Kraków: 8% wzrost w kwietniu

Kraków: 8% wzrost w kwietniu W kwietniu w porcie lotniczym Kraków odprawionych zostało 310 823 pasażerów. Stanowi to 8% wzrost w stosunku do kwietnia 2012 roku.- Kwiecień był pierwszym, udanym miesiącem funkcjonowania bazy operacyjnej Ryanaira. Ruszyło kilka nowych połączeń regularnych - Dortmund, Manchester, Kos, Göteborg, Trondheim oraz loty czarterowe. Przed nami kilka miesięcy wzmożonego ruchu...
02/05/2013 13:13   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_30891 2013-05-14 14:56   
gosc_30891 - Profil gosc_30891
A tymczasem w KRK zapowiada się nowy przewoźnik i kolejne nowe połączenie:)
zobacz link
gosc_0d082 2013-05-08 11:32   
gosc_0d082 - Profil gosc_0d082
gościu poniżej, w krk jest tylko jeden problem.... brak terenu. Ewentualna budowa nowej drogi startowej będzie musiała przebiegać w poprzek do istniejącej drogi więc sama budowa także wiązałaby się z utrudnieniami.
gosc_70dc2 2013-05-08 10:00   
gosc_70dc2 - Profil gosc_70dc2
Budować nowy pas oto jest pytanie. W KTW budują i nikt z tego powodo nie dramatyzuje, przecież oni też mogli tylko wyremontować stary, ale patrzą perspektywicznie w przyszłość.Drugie lotnisko w Polsce a pas ma pod względem długości i położenia jedno z najgorszych w kraju.Jak powstawał długi na 3200m pas w Rzeszowie to też można postawić pytanie,po co tak małemu lotnisku tak długi pas.Jedno się z prezesem Balic zgadzam- budować albo remontować z wydłużeniem , ale jeden warunek musi być spełniony, lotnisko ma cały czas funkcjonować.Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie to wzorem KTW wybudować nowy o dł.3200m z ILS kat IIna kier.25 i ILS kat I na kier,07 a z obecnego zrobić drogę kołowania i nie trzeba wtedy zamykać portu.Najgorszym rozwiązaniem jest nic nie robienie albo rozpoczęcie inwestycji z wieloletnim opóżnieniem, masowymi protestami, co w przypadku Krakowa jest niestety częstym przypadkiem.
gosc_59144 2013-05-08 09:12   
gosc_59144 - Profil gosc_59144
Realnie KRK jest skazany na sukces i trzeba wykorzystać wszystkie LOTowskie B787 - również na długodystansowych połączeniach z Krakowa ... chyba, że WAW wszystkie zagospodaruje dla siebie, a KRK nie będzie dysponował odpowiednim pasem startowym ...
gosc_67f60 2013-05-08 06:55   
gosc_67f60 - Profil gosc_67f60
Szanowny panie mietku otóż np. w KRK poza FR też są takie linie jak Aerofłot, Finnair, Alitalia, LH, Austrian, AB, Norwegian i byłby jeszcze TK więc jak na mały port regionalny to dość sporo nie sądzi pan. Spójrz pan najpierw jakie spadki miała Warszawa po odejściu samego WIZZ-a i zobaczysz pan jaki udział w rynku w WAW ma LCC a później zaglądaj pan i mędrkuj na cudzym podwórku.
marcowy; błyskotliwe zdanie żeś pan ułożył naprawdę robi wrażenie i zaimponowałeś pan tym zdaniem na tym forum.
Pozdrawiam
gosc_b4b40 2013-05-08 06:37   
gosc_b4b40 - Profil gosc_b4b40
mietek; a jak ma być inaczej skoro Lot blokuje wejście innych przewoźników do regionów.
mietek 2013-05-07 16:11   
mietek - Profil mietek
A gdyby nie LO w WAW to było by: Emirates, Qatar, BA, AF, LX, Ukraine International, CSA, Aegan, Aer Lingus?, Bielavia i być może inni. Celowo nie wymieniłem LH, SAS, SU czy OS, bo są też w innych portach poza WAW.
mietek 2013-05-07 15:53   
mietek - Profil mietek
Co do tego to nie mam wątpliwości ale ja nie lubię jak ktoś opowiada bajki, a potem inni w nie wierzą.
marcowy 2013-05-07 15:49   
marcowy - Profil marcowy
Mietek....daj im spokój..oni żyją w innym świecie :)
gosc_e9565 2013-05-07 15:48   
gosc_e9565 - Profil gosc_e9565
mietek; w WAW też gdyby nie LOT to głównymi użytkownikami były by LCC (FR i WIZZ). Taki jest polski rynek lotniczy niestety.
