Prawa pasażerów - wersja 2.0

Prawa pasażerów - wersja 2.0 Komisja Europejska przedstawiła w środę (13.03) kierunki zmian we wspólnotowych przepisach regulujących prawa pasażerów. O konieczności nowelizacji m.in. podstawowego aktu w tym zakresie, czyli rozporządzenia (WE) nr 261/2004, mówi się już od dawna, lecz dopiero teraz propozycje te nabrały konkretnych kształtów.  Poprzez modyfikację zakresu ochrony praw pasażerów...
16/03/2013 08:57   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
humbak 2013-03-19 09:20   
humbak - Profil humbak
@marecki: Niby tak, ale PE sie juz sparwami bagazowymi zajmuje, aby wydac stosowne rozporzadzenie.
marecki 2013-03-18 22:11   
marecki - Profil marecki
@humbak: sprawy z bagażem podręcznym należą i będą należeć do przewoźników; trudno tu narzucać jednolite reguły, podobnie z resztą - i tu zgoda - w zakresie polityki taryfowej. Do tego KE nie powinna się mieszać.
humbak 2013-03-18 22:05   
humbak - Profil humbak
Wolalbym raczej, aby Komsja zajela sie oplatami za placenie kartami czy przelewami, a takze ujednolicila sparwy z bagazem podrecznym.
humbak 2013-03-18 22:03   
humbak - Profil humbak
Mam powazne watpliwosci co do deregulacji systemu taryfowego w kwestii dowolnosci wykorzystania odcinkow biletu. To wywroci totalnie caly system i wcale nie uwazam, aby to bylo dobre...
gosc_b307f 2013-03-18 11:53   
gosc_b307f - Profil gosc_b307f
Akurat częściowe wykorzystywanie nie ma nic wspólnego z prawami pasażerów, a jest raczej kolejnym (i chyba ostatecznym) krokiem w deregulacji rynku lotniczego. Znacząco ułatwi to kombinowanie taryf u różnych przewoźników i możliwy będzie w rozsądnej cenie lot w jedną stronę Lufthansą a powrót Ryanem. W skali długofalowej imho doprowadzi to do migracji tradycyjnych linii lotniczych do modelu takiego jak Norwegian czy Aer Lingus. Klasa biznes i przesiadki zostaną przy lotach transatlantyckich.
gosc_7edfc 2013-03-16 21:16   
gosc_7edfc - Profil gosc_7edfc
Bardzo dziękujemy Kominternowi za zmiany, które spowodują wzrost cen biletów.
spooks 2013-03-16 21:11   
spooks - Profil spooks
Częściowe wykorzystanie! Yeah! Może w końcu pozbędziemy się paranoi w liniach tradycyjnych że bilet w 1 stronę kosztuje 5 x tyle co bilet w obie.
gosc_74997 2013-03-16 16:14   
gosc_74997 - Profil gosc_74997
Właśnie zmiana z częściowym wykorzystaniem jest bardzo dobra! W końcu normalność.
marecki 2013-03-16 15:26   
marecki - Profil marecki
@gosc_a5f8c: zasady naliczania mil są wewnętrzną sprawą operatora programu lojalnościowego; w większości przpadków są też dość jasne: pasażer dostaje mile wg zmienionych lotów lub mile, które dostałby, gdyby plan podróży nie uległ modyfikacji (w zależności od tego co jest korzystniejsze).
noriasz 2013-03-16 14:41   
noriasz - Profil noriasz
A dlaczego mieliby doprecyzować? No już nie przesadzajmy że KE ma mieszać w programach lojalnościowych...
gosc_a5f8c 2013-03-16 12:15   
gosc_a5f8c - Profil gosc_a5f8c
Ciekawe czy doprecyzują co z milami za bilety przebukowane na linie z innych sojuszów.
noriasz 2013-03-16 10:59   
noriasz - Profil noriasz
Idiotyzm!

Szczególnie z tym częściowym wykorzystaniem biletu! Przecież to będzie generować gigantyczne straty dla linii lotniczych.Wyobraźcie sobie sytuacje. Ktoś musi lecieć WAW-FRA-WAW bilet OW kosztuje 800 PLN a RT 600 a wykorzysta tylko powrót i jeszcze poprosi o zwrot opłat lotniskowych... Czysta strata dla linii.
gosc_a7b78 2013-03-16 10:50   
gosc_a7b78 - Profil gosc_a7b78
szkoda ze nie ma regulacji w przypadku np oplatami za platnosc karta
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy