Sprostowanie: Łódź zarabia na liniach

Sprostowanie: Łódź zarabia na liniach W opublikowanym 15 marca artykule "Rachunek za lądowanie. Ze zniżką" podaliśmy nieprawdziwe dane w odniesieniu do łódzkiego lotniska. Wbrew temu, co napisaliśmy, suma dopłat dla przewoźników oraz płaconych przez nich opłat lotniskowych jest dodatnia, czyli lotnisko na każdej operacji zarabia.W oryginalnej wersji artykułu błędnie skalkulowaliśmy dopłaty, które port przyznaje...
12/04/2013 21:45   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_63dc3 2013-04-17 17:26   
gosc_63dc3 - Profil gosc_63dc3
@ szydelm - masz rację i nie masz jednocześnie. Prawdą jest, to co piszesz o zaletach położenia Łodzi. Niestety to warunki wystarczające dla lokalizacji niezłego lotniska cargo a nie pasażerskiego. Dla otworzenia połączenia w ruchu pasażerskim potrzebne jest to co linie nazywają potencjałem czyli ilość mieszkańców w określonym promieniu oddziaływania lotniska wsparta odpowiednio wysokimi możliwościami finansowymi. Możliwości finansowe to ( generalizując) ilość biletów jakie można kupić za przeciętne wynagrodzenie w regionie przy uwzględnieniu średniej ceny biletu w europejskiej siatce przewoźnika. Łódź w tak sporządzanych projekcjach finansowych przewoźników, nie powala na kolana więc i ich pęd do uruchamiania połączeń jest niewielki. To nie jest tak, że linie stoją w kolejce do portów regionalnych ( pomijam specyfikę Modlina i Chopina) a zarządzający mówią - no nie wy nie będziecie od nas operować. Gdyby tak było to z każdego lotniska w Polsce latali by wszyscy od Qatar do FR do wszystkich portów świata . To porty przekonują przewoźników, ale decyzję podejmują linie na własne ryzyko i w oparciu o własne analizy, bo to one w konsekwencji poniosą straty. Zauważ jak ostrożnie wszedł do Łodzi SAS. Mały samolot - ok. 50 miejsc a raczej pełny nie lata.
szydelm 2013-04-17 16:47   
szydelm - Profil szydelm
@gosc_29849 bardzo dobrze gadasz wg.mnie.Łódź ma wszystko żeby mieć mocne, dobre lotnisko.Komunikacje z innymi miastami, blisko miasta, centralne położenie w Polsce.Czego chcieć więcej... @gosc_9362e wtedy byli cacy, bo zalatwiali.Teraz są be, bo siedzą i nic nie robią.Ok zgodzę się-w mieście może nie być kasy, ale to nie powód żeby siedzieć na d... i nic nie robić.Od kiedy to lotnisko ma dopłacać liniom? Z tego co wiem płacą chyba linie lotniskom, a nie na odwrót.Jedyny wyjątek to FR, który umie się ustawić.Nie ma nowych połączeń to znaczy, że zarząd nie umie szukać.Tym bardziej, że przy zamknięciu Modlina podwarszawskie tanie loty mogłyby być naprawdę na plusie.Trzeba umieć być szefem teo wózka.
gosc_acb0a 2013-04-17 10:11   
gosc_acb0a - Profil gosc_acb0a
@gosc_f33be - po pierwsze to prezesi zarządzający lotniskami są zatrudniani przez właścicieli na zasadach kontraktu, więc są z założenia "zewnętrzni". A tak odnośnie LCJ - to naprawdę wierzysz, że zmiana zarządu zmieni zasady rządzące rynkiem lotniczym? Łodzianie nagle zaczną latać z LCJ, na lotnisko spadnie deszcz pieniędzy z miasta czy może przewoźnicy żeby zachęcić mieszkańców regionu zaczną oferować wszystkie loty za 1 zł ?
gosc_f33be 2013-04-16 15:16   
gosc_f33be - Profil gosc_f33be
Na przykładzie wielu fabryk czy szpitali można wysnuć wniosek, że często zmiana zarządu z państwowego czy samorządowego na prywatny (składający się nawet z tych samych osób) przynosi pozytywny skutek bo wynagrodzenie zależy od wyników ... a może zatrudnić zewnętrzną firmę zarządzającą portem lotniczym ?
gosc_bad1b 2013-04-16 12:31   
gosc_bad1b - Profil gosc_bad1b
Hej, mam pytanie do WAS. Zamówiłem bilety do Londynu w cenie początkowej. 59zł w obie 2 osoby co razem dało 236zł jakieś 4zł za opłatę kartą. Czy poniosę jeszcze dodatkowe koszty za odprawę online czy jest ona już w cenie. Nie mogłem się tego doszukać. Ogólnie jest napisane, że 33zł za lot ale słyszałem różne opinie ze względu na różne promocje. Dzięki z góry za odpowiedź.
gosc_3110c 2013-04-16 11:21   
gosc_3110c - Profil gosc_3110c
Cała Polska buduje lotniska dla Ryanaira. ;-)
gosc_9362e 2013-04-16 09:22   
gosc_9362e - Profil gosc_9362e
Wow, widzę sami profesjonaliści z krótką pamięcia. Jak Nowak z Jachimkiem załatwili 5 nowych połączeń (i to beż żadnych dopłat dla linii) to byli cacy. Teraz jak nie ma kasy w mieście na dopłaty więc przewoźnicy mają LCJ w dup.. to kolesie są be.
A ilu z was w zeszłym roku poleciało gdzieś z LCJ?
gosc_e3787 2013-04-16 02:25   
gosc_e3787 - Profil gosc_e3787
A Lublin ze swoimi 95% zniżkami jakoś się nie wytłumaczył :) ale twierdzi że jednak to nie prawda ;) Ale prawdy nie powie :)
gosc_d8775 2013-04-15 22:50   
gosc_d8775 - Profil gosc_d8775
Moim skromnym zdaniem i tak za wszystko odpowiada zarzad. To on ma wladze wykonawcza i tyle. Pan N. i nieudolny J.są do wymiany
gosc_29849 2013-04-15 22:20   
gosc_29849 - Profil gosc_29849
Posiadając nowy terminal lotniczy i dobre skomunikowanie drogowo-kolejowe można zarabiać na centralnym położeniu - ale trzeba wiedzieć jak i umieć to zrobić ... profesjonalizm kontra amatorszczyzna !
szydelm 2013-04-15 21:59   
szydelm - Profil szydelm
Mimo tego, że zarabiają to w Łodzi jak pisze dużo osób nie jest tak różowo.Niestety, bliskość do Warszawy i połączenia A2 powoduje spory odpływ pasażerów do stoLicy.I gosc_43e6e bardzo dobrze pisze.Linie lotnicze same nie przyjdą, sam terminal nic nie zadziała.Zarząd musi swoje zrobić.
gosc_e0e45 2013-04-15 18:45   
gosc_e0e45 - Profil gosc_e0e45
Duża rozpiętość cen na określone loty powoduje, że większość tubylców chce się załapać na nieprzyzwoicie niską okazję ... dla wielu Łodzian pracujących w UE wydanie 100.euro czy 100.Funtów nie jest problemem i do tej granicy popyt jest ok, ale brak połączeń LCJ z Niemcami, Holandią, Belgią, Francją i Szwecją oraz Finlandią wymusza konieczność korzystania z lotnisk sąsiednich.
gosc_64bff 2013-04-15 15:42   
gosc_64bff - Profil gosc_64bff
@gosc_3ad2f - no trochę Cię poniosło. Faktycznie, moim zdaniem sytuacja na LCJ jest pochodną ruchu pasażerskiego. Zasada mały ruch - małe zainteresowanie przewoźników znajduje tutaj swoje odbicie i co do tego nie można raczej dyskutować. Tak więc pierwsze zdanie z Twojej wypowiedzi jest zgodne z tym co chciałem powiedzieć. Co do drugiego to się nie wypowiadam bo nie znam zarządu, nie wiem nic o planach rozwoju ani nastrojach pracowników. Aha, co do zarządu mogę jedynie przyjąć dwie opcje. Albo miasto daje kasę ale zarząd nie chce jej wydawać na rozwój siatki połączeń, podcinając gałąź na której siedzi ( wersja raczej nie do przyjęcia jeżeli nie są samobójcami), druga możliwość miasto nie daje pieniędzy - wracamy do początku.
gosc_3ad2f 2013-04-15 11:56   
gosc_3ad2f - Profil gosc_3ad2f
Czyli jednym słowem jest fatalnie bo Lodzianie są biedni, wybudowano nowy terminal a miasto nie raczy doplacac dla LCC. Zarząd jest wspaniały, plan rozwoju lotniska określony a pracownicy z entuzjazmem patrzą w przyszłość.
