Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
@gosc_bc7b6.W takim wypadku OK! :)
kasjanek: Germanwings też przecież praktycznie nie lata z małych portów niemieckich. Hannover to ponad 5 mln pasażerów rocznie to nie dziwota, że stamtąd grupa LH lata nie tylko do hubów. Z małych niemieckich portów (tj. wielkości wszystkich naszych regionalnych) obsługiwane są wyłącznie huby. Tak jak w przypadku LOTu, nie widzę różnicy.
gosc_bc7b6
2013-05-20 19:34
Dane o stracie IAG,link ponizej
zobacz link
Lufa to nie tylko branża lotnicza,to również potężna instytucja outsourcingowa,świadcząca usługi dla sektora finansowego.W Polsce przynamniej słyszałem o dwóch w Gdańsku i w Krakowie.
gosc_4e162
2013-05-19 22:19
Ba w grupie IAG ma juz ponad 200 mln euro straty za pierwszy kwartal.Dzieki Iberii oczywiscie.Finnsir tez zanotowal nieznaczna ale strate
@gosc_b68bd Lufa składa się z kilku spółek-linii więc nie ma się co dziwić.Ale oprócz tego: AirBerlin, FinnAir, chyba Turkish- można zarabiać co pokazują finowie tylko trzeba umieć.BA chyba też gdyby nie Iberia, która wiecznie straty przynosi.
usuniety
2013-05-18 21:28
gosc_0bf4d, a wiec specjalisto zainteresuj sie czym jest w takim razie marka Germanwings
B777-200LH ma zdecydowanie większy zasięg od 4 engins a340p
gosc_a56ec
2013-05-18 20:44
Nie zgodze sie z piotrek737 .Duze linie maja wieksze mozliwosci przede wszystkim zabezpieczenia funduszowego tak to nazwe .Nasz lot jest panstwowy i wobec tego nie maja na niego wplywu (tak znacznego fundusze powiernicze leasingowe etc).Taki klm juz dawno poszedl by na dno gdyby nie wspomaganie funduszy.W Polsce wartosc zaplecz jest zbyt mala by podolac takim zawiierzeniom bankowym.Dlatego Panstwo poki linia jest panstwowa jest jedynym gwarantem zabezpieczenia finamsowego i to z budzetu panstwa.To jest ta roznica.Oby Lot przetrwal,a bedzie jedyna linia w Europie tej wielkosci ktora w ten sposob prosperuje !
usuniety
2013-05-18 20:38
tofik79: jak są naiwni i skusili się na hasło "4 engines 4 long haul" to co im się dziwić. Na-jarali się na A340-600 jak szczerbate na suchary więc teraz trzeba "pić piwo które się nawarzyło" ( 4 silnikowy A340-600 żre dużo więcej paliwa niż B777-300 ER). No chyba, że A340-600 ze względu na 4 silniki to dla niektórych linii lotniczych, symbol podniebnego luksusu to nie wnikam.
Z tego co wnioskuję,to największy błąd Virgin Atlantic,to flota a340,nie jest ekonomicznym samolotem,na podobnych trasach BA,obsługuje od pewnego czasu połaczenie LHR-SYD,na b777,dodatkowo kulą u nogi firmy Bransona są uruchomione trasy krajowe,Manchester,Szkocja,jak i duża konkurencja w lotach atlantyckich
piotrek737
2013-05-18 19:52
gosc_b68bd: Tylko zauważ, że te linie w Europie zazwyczaj są większe od LO i nie latają na 38 samolotach, w tym tylko pięcioma szerokokadłubowcami... Obawiam się, że gdyby LOT miał 100 samolotów i taki typ zarządzania jak obecnie to spokojnie ze 2-3 mld zł byłoby na minusie ;)
gosc_b68bd
2013-05-18 18:35
Straty LOT-u sa niewielkie w porownaniu z wieloma innymi liniami w Europiei.Fakt LOT jest srednia linia.W dobie kryzysu latanie stalo sie drogie.Dwa lata temu mozna bylo poleciec np Lufa za 500pln .Teraz to koszt podwojny a przeciez Lufa byla jedna z niewielu lini z zyskiem za 2012 rok.Moze byc tak ze w tym roku rynek lotniczy sie skurczy.Upadek kolejnej lini podniesie ceny.Pokazal to przyklad Spanaira,Maleva w ubieglym roku
Problem cięcia kosztów,i poprawienia efektywności przychodów to nie tylko sprawa Lotu.Wczorajsze wydanie dziennika Metro,zamieściło artykuł dotyczący gigantycznej straty Virgin Atlantic.Linie Sir Richarda Bransona, straciły w ubiegłym roku 93milony
gosc_0bf4d
2013-05-16 01:00
mietek&tomic - w 100% się zgadzam. Pewnie gdyby Lufa była polska, to tez by było kwekanie, ze nie ma p2p. Niech specjaliści od budowania siatek połączeń wskażą jak można dostać się z Hannoveru czy innych lokalnych lotnisk niemieckich do większości dużych miast, ale nie via FRA i MUC....
gosc_65ba0
2013-05-16 00:57
Odpowiedz jest prosta - bo b737 ma taki kaprys. Poza tym on wie najlepiej jak się robi biznes na lataniu i to nieważne w jakim modelu kosztowym.
gosc_65fb9
2013-05-16 00:55
krzysiekl: tak samo można powiedzieć w druga stronę - to minus bycia LCC, większość biznesowych (czytaj dochodowych, bo kupujących bilety w elastycznych taryfach) klientów wybiera linie hubowe, a nie LCC.
gosc_a4849
2013-05-16 00:51
Takie, że KRK-BCN RT w Szalonej Środzie to od 620 PLN za połączenie zajmujące MINIMUM 6h (maksimum to kuriozalne 20h). Każdy normalny człowiek będzie kląć w żywy kamień na zdrapki, ale wybierze lot Ryanem do Girony za połowę tej ceny. Dotyczy to praktycznie każdego kierunku oferowanego przez WLL LOT. Czasami odnoszę wręcz wrażenie, że rozkłady układane są przez jakiś sabotażystów, których zadaniem jest bankructwo linii przez oddawanie regionów konkurencji, tudzież napędzanie klientów PKP Intercity.
gosc_7158a
2013-05-16 00:41
krzysiekl/b737800max: podajcie powody dla ktorych warto by LOT latal bezposrednio z regionow i by to mialo sens i przynosilo pozytywne wyniki finansowe w krotkim i dlugim okresie. Najwidocznie ktos uznal, ze trudno takowe znalesc i zdecydowal, ze stragie hub & spoke jest dla LOTu lepsza. Ale macie szanse wykazania sie. konkretnie poprosze.