Przepadło 100 mln zł na kolej do Modlina

Przepadło 100 mln zł na kolej do Modlina Połączenie kolejowe do lotniska w Modlinie miało być przed Euro. Teraz wszystko wskazuje na to, że pod terminal nie dojedziemy pociągiem nawet do 2020 r., a 100 mln zł unijnej dotacji przepadnie. O skandalicznej opieszałości w budowie trasy kolejowej do Modlina informuje "Gazeta Wyborcza". Ekipa marszałka Adama Struzika nie zdążyła przygotować inwestycji przed Euro, a...
02/04/2013 15:23   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_644cb 2013-04-05 15:18   
gosc_644cb - Profil gosc_644cb
Podziękujmy ekologom. Jak dobrze że dbają o wszystko tylko nie ludzi
gosc_297ed 2013-04-04 13:06   
gosc_297ed - Profil gosc_297ed
"Polska w budowie" - muuuuuuuahahahahahaha... (śmiech przez łzy).
gosc_9c6f5 2013-04-04 10:20   
gosc_9c6f5 - Profil gosc_9c6f5
polecam pani Mikolajczyk wziac bagaz 32kg i odbyc podroz z Wwy na lotnisko
gosc_b8cb5 2013-04-03 17:34   
gosc_b8cb5 - Profil gosc_b8cb5
No i chwała Wizzairowi, że wróci do modlina. Linia kolejowa w przyszłości się przyda. Przecież z modlina latają dwaj najwięksi niskokosztowi przewoźnicy czyli Ryanair i WizzAir i będą stamtąd latać, oraz niektóre czartery.
luka 2013-04-03 12:40   
luka - Profil luka
niestety żeby coś się zmieniło chyba będziemy musieli poczekać na wymiane pokoleniową i wymarcie starego betonu... smutne jest to że kiedy Polska faktycznie zacznie budować pierwszą linię Kolei Dużych Prędkości na zachodzie będą budować koleje magnetyczne zamknięte w tunelach próżniowych (które całkowicie wykończą lotnictwo cywilne)
gosc_0b62e 2013-04-03 07:51   
gosc_0b62e - Profil gosc_0b62e
Mogę potwierdzić co pisze gosc_21182.
"Unijna dotacja w wysokości 100 mln zł musi być rozliczona do końca 2015 r. Kolejarze, według "GW", nieoficjalnie przyznają, że nie ma szansy, by do tego czasu udało się rozpocząć inwestycję." - patrzę na rynek projektowy i widzę upadające i walczące o każde zlecenia biura. Tak samo z firmami wykonawczymi które wykrwawiają się na współpracy z PLK. Myślę sobie, że gdyby była wola ze strony wszystkich tę linię kolejową można by zbudować i do końca 2015. Powtarzam - gdyby była wola i odpowiednie wyceny prac projektowych i budowlanych. Ale tego w PLK nie ma... tam ważne jest jedynie by kierownicy kontraktów i ich ludzie zarobili. Jak padnie wykonawca to lepiej dla nich - dłużej będą się babrali z tematem i dłużej będzie potrzebne stanowisko. Takie są realia na PKP!
gosc_08a68 2013-04-03 02:35   
gosc_08a68 - Profil gosc_08a68
5.5 km torow mialo byc budowane od czasu uzyskania pozwolenia od "zielonych" czyli konca 2012 do 2015 roku. Czyli cale 2 lata!!!
gosc_9995a 2013-04-03 00:59   
gosc_9995a - Profil gosc_9995a
Bocznica kolejowa za 250 mln tylko po to, aby dowieźć pod terminal paru pasażerów ryanaira? Paranoja. No i chwała Wizzairowi, że wybrał już na stałe Okęcie.
gosc_3523e 2013-04-03 00:37   
gosc_3523e - Profil gosc_3523e
eeeee, nie taniej byłoby wybudowaćporządny dworzec w Modlinie/gruntownie wyremontować istniejący który zawiera kryte perony, schody ruchome, windy i łatwe dojście do autobusu??
usuniety 2013-04-02 19:35   
usuniety - Profil usuniety
Ja proponuję panu marszałkowi podać się do dymisji. Wpadka za wpadką w jego wykonaniu. Przez jego bezmyślność i niedopilnowanie Polska traci 250 mln zł z tego tytułu nie mówiąc o zamknięciu Modlina. Przecież to skandal. Teraz Polacy będą musieli się dołożyć, aby zbudować to połączenie. SKANDAL!!!!!
usuniety 2013-04-02 19:15   
usuniety - Profil usuniety
gosc_21182: dzięki za opis. Fajnie sie czyta takie "kwiatki".
gosc_27673 2013-04-02 19:11   
gosc_27673 - Profil gosc_27673
Do tego wzorowo spartolone inwestycje kolejowe. Nie dziwi mnie już nic, a już na pewno nie kolejne 100 mln złotych oddane do UE. Wierzcie mi... 100 mln zł to pikuś przy tym co muszą oddawać a co mogło być dawno wydane na budowę infrastruktury i co mogło zostać w Polsce. Skrajnie niskie wykorzystanie funduszy unijnych, niewykorzystane szanse oraz dziesiątki upadających firm z branży budowlanej - gratulujemy PLK dobrego humoru.
gosc_21182 2013-04-02 19:07   
gosc_21182 - Profil gosc_21182
Pracuje w wielobranżowym biurze projektowym które ma zlecenia od kolei (PKP, PLK). Dramat to mało powiedziane. Kasy mają z unii mnóstwo tylko robią WSZYSTKO by jej nie wydać. Przetarg - wiadomo 100% cena i warunki takie by wygrał ten kto wygrać ma. W trakcie projektowania wychodzą dodatkowe rzeczy, projekt robi się 2 czy 3 razy większy - zamiast się dogadać i dorzucić kasę za to, że robimy coś więcej to tylko liczą kary za opóźnienia (najczęściej nie z naszej winy - np. opóźniające się i trwające miesiącami uzgodnienia wewnątrz spółek grupy PKP, istotne zmiany na kilka tygodni przed terminem oddania projektu). Mógłbym opisywać to godzinami, tylko po co? I tak kolesie i znajomi królika pozostaną na stołkach...
gosc_c5f9f 2013-04-02 18:40   
gosc_c5f9f - Profil gosc_c5f9f
Luton ma więcej pasażerów niż Okecie i jest prywatnym lotniskiem i nie opłaca mu się podprowadzać torów pod terminal. Wystarczą CZĘSTE I WYGODNE połączenia wahadłowe. Nie bronię tego urzendasa tylko niezamierzenie skonczy sie dobrze.
Publiczne pieniądze to każdy wydaje łatwą ręką a drugie tyle trzeba bedzie dopłacic. Moze jeszcze "Modlin express" w 15 minut do centrum warszawy?
usuniety 2013-04-02 18:25   
usuniety - Profil usuniety
Kwota za 5 km rzeczywiscie powalajaca. Co z kraj... co za system.
pacjonek 2013-04-02 18:18   
pacjonek - Profil pacjonek
Znowu tak gadka.
WIZZ AIR SIĘ NIE WYNOSI Z MODLINA
luka 2013-04-02 17:58   
luka - Profil luka
po co skoro Wizz i tak się wynosi a pasażerom Ryanaira i tak jest wszystko jedno byle żeby tylko było niby- "taniej"? Generalnie przesiadka z pociągu na autobus to i tak najmniejszy problem Modlina... kiedy ktoś coś zrobi z zasadami oczekiwania na boarding? Nie mówiąc o kontroli bezpieczeństwa. No i ten przeklęty pas startowy.... Na szczęscie rozwiązał się problem przepustowości bo wkońcu Wizza nie będzie :P
gosc_effa9 2013-04-02 17:23   
gosc_effa9 - Profil gosc_effa9
nasza kolej to chyba najdroższa kolej na świecie... 200 mln na 5km torów???
gosc_551f2 2013-04-02 17:13   
gosc_551f2 - Profil gosc_551f2
I bardzo dobrze, moim zdaniem obecne połączenie jest idealne. Lotniska low-costowe w Europie maja dokładnie takie samo łączone (pociąg bus) połączenie jak Modlin. Może za kilka lat, ale na pewno nie teraz. Zresztą na przelotowej stacji takiej jaka jest teraz w miejscowości Modlin może zatrzymywać się więcej pociągów. Na stacji czołowej na lotnisku pewnie zatrzymywałby się 2 pociągi na godzinę KM z Okęcia i tyle (do niedawna był tylko 1 pociąg na godzinę kończący bieg w Modlinie). Przez stację na lotnisku utracono by ogromną ilość połączeń przelotowych na północ, np. do Ciechanowa, etc, etc
usuniety 2013-04-02 16:24   
usuniety - Profil usuniety
Ale Pani Edytka kolejny raz mnie rozwala. Najpierw lotnisko wcale nie było zamknięte, tylko pas skrócony więc samoloty mogły lądować, ale nie te, które tam w przeważającej mierze lądowały... Teraz problem bocznicy nie istnieje: połączenie autobusowe jest CHWALONE a podróżni przecież NIE PODRÓŻUJĄ z WIĘKSZYMI bagażami. Po prostu: ROZKOSZNA! Powinna jeszcze dodać, że teraz problem w ogóle nie istnieje, bo i W6 i FR latają z Okęcia, na które wybudowano przecież bocznicę...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy