CSA-Korean: Oficjalne podpisanie umowy

CSA-Korean: Oficjalne podpisanie umowy Wczoraj (10.04) linie Korean Airlines oraz Czech Airlines (CSA) oficjalnie podpisały umowę o współpracy. Koreański przewoźnik zakupił 44 proc. udziałów (460.725 akcji) w czeskiej linii. Borykające się z problemami finansowymi linie CSA poszukiwały inwestora strategicznego od wielu lat.- Nowa inwestycja Korean Air w Czech Airlines znacząco wpłynie na całą Republikę Czeską....
11/04/2013 12:13   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
kovalio 2013-04-17 13:58   
kovalio - Profil kovalio
LOT tez powinien ujednolicić flotę i skupić się na szerokokadłubowych Boeingach a na trasach lokalnych na Embraerach (głównie 195) i stworzyć w warszawie bazę techniczną Embraera.
gosc_c39d2 2013-04-13 07:00   
gosc_c39d2 - Profil gosc_c39d2
I tak 51 % pozostanie w rękach czeskiego rządu. Oni nie są tacy głupi , by oddawać kontrolę nas strategiczną i potencjalnie dochodową spółką.
rafox 2013-04-13 01:17   
rafox - Profil rafox
Osobiście jestem sprzymierzeńcem prywatyzacji na pewno mają o wiele większe szanse wyjścia na zysk z inwestorem takim jak Korean niż nadal pozostać w całości nieudolnych łapach rządów.
rafox 2013-04-13 00:49   
rafox - Profil rafox
piotrek737 z tego co wiem to te A333 mają być wzięte z Koreana zresztą kupując 44% firmy zdziwiłbym się gdyby jeszcze nie chcieli w nią inwestować. Nie ma co porównywać jednych dwóch najgorzej zarządzanych linii lotniczych w UE. CSA nie posiada strategi podobnie jak Lot zresztą wysyłanie A320 do HAN A330 do Almaty gdzie DLH właśnie zmniejsza liczbę rejsów i puszcza mniejszy samolot bo nie potrafią go zapełnić na pewno nie uda się zapełnić CSA. Dodatkowo CSA jest w Sky Team gdzie dowozi tylko paxy do CDG/AMS/FCO/SVO Czesi w obecnym sojuszu mogą zapomnieć o rozwoju. Lot w SA ma nieco lepszą sytuacje dowozi paxy tylko DLH coś jeszcze próbuje ugrać SAS ale mizernie im to wychodzi. Jak dla mnie Korean eksperymentuje z zakupem CSA uda się będzie wspaniale nie uda się żalu i straty dla KAL też nie będzie.
mietek 2013-04-12 16:19   
mietek - Profil mietek
Guam i Palau? Czyżby CSA chciała biurom podróży sprzedawać miejsca w samolotach?
gosc_9a1ce 2013-04-12 13:15   
gosc_9a1ce - Profil gosc_9a1ce
kasjanek: budowanie hubu opiera sie na tym, ze dowozi sie ruch z wielu mniejszych i wiekszych portow i lata sie czesto - stad samoloty Embraera sa duzo lepszym rozwiazaniem do budowy hubu (zwlaszcza sredniej wielkosci) niz najwieksze 737 czy waskokadlubowe airbusy, poniewaz takowych bys nigdy na kilku codziennych polaczeniach zasilajacych hub nie wypelnil. Spojrz, ze LH rowniez dowozi do swojego wielkiego hubu w MUC CRJ700/900 i EMB190/195, a nie ma co porownywac hubu w MUC i (przyszlego) hubiku w WAW. CSA kilka lat temu cwiczylo budowe hubu latajac wielkimi samolotami i wyszlo na tym tak, ze jak powiedzial minister finansow Czech bylo do likwidacji lub do sprzedazy, bo nie mialo szans przetrwac samodzielnie. Problemem LOT sa kadry, jakie przewijaja sie przez firme od 6 lat - ludzie, ktorzy linie lotnicze zanim przyszli do firmy znali jedynie z fotela pasazera.
piotrek737 2013-04-12 10:09   
piotrek737 - Profil piotrek737
rafox i inni: No niestety Polacy mają dużą tendencję widzenia wszystkiego w bardzo ciemnych barwach nie znając całej sytuacji. Przed napisaniem tego artykułu mailowałem z kilkoma Czechami znającymi temat i całe negocjacje. Te 2,6 mln euro to jedno, ale są jeszcze kwestie leasingów i szkolenia załóg na A333, które Korean wziął na siebie. Do tego mimo wszystko Czesi są nieco inni niż Polacy w zarządzaniu firmą. LOT przewozi podobne ilości pasażerów, a przynosi 3-4 razy większe straty ;) Ogólnie pracownicy i zarząd CSA są zadowoleni z tej umowy. Widzą, że Koreanowi bardzo zależy żeby wszystko grało.