gosc_43e6e 2013-04-15 10:05   
gosc_43e6e - Profil gosc_43e6e
@gosc_72d3a - twój poprzednik popełnił zwykły błąd. W Łodzi sprzedawały się ( i niestety dalej sprzedają się) jedynie najtańsze bilety. Dotyczyło to W6 a obecnie FR. To smutny fakt, ale taka jest siła nabywcza łodzian. W związku z bliskością W-wy już niewielka nawet różnica cen powoduje opłacalność dojazdu łodzian do Modlina czy Okęcia. Takiego zjawiska nie ma w przypadku innych lotnisk, bo czas dojazdu oraz koszty nie skłaniają do takiej decyzji.Co do straty lub jak kto woli, wzrostu kosztów utrzymania lotniska, to sprawa nie jest zbyt skomplikowana. LCJ zostało rozbudowane, co pociągnęło za sobą wzrost kosztów m.in. zatrudnienia nowych pracowników ale też utrzymania nowego terminala itd. Może popłynę trochę pod prąd poniższych opinii ale moim zdaniem to jednak ( przynajmniej po części) wina miasta. Ono jest właścicielem i ono podejmowało lata temu, decyzję o rozbudowie lotniska. Już na etapie wstępnym można było przewidzieć, że nowe, większe lotnisko będzie droższe w utrzymaniu. Zaś po to żeby się zaczęło zwracać trzeba wyłożyć masę kasy w ściągnięcie przewoźników. To ile inne regiony ładują w tzw. promocję połączeń, nie jest tajemnicą, wystarczy poszukać na pasazer.com. Władze Łodzi przyjęły dziwaczny sposób prowadzenia biznesu lotniczego który sprowadza się do stwierdzenia - mamy piękny nowoczesny terminal, zatrudnionych ludzi a przewoźnicy przyjdą sami. No niestety nie przyjdą, bo mieszkańcy nie należą do elity finansowej kraju ( w przeliczeniu na bilety) więc ktoś tym z LCC musi to skompensować. I to by było na tyle.
gosc_107d6 2013-04-15 07:58   
gosc_107d6 - Profil gosc_107d6
Dzisiejszy Prezes Nowak był kiedyś dyrektorem w Przowicach. Zarząd wyrzucił go za nieudolność....
gosc_72d3a 2013-04-15 07:22   
gosc_72d3a - Profil gosc_72d3a
Czyli od poniedziałku zwolnienia grupowe? Ktoś wie ile osób ma polecieć na bruk? Jeżeli nie sprzedawały się najtańsze, to sprzedawały się najdroższe, więc dlaczego był wizz nierentowny? Czy ktoś może wytłumaczyć dlaczego strata za 2012 rok jest o ok 50% większa niż za rok 2011 i wynosi ok 30 mln?
gosc_0759c 2013-04-15 01:10   
gosc_0759c - Profil gosc_0759c
Wizz popelnil wielki blad wchodzac do Lodzi zamiast do Rzeszowa - od poczatku bylo wiadomo, ze przy bliskosci Wawy (zwlaszcza, ze teraz tam jest tez ryanair) i przyzwyczajeniu Lodzian do latania z WAW, dlugo wizz z LCJ nie pociagnie. Ale coz, mowi sie trudno. ciekawe czy wizz wyciagnie wnioski. rzeszow pewnie nie placze - ma nowe polaczeia ryana - postawil na te linie i poki co sie rozwija... moze lodz tez powinna postawic na jedna karte i na ryana? zobaczymy jak to sie dalej potoczy...
gosc_7c3d3 2013-04-15 00:13   
gosc_7c3d3 - Profil gosc_7c3d3
Macie rację - oczywiście winny odejścia Wizza jest Zarząd... a nie to, że w LCJ nie sprzedawały się tylko najtańsze bilety. Przecież zarząd mógł kupować bilety i rozdawać pracownikom, rodzinie, mieszkańcom. Wtedy byłoby cacy.
gosc_a6d8b 2013-04-14 15:21   
gosc_a6d8b - Profil gosc_a6d8b
Kiedyś przeszkodą w osiągnięciu sukcesu był terminal, teraz jedyną przeszkodą jest nieudolny zarząd. Zarząd, który prześciga się w wymyślaniu nowych powodów dla, których nie ma zadowalających wyników.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy