Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
Tak przy okazji, wie ktoś, czy Eurolot będzie w czerwcu latał z Poznania do Krakowa? Do marca są połączenia bezpośrednie. W systemie Eurolotu sprawdzam i daje mi genialne połączenia przez Warszawę i równie genialne ceny 500 zł w jedną stronę.
Patrząc na ten ruch na lotnisku żal stwierdzić prawdę, rozbudowa nie była konieczna, miejmy nadzieję, że przyda się na przyszłość. O czym mowa, znajomy chciał lecieć do Fra na targi, połączenie z przesiadką, żona w zeszłym roku 2 razy była na konferencji w Krakowie - był Eurolot i OLT, a teraz to se można pojechać ... samochodem.
pozpiotr
2013-03-14 23:05
Hmmm..., rozbudowa lotniska pewnie i tak byla konieczna, nie to mnie martwi. Boli natomiast nic nie robienie zarzadu :(
usuniety
2013-03-14 16:46
@pozpiotr; Masz racje tez obilo mi sie to uszy i myslalem ze snilem. Probowalem odszukac ta informacje na tym portalu ale to mi sie nie udalo. Po co byla ta rozbudowa lotniska? Szkoda kasy!
pozpiotr
2013-03-14 16:00
A co na to pani Hania? Jeszce nie tak dawno krzyczala o bogatej w nowe oferty wiosnie, a teraz jakos bardzo ucichla... Moze by tak zarzad lotniska zastanowil sie nad swoimi dzialaniami. POZ zostaje daleko w tyle za innymi lotniskami :(
gosc_18a6d
2013-03-14 10:26
Poznań, czyli miasto KNOW HOW :) Nic dodać, nic ująć!
gosc_c6790
2013-03-13 12:52
nie ma co roztrzasac czy FRA byl dobry czy nie. spojrzcie na destynacje z WRO czy GDN to przepaść. Poznan tonie. i racje maja ci ktorzy mowia ze cala wine ponosza Zarząd i Wladze Miasta. Od kwietnia w soboty z POZ do WAR nie mam ani jednego rejsu!!! a to klasuje Poznan za SZZ czy RZE. Jakoś nie slysze by ktos walczyl o to by byl wiekszy ruch. Niech wypowiedza sie przedstawiciele Eurolotu jaka roznica jest w rozmowach o nowych polaczeniach miedzy wladzami lotnisk z KRK a POZ. Wiem ze POZ zachowuje sie jak primadonna i ze wszyscy przyjda do nich na kolanach. tym czasem niech zarzad spojrzy jak zostaja w tyle. wystarzy rozklady lotow porownac.
gosc_cfdcb
2013-03-13 12:23
średni LF na porannym POZ-FRA oscylował w okolicach 60-70%, a AT72 nie latał zawsze, często był AT42
40 km nie robi roznicy, chodzilo mi raczej o to, ze to stosunkowo blisko, a jaka widoczna roznica w liczbie połączeń, pasażerów itp ;)
Poznań - Wrocław to raczej 180-190 km oddalony.
gosc_6927d
2013-03-13 11:19
Drogi gosc_22f15 (czyt. POZas) to nie Impel ma dbać o przyciąganie nowych przewoźników do Poznania i to zapewne nie jakość toalet wpływa na atrakcyjność tego rynku.
Jakiś jest problem na tym lotnisku. Żadnych nowych połączeń, ograniczanie siatki na wszelkie mozliwe sposoby, a te trasy, które powrócą i tak nie dadzą wzrostu, bo wraca chyba tylko Mediolan i Palma, ale Bolonia i Madryt nie wracają... Tnie LOT, tnie Wizz i tnie Ryan, do tego lecą czartery. Z oddalonego o 140 km WRO dochodzi 10 nowych kierunków carterowych, Ryan zwiększa częstotliwość na kilku trasach; fakt, odpada Zadar, ale mając bazę z 2 maszynami można szybko dołożyć nowe trasy... Dla POZ gwoździem do trumny byłoby przeniesienie samolotu W6 z POZ do WRO. Wprawdzie mówi się, że prędzej WROcław straci bazę Wizzaira, ale to stolica Dolnego Śląska notuje wzrost od początku roku, co daje przewoźnikowi bardzo ważny element przetargowy - stale rosnący popyt :)
Poz-Fra o 8 rano robi różnicę, nie wiem skąd gość kalkuluje 2 tys pax na mc. Skoro atr 72 licząc nawet 60 pasażerów na rejs * 30 dni = 1800 plus powrót to wychodzi na miesiąc 3,5 tys pasażerów z jednego połączenia. Mniejsze obłożenie miał lot południowy do Fra, ale myślę, że spokojnie mógł generować 2,5 tys/mc to już w sumie wychodzi 6 tys. A jeszcze skasowanie jednego lotu do Warszawy i mamy z samego ELO spadek 10 tys pasażerów.
gosc_22f15
2013-03-13 08:59
a czemu zarząd portu milczy?? jeśli GDN ma wzrosty WRO KRK KTW tez nieźle sobie radzą to znaczy że szfankuje zarząd i miasto! Wizz kasuje Cork i Dortmund bo wynika to z kosztów jakie trzeba ponosic w POZ. koncepcje sa dwie- albo kasuje się sporo ale w zamian standart portu duzy albo oplaty obniza sie przez co wiecej linii wiecej polaczen. oba te modele sprawdzone w europie. Ale jesli w Poznaniu standart jest niski obsługa kiepska (np Impel ktory nie sprzata kibli choc wygral przetarg a o obsłudze na plycie nie wspomne... ludzie z przypadku, regolarnie schody zasniezone podstawiane itp... to wszystko drobiazgi ale to wsszystko ma przelazenie na zaineresowanie przewoznikow tym lotniskiem. Polozenie Poznania jest dobre Berlin nie jest problemem tym bardziej ze low costy omijaja raczej takie molochy wiec! ? ZARZAD dawno powinien zrezygnowac i nie osmieszac sie swoim nadymaniem..... za pól roku kto wie czy Wizz nie wycofa sie z Poz i przeniesie ten jeden samolot do WRO a wtedy to POZ skoczy za RZE BDG SZZ.
MIASTO RUSZ GLOWĄ
gosc_08308
2013-03-12 20:49
Dokladnie nie ma połączeń nie ma paxow , dziwne to trochę ze fr i wizz nie dokładają nowych kierunków, lecialem z Poznania ok 50 razy w ubiegłym roku i za każdym razem min 80% wypełnienia , do Alicante z ryanem zawsze był full a połączenie znikło . Nie ogarniam tego
nie ma zmartwienia , tak jak i w Łodzi . Po upadku LOT-u i później Eurolotu oraz PPL drastycznie skoczy pax z portów niedotowanych przez państwo i mających w miarę zdrowe struktury
Poczekajcie władze lotniska POZ, jak od kwietnia odejdzie jeszcze W6 z lotami do ORK.
Kolejny spadek :(
gosc_533f4
2013-03-12 16:55
POZ-FRA nie ma tu nic do rzeczy (latał ze słabym oblożeniem i miesięcznie nie dawał więcej niż 2000 - 2500 paxów), a tu brakuje 20.000 paxów. Popyt się musiał załamać, bo oferowanie nie spadło aż tak drastycznie.
gosc_435a5
2013-03-12 16:01
Te spadki to efekt zamkniecia porannego rejsu LOTu z/do FRA. W sezonie letnim odczuwalny bedzie 'brak' oferowania jakie dolozylo w lecie ub roku OLT oraz K2 do KRK/GDN i SZZ. A potem od sezonu zimowego dojda efekty zamkniecia polaczenia LOTu do FRA w srodku dnia. Ponadto K2 bedzie mial mniej rejsow miedzy POZ a WAW niz LOT w ubieglym roku. Dodatkowo w ub. roku wzrosty generowal ruch lotniczy w zwiazku z EURO. Poznan byl arena zmagan pilkarzy, wiec duzo ludzi przylatywalo na mecze. Tego ruchu tez w tym roku nie bedzie. Wiec ten rok bedzie kiepski dla POZ i spadki beda duze.
Katastrofa, od kwietnia parę tras dojdzie, ale pewnie nie pokryją efektu braku OLT. Otwarcie autostrady do Berlina nastąpiło w grudniu 2011, do czasu euro autostrada była darmowa, więc spadek nie jest moim zdaniem wskutek autostrady. Bardziej może zwiększeniem siatki z Berlina przez Lufe i AirBerlin planowane na BBI, ale realizowane nadal z Tegla. A w Poznania po prostu oferowanie coraz mniejsze (np. LOT, Wizz), do tego jeszcze mało czarterów i efekt jest. Faktycznie rozbudowa na euro wydaje się obecnie mocno na wyrost.