodu)
orro 2013-05-21 12:58   
orro - Profil orro
I na lot Wro-Dub można bez problemu znaleźć bilety za niecałe 500 pln rt, początek czerwca.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy