Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_cc623
2013-03-27 21:09
1fd2d: gdyby widzieli potencjal to by zaczeli juz latac teraz, tylko by zmniejszali udzwig i wtedy nie potrzebny jest im pas dlugosci 3400. A jak ma sie do tego remont plaszczyzn postojowych. Po za tym np. przedstawiciele LOTu byli np. w Shenzen, Vancouver, Billund, Tuluzie, Miami czy w Auckland i to wcale nie znaczy, ze LOT tam zamierza latac. To, ze ktos gdzies przyjedzie jeszcze nie swiatczy, ze przewoznik bedzie gdzies latal.
gosc_b9772
2013-03-27 19:36
Ciekawy jestem kto chce latać do WAW z Azji.
gosc_1fd2d
2013-03-27 19:02
gosc_b4bf8: owszem ma, singapurczyk żeby wystartować z WAW będzie potrzebował 15/33 na pełnej długosci, odległosci miedzy WAW a SIN sprawia, że przy MTOW nie wystartuje 11/29. A333/777 muszą mieć 3400 metrów drogi startowej przy tej odległosci, a międzylądowania nie przewidują:). To nie jest EK do dubaju który nie pokonuje nawet połowy tej drogi którą musiałby pokonać samolot do singapuru.
gosc_d3454
2013-03-27 18:33
przedstawiciele singapore airlines byli w 2012 i w tym roku na okeciu ,jeszce jako ciekawostka byli ludzie z ANA ale to chyba przyszły cs z LOT-em jak nie padnie,ostanio przy okazji wizyty panstwowej byli przedstawiciele vietnam
gosc_b1ee8
2013-03-27 17:28
LOT aby startować do Australii musi mieć dla B787 długi pas startowy, ale do Ameryki Północnej i Południowej wystarczy dotychczasowy ... więc A330 spoko.
oooo piękna wiadomość oby się sprawdziła
gosc_b4bf8
2013-03-27 16:49
Gosc14844: a co ma modernizacja plyt postojowych do decyzji jakiegokolwiek przewoznika czy zacznie lub nie latac na dane lotnisko. Jesli widzi potencjal to zaczyna latac, jesli nie widzi go to najlepsze i najwieksze plyty postojowe, najdluzsze pasy startowe nie spowoduja, ze zacznie gdzies latac.
gosc_14844
2013-03-27 15:46
a ptaszki coraz bardziej ćwierkają, że po zakończonym remomoncie generalnym pasa 15/33 oraz modernizacji płyt postojowych pod koniec 2014 roku Singapore Airlines przymierza się do Warszawy.
gosc_9d8f3
2013-03-27 14:29
gosc_a84ea: Chyba po usunięciu działek. Poza tym jakby miał być budowany trzeci pas, to chyba byłoby to podobnie zrobione jak na Gatwick ;]
gosc_a84ea
2013-03-27 13:25
A tak sobie mysle, bo tylmo bedzie wiekszy ruch lotniczy w przyszlosci to ze WAW powina wybudowac jeszcae jesen pas strtowy na jakies 3.5K metruw. Zawsze miejsce sie znajdzie.
gosc_1efe4
2013-03-27 11:52
gosc_24e55: Max zasięg A332 to około 14000 km. Dla tej odległości czy maksymalnej przy MTOW rozbieg wynosi 3400 metrów. Natomiast na tej trasie nie będzie osiągnięty MTOW odległości z WAW do ORD/JFK/YYZ/PEK są dużo bliższe. Do Pekinu jest niecałe 7000 km, najdalej do chicago około 9500 km. Oznacza to, że A332 nie będzie potrzebował całego dystansu 3400 km do rozbiegu. Na tego typu odległości wystarczy max rozbieg dla A332 to 2400 metrów, wiec zapas dla 11/29 jest spory.
gosc_612ff
2013-03-27 11:30
gosc_24e55: to się kiepsko znasz A332 przy max MTOW ma 2400 metrów rozbiegu.
gosc_ebf9b
2013-03-27 10:44
wylatuje 5kwietnia, zobaczymy jak to jest z tym naszym jednym pasem, ile bedzie opoznienia etc....o powrocie juz nie wspomne...
gosc_cb2b7
2013-03-27 10:37
Próg lądowania, czyli po remoncie do startu będzie nadal dostępne 3700m
gosc_24e55
2013-03-27 10:00
B787 nie ma i nie wiadomo kiedy wejdą znowu do floty. Mamy za to A330. Moim zdaniem bedą lądowały po paliwo. Zostawienie cargo to kolejne straty, zwłaszcza na rejsach dalekodystansowych. Wszystko zależy od rejsu niemniej jednak jeżeli bedzie full to wylądują po paliwo. Lot już to kiedyś przerabiał. Zgadzam się, że hipotetycznie 2800 może wystarczyć, ale wchodzą inne czynniki rolling take off, współczynniki hamowania, temp itp.
gosc_ba1cd
2013-03-27 09:23
gosc_e65e2: 787 nigdzie nie będą dotankowywać podczas rejsów do USA i kanady. Pas 11/29 o długości 2800 jest wystarczający do poderwania 787 z pełnym napełnieniem i cargo. Przy 2400-2500 787 już idzie w górę. Dodatkowo odpowiednie ustawienie klap powoduje krótszy rozbieg. Jeżeli wystąpią rzeczywiście jakieś problemy techniczne to w tym okresie samoloty będą zabierać troche mniej cargo mowa o atlantykach.
gosc_e65e2
2013-03-27 08:57
Ciekawe gdzie bedą się dotankowywały B767/8 w drodzę za Atlantyk? Pewnie GDN albo POZ. No i jak to się odbije na kondycji finansowej Lotu. Opłaty za dodatkowe lądowania, wydłużenie czasu lotu, całe szczęście że to sezon letni bo płaciliby jeszcze za odladzanie. Oj cienko to widzę.
paolo-79
2013-03-26 22:29
czy to oznacza ze LOT i inne linie przeniesie swe operacje do Modlina? ;)
gosc_62dba
2013-03-26 19:59
Próg przesunięty aby samoloty szybciej mijały skrzyżowanie pasów.
gosc_9de47
2013-03-26 17:16
Próg przesunięty o 600m? Czemu?