Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Polski dreamliner uziemiony w Chicago potrzebuje nowego silnika.
W należącym do LOT-u dreamlinerze, który stoi na płycie lotniska w Chicago, trzeba wymienić jeden z silników. Awarię wykryto, gdy polscy piloci mieli usiąść za sterami maszyny, by polecieć do centrum serwisowego Boeinga w Etiopii. To tam modyfikowane są akumulatory, przez które 787 zostały uziemione w połowie stycznia. Informację o usterce samolotu dostaliśmy na Gorącą Linię RMF FM.
piotrek737
2013-04-26 09:46
gosc_91f35: Leci jako lot techniczny i po sprawie ;) Przecież bez pasażerów to można lecieć i z poważną usterką jak trzeba przebazować maszynę ;)
787 nie mogą wykonywać lotów komercyjnych ale na naprawę chyba raczej może lecieć ;)
gosc_94e3a: Twoj wpis wskazuje tylko i wylacznie na poziom Twojej intelogencji tudziez glupoty - tok mylsenia prosto ze sredniowiecza. Jaki zwiazek maja politycy z operacjami Boeinga w Etiopii?? Bardzo bym byl wdzieczny, gdybys uzasadnil bo na razie tylko sie osmieszasz!
gosc_91f35
2013-04-24 12:59
To chyba prima aprilis! Przeciez 787 nie moga latac dopoki nowe baterie nie zostana zainstalowane. Wiec jak LOTowski 787 doleci do Etiopi?
gosc_58807
2013-04-24 09:54
nie B777 tylko 767 będzie wynajęty od Euroatlantic Airways.
gosc_c12f0
2013-04-24 09:42
noriasz: naprawdę B777 wreszcie u nas ? ponad dziesięć lat spóźniona decyzja, ale lepiej późno niż wcale ... może wreszcie stołeczny przewoźnik zacznie przynosić zyski zamiast strat !
gosc_5815d
2013-04-24 09:26
nie ma w tym nic złego że tam polecą, przynajmniej piloci sobie potrenują a płaci Boeing. Natomiast LOT powinien nauczyć się utrzymywać samodzielnie a nie doić podatników- wtedy może sobie kupować co chce. A teraz nie można się dziwić krytyce za zakup B787
LO podpisał dzisiaj umowę na leasing b777-200 od EUROATLANTIC AIRWAYS
gosc_8f306
2013-04-24 05:04
Glupoty co poniektorzy gadaja. Przede wszystkim naprawy w Etiopii to bardziej decyzja Boeinga niz Lotu. Oni maja tam juz technikow , sprzet i wiecej samolotow , wiec z biznesowego punktu widzenia , po co maja latac po calym swiecie w te i z powrotem jak mozna do nich poleciec , na ich koszt i naprawic to szybciej w ten sposob.Nazwalbym to MOBILE LEAN MANUFACTURING , wtajemniczeni pewnie sie ze mna zgodza.
gosc_94e3a
2013-04-23 21:17
LOT lata do Afryki na modyfikacje 787 ;-) Czy może być jakieś lepsze podsumowanie pięciu ostatnich lat zarządzania tą firmą przez polityków?
Ponoć zmiany w akumulatorach 787 zaakceptowała właśnie EASA
usuniety
2013-04-23 15:24
Polska branża lotnicza w mistrzowski sposób opanowała technologię stawiania namiotów, wystarczy wspomnieć lotniska w Łodzi i Krakowie, stąd też hangar nie jest potrzebny.
gosc_952ac
2013-04-23 14:45
Obciach zeby nie miec Hangaru na swoje samoloty. Ten w WAW powinien byc zbuzony i nowy juz powinien stac 4-5 lat temu. Prosze mi nie mówic ze samolot nie potrzebuje hangaru kiedy wszyscy co lataja wiedza ze jest potrzebny!!!
piotrek737
2013-04-23 13:53
Certyfikacje to i można mieć, ale nikt nie pomyślał o hangarze. Rozpiętość 787 nie pozwala na obsługę tego samolotu w hangarze... i teraz z jakimś poważnym problemem będzie się latać po Europie lub świecie. Gorzej jak coś się popsuje takiego co uniemożliwi lot, to wtedy namiot i jedziem ;)
gosc_77826
2013-04-23 13:21
@gosc_9b67c, Przecież w KTW hangar jest do obsługi samolotów kodu C. W WAW chyba nie mają certyfikacji na ten typ. Poza tym trzeba ściągnąć techników boeinga plus części do tej wymiany, a oni są już w Etiopii. Co prawda można było chyba to inaczej rozwiązać, ale takie gadanie, że mamy słabe bazy serwisowe jest po prostu niedorzeczne
gosc_9b67c
2013-04-23 11:17
KTW rozbudowały bazę w WAW niby jest baza do serwisowania a trzeba lecieć do afryki. Jak widać naszym bazom wiele brakuje a tak głośno się o nich trąbi.
gosc_cd65a
2013-04-23 01:05
tez pomysłałe ze nowa trasa ;))) i coś egzotycznegomoże i nie było by złym pomysłem , cieżko bedzie z bangkokiem , Pekinem cz Tokio gdzie jest ogrona kokurencja innych europejskich przewozników ...
adamlubin
2013-04-22 21:00
upss ale czy dolecą na tych bateriach... czy to nie jest aby narażanie ludzi-pilotów- na niebezpieczeństwo?