Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_69754
2013-04-16 08:48
Poza wizz i ryanair latają też "taksówki"
gosc_43ccf
2013-04-12 23:38
wizz ma 180 miejsc
gosc_0f409
2013-04-12 09:09
A mówiłem, że tak będzie. Kto wie, jak wygląda rozkład letni ile charterów przybędzie? Moje obliczenie FR ma 189 miejsc. Policzę, że były to tylko rejsy FR, więc 10352:54=191 pax na FR. Ciekawe...
Policzmy odwrotnie 54x189 miejsc=10206. Nie wiem ile miejsc ma WIZZ, ale przypuszczam, że nie więcej niż 189. Czy statystyka jest dobra? Tylko nie piszcie, że wliczają w to INF ;-)
gosc_4a5d1
2013-04-12 08:38
Tak obok sarkastycznych przekomarzań trzeba zauważyć, że Wschód Polski posiadający lotniska w Rzeszowie, (Mielcu), Lublinie, (Białej Podlaskiej), a w przyszłości w ok Białegostoku i Olsztyna będzie lotniczo doinwestowany ... a nauczyciele z Rzeszowa i Dęblina wyszkolą pilotów i mechaników dla polskich przewoźników ...
gosc_0c84e
2013-04-11 23:41
ale ja nie twierdze, ze port się buduje żeby bic rekordy, tylko zauważam, ze kolega goluz manipuluje danymi...skoro było 9 lotow tygodniowo a on pisze o 6-7 to wyraźnie widać, ze cos nie gra...i tylko tyle
gosc_d132f:widzimy, LUZ z powodu braku ILS stracił w marcu ponad 10% PAX. Zresztą port nie buduje się, żeby bić rekordy jak w PŚ w narciarstwie, tylko w celu poprawy komunikacji i LUZ z tej roli się wywiązuje.
gosc_d132f
2013-04-11 18:46
goluz:4tech LUZ na starcie miał 3 kierunki (4 jeśli liczyć zdublowany Londyn) w sumie 6-7 lotów w tygodniu i 'zrobił" z tego ponad 10 tysięcy PAX
widze, ze z liczeniem u Ciebie średnio, Lublin miał 9 lotow tygodniowo a wykrecil wynik jak Bydgoszcz kiedysc przy 7 lotach...widzisz roznice?
tomic: myślę, że Cię zainteresuje.
P.S.
Proszę darujmy sobie teksty w stylu "ja nic nie mam do LUZ, tylko ten śmieszny zarząd itp." Ten "dyzio marzyciel" (p. Muszyński) jako jedyny w wolnej Polsce postawił, od podstaw, na wykarczowanym lesie, nówkę lotnisko, w ok 2 lata za cenę nowego terminalu/a w RZE, ściągnął dwóch LCC na start, a chyba nie ma prezesa nie robiącego PR w stosunku do zarządzanej przez siebie firmy. Nikt nigdy nie obiecywał, ani nie liczył na Etihad itp. w LUZ. Jedyne co nas zaskoczyło to skala bezinteresownej zawiści (stąd, myślę, że kol. goluz, kampania na forum).
zobacz link
jaczro: zakładam, że umieszczając w cudzysłowiu "bardzo dużo" sugerujesz, że 11tys. podebranych pasażerów to jest mało? Nie można spodziewać się większych liczb gdy mówimy o lilipucich lotniskach. W skali takich lotnisk każdy tysiąc pasażerów to odczuwalna strata/zysk. gosc_21bfb: co złego widzisz w tym, by domniemani Lublinianie sami ze sobą kłócili się na temat własnego lotniska? Są różne poglądy na temat wydawania publicznych pieniędzy i chwała za to że są fora by różne poglądy wyrażać. Takie dyskusje są potrzebne w kontekście powstawania kolejnych nowych lotnisk.
Mają tam LUZ, ale w lecie wzrost o 200% murowany!
gosc_21bfb
2013-04-10 19:55
Jak czytam te posty o LUZ to mam wrażenie, że Lublinianie sami z sobą kłócą się na temat lotniska. Kto starcił i ile na powstaniu LUZ, kto zyskał, kiedy przegonimy inne lotniska itd, itd. Włączają w te dywagacje RZE jakby to miało jakiekolwiek znaczenie. Latajcie sobie z LUZ i jak przejmiecie jakichś paxów z RZE to OK! Ja jako rzeszowianin bardzo dobrze życzę LUZ-owi i wszystkim pozostałym portom! Ale naprawdę nie bijcie piany tylko latajcie, a wtedy będzieci sobie mogli robić rankingów do woli.
To "bardzo dużo" to ok. 11 tys. PAX.
jaczro: w takim razie według twoich własnych przypuszczeń ok. 60% obecnych papasażerów LUZ to ci zabrani innym lotniskom. To bardzo dużo moim zdaniem.
tomic: może i stracił, ale bym tego nie wyolbrzymiał. Fachowcy nazywają to zjawisko (powstanie lokalnego lotniska) "paxotwórczym": wzrost o ok. 40%.
jaczro: twierdzisz, że RZE nie stracił przez LUZ, a jednocześnie, że osoby z lubelskiego przed otwarciem LUZ latały dwa razy do roku. To nielogiczne. Z jakich lotnisk więc kiedyś korzystały? Z RZE/WAW/WMI i dlatego RZE/WAW/WMI na otwarciu LUZ straciły.
jaczro - masz rację. Trzeba dać wszystkim szansę.
Za to wczoraj w LUZ wylądowały 3 bizjety -:). Myślę, że RZE nie stracił przez LUZ, po prostu osoby z lubelskiego, które wcześniej latały dwa razy do roku na święta, teraz robią to znacznie częściej. Do obu miast, Rzeszowa i Lublina, mam wielki sentyment (w jednym szkoła średnia, w drugim studia) ale to jednak inna "kategoria wagowa" miast i parę zakompleksionych osób (nie mówię o poważnych osobach) ma jakiś kompleks i problem, porównując oba miasta i kogoś zakompleksionego i niepoważnego zabolało powstanie (największe miasto i ośrodek akademicki na wschodzie Polski) LUZ. Podobnie w drugą stronę.
Najbardziej Lublin krytykują te osoby, którym jest szkoda takiego potencjału lotniska a są bezradne. Moim zdaniem, nie znam się zbytnio na ruchu lotniczym (nie chodzi mi o przepisy) ale na LUZie znacząco straci Rzeszów i to ich boli.
Dajcie Lublinowi spokój. Każdy ma szansę na rozwój i nie można go krytykować. To, że są przekierowania to po 1 rzecz normalna a po 2 nie zależy to w całości od lotniska tylko od załogi danego samolotu.
4tech LUZ na starcie miał 3 kierunki (4 jeśli liczyć zdublowany Londyn) w sumie 6-7 lotów w tygodniu i 'zrobił" z tego ponad 10 tysięcy PAX, więc nie opisuj wyników Bydgoszczy na jednym najpopularniejszym kierunku przy największej fali emigracji jako coś nadzwyczajnego i nie określaj wyników LUZ jako średnich , bo z obiektywizmem to ma mało wspólnego. STN Ryanem to był pewniak z każdego lotniska w Polsce i łatwiej zapełnić jeden pewny kierunek 7 razy w tygodniu, niż 3-4 różne kierunki latające w sumie 6-7 razy w tygodniu. Takich oczywistości nie powinienem Ci nawet tłumaczyć.
gosc_39494
2013-04-09 23:50
coraz dalej te przekierowania z LUZ!!! najpierw Rzeszow, pozniej Warszawa a teraz Lodz!!! nastepnym razem bedzie zapewne Krakow, Wroclaw no i czeka w kolejce Bydgoszcz,Gdansk, Katowice itd...podziwiam ludzi, ktorzy wciaz sie decyduja na podroz z i do LUZ, wiedzac, ze przy najmniejszym zalamaniu pogody nie wyladuja w Lublinie a coraz to dalej od niego...wyobrazam sobie ten koszmar podrozujacych!!