gosc_30212 2013-04-11 15:36   
gosc_30212 - Profil gosc_30212
@gosc_a3371 to gdzie może chcesz zbudować ten HUB? wybudować CPL w picimiu dolnym, czy może przenieść go do KRK, albo jeszcze gdzie indziej? Sory, ale po za Okęciem nie ma szans, aby inny port mógłbyć Hubem dla naszego narodowego przewoźnika.Z resztą nie widzę przeszkód na Okęciu.Tu nie o hub chodzi tylko o zarządzanie liniami.CSA może nie miało fantastycznych wyników finansowych, ale tam jest potencjał i za kilka lat można coś ugrać, dlatego znaleźli się chętni na zakup udziałów.Niestety, ale u nas takich perspektyw nie ma.Mamy do d.. flotę, zarządzających i całą krajową logistykę.Jedyna szansa w portach lotniczych, które są coraz bardziej popularne i nabierają b. ładnych kształtów.Ale wątpie żeby miało to przekonać zagranicznego inwestora.Niech ten nieLOT upada, albo przestanie być finansowany z naszych pieniędzy.Albo niech znajduje inwestora, bo w Polsce potrzebny jest narodowy przewoźnik z tradycją, do której jesteśmy przyzwyczajeni.
rafox 2013-04-11 15:06   
rafox - Profil rafox
CSA się rozwija? CSA jest na dnie od momentu wejścia do SkyTeam. Zresztą Korean za 44% firmy zapłacił 2,6 miliona euro jak widać deal roku.
andrzej 2013-04-11 15:01   
andrzej - Profil andrzej
b737800max: Ciekawe dokąd jeszcze te A333 będą latać poza Seulem. Azja Centralna ? CSA wróci na trasy transatlantyckie po 7-letniej przerwie ?
gosc_a3371 2013-04-11 14:33   
gosc_a3371 - Profil gosc_a3371
lot ma ten problem z HUBem, że Okęcie HUBem nigdy nie będzie. Terminal i położenie lotniska są fatalne a sytuację pogarszają budowane 5 metrów od lotniska drogi. Ile mamy miejsca na samoloty kodu D czy E? A teraz to porównajcie do Pragi - tam terminal jest nie dosć że logoczny to i rozwojowy. Tam można budowac prawdziwy HUB!
gosc_9fba4 2013-04-11 14:21   
gosc_9fba4 - Profil gosc_9fba4
Kasjanek: brak samolotow sredniej wielkosci byl duzym problemem CSA, bo mieli albo ATRy albo Airbusy/Boeingi. Jak korzystnie zapelnic duze samoloty latajac z niezbyt duzego hubu w niezbyt duzym kraju? Zauwaz, ze w przeciwienstwie do LOTu, CSA nie moze praktycznie w ogole liczyc na doloty z portow regionalnych. Wiekszy samolot to tez wyzsze oplaty za ladowanie na lotnisku i oczywiscie wiecej zuzytego paliwa.
usuniety 2013-04-11 13:54   
usuniety - Profil usuniety
CSA lataja na Airbusach a LOT chce budowac wielki hub w WAW latajac na regionalnych samolocikach. Nic dziwnego, ze to CSA znalazly linie chetna kupic ich udzialy i sie teraz rozwijaja, a nasi oprocz kleski Dreamlinera licza na wyjscie z kryzysu latajac glownie na E70... Koszt lotu prawie taki jak na Airbusie czy Boeingu, koszt na pasazera o wiele wiekszy w przypadku Ejeta.
gosc_4d9ca 2013-04-11 13:24   
gosc_4d9ca - Profil gosc_4d9ca
A LOT wyszedł z kryzysu, że mógł pozwolić sobie na zakup nowych liniowców marzeń?
gosc_e2524 2013-04-11 13:19   
gosc_e2524 - Profil gosc_e2524
Korean im da finansowanie na zakup, zwiększą częstotliwość do Azji, bo to duża zachęta do inwestwania w Czechach przez Koreańczyków. Tym bardziej, że teraz w obliczu potencjalnej wojny muszą dywersyfikować produkcję w róznych miejscach. Super dla CS i dla Czech, niestety kolejny mały cios dla Lot.
gosc_74c85 2013-04-11 13:08   
gosc_74c85 - Profil gosc_74c85
widocznie moga sobie na to pozwolic.
usuniety 2013-04-11 12:22   
usuniety - Profil usuniety
"Według nieoficjalnych informacji flotę CSA do 2015 r. mają zasilić jeszcze dwa nowe A330-300." To już wyszli z kryzysu z którego się mówiło, że są na skraju upadku, że mogą pozwolić sobie na 2 nówki sztuki A333?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy