Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Komfort i wygoda tylnego siedzenia malucha. Kto choc raz lecial easyjetem ma porównanie.
krzysiekl
2013-03-21 11:09
Szkoda, że EasyJet jest tak mało w Polsce..
krzysiekl
2013-03-21 11:08
@sauvi
ale takie różnice też się zdarzają. a czasem LCC jest droższe.
np. KRK - Malta 7-14 lipca LH chce 2068PLN a FR z bagażem 914PLN. Do tego LH 4 godzinna przesiadka w Niemczech. Lotniska w Krakowie i na Malcie te same;)
@krzysiekl: co do zakupu w jedna strone, pelna zgoda. Ja osobiscie jestem fanem Easyjet: glowne lotniska, obsluga czesto sympatyczniejsza niz w tradycyjbych liniach, no i nie ma wrazenia, ze ciagle chca z Ciebie wydoic pieniadze (oczywiscie, ze oni tez chca, ale robia to subtelniej).
gosc_77c2b
2013-03-21 10:52
@krzysiekl: zgoda, ale to nie jest roznica 250 zl FR / 2500 zl LH, jak opowiadal gosc_4a144. Nie neguje, ze korzystanie z LCC moze byc korzystniejsze (juz chocby ze wzgledu na bezposrednie polaczenia na interesujace pasazera lotniska), ale zawsze warto sprawdzic ceny w tradycyjnych liniach.
@krzysiekl: zgoda, ale to nie jest roznica 250 zl FR / 2500 zl LH, jak opowiadal gosc_4a144. Nie neguje, ze korzystanie z LCC moze byc korzystniejsze (juz chocby ze wzgledu na bezposrednie polaczenia na interesujace pasazera lotniska), ale zawsze warto sprawdzic ceny w tradycyjnych liniach.
krzysiekl
2013-03-21 10:49
i nie uczyłem się traktowany jak bydło w LCC, nawet jak leciałem FR.
do tego dla wielu osób to będzie zaleta, że nie muszą płacić za bagaż jeśli go nie biorą itd. no i możliwość taniego zakupu w jedną stronę (bez powrotu) to dla mnie bardzo duży plus.
krzysiekl
2013-03-21 10:45
@malin dokładnie, tani bo LCC = low cost. nic tu nie ma o niskich cenach ;)
@sauvi w tym samym czasie FR na El Prat) z bagażem i opłatą za płatność 766zł w dwie strony. jest to jednak 300zł mniej. Dla 4 osobowej rodziny będzie ponad 1000zł różnicy. Do tego szybszy lot niż Lufthansą bo bez przesiadki co może równoważyć lot z bardziej odległego lotniska.
Sauvi: nie tani, tylko niskokosztowy. Tzn tani dla właściciela linii.
gosc_89b11
2013-03-19 19:09
Karta pokładowa na lotnisku: Wizzair - 90zł, Ryanair - 332zł. Bagaż na lotnisku:
Wizzair - 200zł, Ryanair - max 665zł
Naprawde nie widać różnicy? A wielu wrzuci te linie do jednego worka.
@gosc_4a144: Nie wypisuj bzdur nie sprawdziwszy uprzednio jakie sa naprawde ceny. Dla przykladu w srodku lipca Lufthansa WAW-BCN jest za PLN 1029 a POZ-MAD za PLN 1087. Jak to sie ma do Twoich PLN 2500 ? Za to Ryanair walizka 20 kg POZ-BCN 14/27.01 kosztuje w tej chwili PLN 914. Do tego jeszcze ewentualnie priorytet za PLN 66. Dla mnie roznica w cenie nie usprawiedliwia bycia traktowanym jak bydlo i ryzyka doplat za bagaz podreczny, karte wstepu itd. Nie daj sobie wmowic, ze przewoznik jest "tani" tylko dlatego ze tak twierdzi.
Za małe dzieci płaci się jak za zboże z jednego prostego powodu: musisz takiego mini-paxa zabrać bezwzględnie. A skoro ktoś MUSI lecieć, to po co oferować mu lepszą cenę? A tak przy okazji: jak się dobrze poklika, to można znaleźć LH na wymieniane przez Was kierunki za 180-200 ojro. I bagaż leci w cenie i dziecko dostanie kolorowankę i wpuszczą pierwszych na pokład, a jak się spóźnicie na przesiadkę, to nie zostawią... Latanie zmienia się z sezonu na sezon. Naprawdę każdy znajdzie ofertę dla siebie. Zarówno ten, który pije najtańszą robustę zalewając wrzątkiem w szklance w koszyczku, jak i ten, który sprowadza na zamówienie KopiLuvak albo Blue Mountain.
gosc_158d7
2013-03-19 18:14
Wydrukowanie karty na lotnisku:
Wizzair - 90zł Ryanair - 332 zł
Bagaż na lotnisku.
Wizzair - 200zł Ryanair - max 655 zł
Komfort psychiczny przed podróżą Ryanair - bezcenny ;P
gosc_19dfa
2013-03-19 17:50
To chyba dla ludzi lubiących emocje:
Bagaż podręczny nie spełnia warunków?
Możesz go nadać za 614 PLN w szczycie sezonu. Już widzę te nerwy gdy domowa waga odmawia posłuszeństwa ;P
gosc_4a144
2013-03-19 17:35
gosc_bed88 masz racje, jak komuś nie pasuje, że za 250zł może polecieć do Hiszpani to niech sobie poleci Lufthansą za 2500zł. Tylko, że LH lub Lotem la się nie za swoje - a za firmowe.
krzysiekl
2013-03-19 10:08
@gosc_b92bb
te taniec nie jest aż taki trudny, a dzięki niemu w części relacji można polecieć bezpośrednio. zawsze trzeba rozważyć dostępne opcje lotów i często okazuje się, że lot LCC to wcale nie taki zły pomysł, zwłaszcza dla kogoś kto nie jest z Warszawy.
Zwiększenie opłaty za niemowlę to wg mnie nieładny chwyt, ciekawe czemu często sam dorosły ma tańszy bilet niż niemowlak (który i tak może lecieć tylko z dorosłym i nie zajmuje osobnego miejsca).
gosc_bed88
2013-03-19 08:31
Wy tu o podwyżkach w "tanich"liniach, a tymczasem na stronie lot.com wyeliminowano taryfę S na rejsy krajowe. Efekt? Najtańszy bilet w jedną stronę kosztuje już 399 zł. Gratulacje!
gosc_a9f60
2013-03-19 08:24
Bardzo śmieszą mnie ubolewania nad pomysłami LCC, które ściągają dodatkowe pieniądze z pasażera jeśli nie doczytał regulaminu. Przecież nikt nie zmusza do latania LCC. Pasażer ma wybór, a jeśli na kierunku, który preferuje bezpośrednio latają tylko LCC to ma pecha. Ten kierunek widać nie generuje ruchu interesującego tradycyjnych przewoźników.
gosc_d37c0
2013-03-19 08:23
Jeśli dysponuje się ok 300 samolotami to można dyktować takie warunki żeby biznes był dochodowy, a zła kalkulacja prowadzi do bankructwa. Gdyby nie LCC to bylibyśmy skazani na bardzo czasochłonne dojazdy i drogie loty ze stolicy.