mietek 2013-05-07 15:44   
mietek - Profil mietek
Jakieloty transatlantyckie, ludzie? Przecież głównym użytkownikiem tego lotniska jest Ryanair.
marcowy 2013-05-07 15:36   
marcowy - Profil marcowy
gosc_31c12: no to trochę pojechałeś....KRK jak ATH czy MUC
gosc_c8686 2013-05-06 18:14   
gosc_c8686 - Profil gosc_c8686
Historyczna, kulturalna i turystyczna stolica Polski oraz wielki ośrodek przemysłowy, gospodarczy, naukowy i akademicki nie może sobie pozwolić na bylejakość, a świetne perspektywy KRK i regionu uzasadniają budowę drugiego-równoległego pasa startowego również dla obsługi połączeń długodystansowych ... Kraków bliżej Świata, a Świat bliżej Krakowa !
gosc_7d0ce 2013-05-06 15:28   
gosc_7d0ce - Profil gosc_7d0ce
czemu inne lotniska nie podają statystyk 2 największe porty już policzyły. To inne 2 razy liczą czy co ? a tak po za tym piękny wynik, chyba w tym roku pęknie 400 tys.
gosc_b5421 2013-05-06 11:58   
gosc_b5421 - Profil gosc_b5421
W KRK rzeczywiście drugi pas nie jest aż tak potrzebny. Wystarczyłby ten który jest tyle że dłuższy i oprzyrządowany w ILS II kat. na kierunku 25 i ILS I na przeciwnym. Problem polega na tym że obecny pas wymaga gruntownego remontu i koszty są porównywalne z budową nowej drogi startowej. Dodatkowo gdyby były dwa pasy to nie było by późniejszych problemów z zamykaniem na czas napraw lotniska. Prędzej czy później druga droga powstanie dlatego trzeba to dobrze przemyśleć czy nie bardziej opłacalne jest robić to od razu. Co się tyczy statystyk to jestem pod wrażeniem. Widać że port na siebie zarabia. Po rozbudowie będą mieć możliwość wzbogacenia swojej oferty o kolejne czartery i Cargo. Tak więc przyszłość tego portu jest obiecująca i dobrze bo taki kraj jak PL powinien mieć co najmniej 3 porty z prawdziwego zdarzenia takie jak WAW, KRK i GDN.
gosc_4e9d5 2013-05-06 11:20   
gosc_4e9d5 - Profil gosc_4e9d5
Jedno jest pewne, jesli ma powstac drugi pas, nie moze sie krzyzowac z obecna droga startowa, bo to rozwiazanie bardzo nieefektywne - jak widac po tym co dzieje sie na Okeciu. Drugi pas nie musi byc rownolegly. mozna go umiejscowic tak, ze pasy bedzie mozna wykorzystywac niezaleznie nawet jesli nie beda polozone do siebie rownolegle vide lotnisko w Wiedniu.
gosc_31c12 2013-05-06 10:51   
gosc_31c12 - Profil gosc_31c12
KRK do rozwoju oraz obsługi coraz większej ilości lotów (w tym długodystansowych-transkontynentalnych) potrzebować będzie drugiego dłuższego i równoległego pasa startowego oraz zaplecza podobnego do WAW - tak jak nowoczesne Porty Lotnicze np. ATH, KBP, MUC ... a wojsko jest gospodarzem i współużytkownikiem krakowskiego lotniska.
gosc_90307 2013-05-06 08:55   
gosc_90307 - Profil gosc_90307
do gosc_bdc02 można nawet Rynek przestawić tylko rachunek ekonomiczny jest koleś potrzebny
gosc_0a34b 2013-05-06 08:38   
gosc_0a34b - Profil gosc_0a34b
Hmmm ale po co budować drugi pas aby obsługiwać 5mln pasażerów ? To by była totalna bzdura i wyrzucanie pieniędzy w błoto. Wystarczą odpowiednie drogi kołowania i zjazdowe. Np Stansted ma tylko jeden pas i obsługuje ponad 14 mln pasażerów rocznie.
gosc_e4bec 2013-05-06 00:50   
gosc_e4bec - Profil gosc_e4bec
A może też Ryanair uruchomi połączenie lotnicze Bydgoszcz -Cork (ORK),czy Poznań-Cork? Jak WIZZ AIR zlikwidował i pasażerów zostawił na lodzie.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy