Lotnisko w Krakowie z certyfikatem LVTO

Lotnisko w Krakowie z certyfikatem LVTO Lotnisko w Krakowie uzyskało uprawnienia LVTO (Low Visibility Take-Off) pozwalające na wykonywanie startów w warunkach ograniczonej widzialności. Zgodnie z decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego, zarządzający portem może uruchamiać procedury LVP (Low Visibility Procedures) umożliwiające starty przy RVR nie mniejszym niż 350 m. Procedura LVP polega na ograniczeniu ruchu...
11/03/2013 12:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_ce5e4 2013-03-14 23:06   
gosc_ce5e4 - Profil gosc_ce5e4
@gosc_83875, @gosc_93456, Nie ma czegoś takiego jak osobne przepisy dla pilotów i osobne dla lotnisk (chyba, że mnie wyprowadzicie z błędu i wskażecie skąd są te minima dla lotniska w Krakowie). Co najwyżej nadzór podnosi w konkretnym przypadku jakieś kryteria ze względów bezpieczeństwa (albo tak mu się przynajmniej wydaje) i może to zrobić wobec operatora, ale jak widać także wobec lotniska. Faktem jest, że w krakowskiej procedurze LVP rzeczywiście jest zapisane minimum 350 m RVR, co jest tym bardziej zadziwiające, że w KRK jest świetlna RCL i OPSy pozwalają tu na bodajże 125 m RVR. Dla kontrastu w KTW przy braku świetlnej RCL LVTO jest możliwe przy 250 m RVR.
gosc_04183 2013-03-14 08:59   
gosc_04183 - Profil gosc_04183
Remont drogi startowej w KRK
zobacz link
gosc_e0e7a 2013-03-14 08:57   
gosc_e0e7a - Profil gosc_e0e7a
Oświetlenie nawigacyjne w KRK
zobacz link
gosc_93456 2013-03-13 17:53   
gosc_93456 - Profil gosc_93456
Zgadzam się z @gosc_83875. Coś wyczytał, ale nie tam gdzie trzeba.
gosc_83875 2013-03-13 17:26   
gosc_83875 - Profil gosc_83875
I znów kolego mówisz go samo co kiedyś. Eu ops to przepisy dla pilotów. Dla lotniska są inne i w ulcu tego nie przeskoczys. Dlatego w krk jest 350m, żeby było 250m potrzeba świateł osi centralnej co 15m. W ktw wogóle ich nie ma więc jest 400m do LVTO.
gosc_0553c 2013-03-12 23:36   
gosc_0553c - Profil gosc_0553c
W KTW przy LVP dla kategorii C minimum RVR do startu wynosi 250 m! Do tego nie trzeba świetlnej centralnej - odsyłam do EU-OPS. Co więcej LVP bez Cat II obniża minima w 2. i 3. tercji drogi startowej - nie potrzeba już 400, tylko 250 m. Oczywiście to są minima wynikające z EU-OPS AWO, a minima wynikające z INOPU operatora i innych uwarunkowań mogą te warunki podwyższyć.
gosc_85bae 2013-03-12 19:23   
gosc_85bae - Profil gosc_85bae
Katowice zamkniete TVS wypadł z pasa. Przekierowania do krakowa
gosc_23cd3 2013-03-12 15:24   
gosc_23cd3 - Profil gosc_23cd3
I jeszcze pytanie gdzie był Pan Prrezes gdy Pani K.Witek budowała halę na przedłużeniu pasa 25 skutecznie blokując rozwój lotniska
gosc_76b36 2013-03-12 11:43   
gosc_76b36 - Profil gosc_76b36
350m bez podswietlanej lini centralnej ciekawe?
gosc_eda72 2013-03-12 07:12   
gosc_eda72 - Profil gosc_eda72
W KTW od dawna jest 350m!Gdy powstanie nowy pas bedzie 150.
gosc_41091 2013-03-11 19:25   
gosc_41091 - Profil gosc_41091
Sam ILS nie wystczy chyba że pozwolą na wykorzystanie loc przy starcie tzw guide takeoff. No ale to wymaga wpisu w licncje i nie każdy to ma.
gosc_2da0f 2013-03-11 18:45   
gosc_2da0f - Profil gosc_2da0f
To nie lotnisko a ULC był i jest przeciwny wprowadzania procedur LVTO w regionalnych portach lotniczych. @gosc_8653b nie jak piszesz prawdziwe, a maksymalne warunki dla procedury LVTO to 125m o ile obowiązują procedury LVP. Jeśli nie to obowiązuje RVR 400m. Balice są pierwszym po Okęciu lotniskiem w Polsce, gdzie zezwolono na LVTO z RVR 350m. Po inwestycjach w ILS Cat. II zostanie wprowadzone LVTO 150m.
gosc_d544e 2013-03-11 18:39   
gosc_d544e - Profil gosc_d544e
Co za bzdura. Niech p.Prezes się nie ośmiesza. Tyle to wnosi na lotnisko co dodatkowy sokół bez sokolnika ;-)
gosc_8653b 2013-03-11 16:39   
gosc_8653b - Profil gosc_8653b
"Progaganda sukcesu"- Prawdziwe LVPTO to RVR-150m.(dla kat. C: B-737, A-320), a nie 350m. Osiąga się to m in. przez oświetlenie linii centralnej na pasie startowym, a to wymaga inwestycji (nie tylko "ograniczena ruchu naziemnego do niezbędnego minimum"). Zresztą do tej pory było 400m ( może 50m wystarczy, aby odtrąbić sukces!!).Poza tym kolejny krok nie polega na "zgłoszeniu do certyfikacji" najpierw trzeba poczynić inwestycje , aby wykonywać operacje CAT II. Do niedawna KRK był ewenementem na skalę światową- nie można było lądować (przez ponad 10 lat)na kierunku 07 po zachodzie słońca nawet przy warunkach CAVOK, a przy wietrze 070 powyżej 10 kts(19km/h)lądowanie na 25 było niemożliwe. PORA NA INWESTYCJE i dopuszczenie fachowców (a nie poltyków )do zarządzania w lotnictwie!!!
gosc_e8e6d 2013-03-11 16:27   
gosc_e8e6d - Profil gosc_e8e6d
To przy ilu uwas jest lvto w ktw? Przecież nie macie centralnej podswietlanej.
ktw 2013-03-11 15:18   
ktw - Profil ktw
Katowice mają już procedury LVTO od dłuższego czasu. Bardzo pomocne ! Opłacało się przeprowadzać taka certyfikację - mówię z doświadczeń w KTW.
gosc_592d8 2013-03-11 14:26   
gosc_592d8 - Profil gosc_592d8
Kolejny krok to pogonienie imgw by zainstalowało nowy sprzęt meteo wtym 3xRVR, potem będzie certyfikacja do CAT II.
gosc_f405a 2013-03-11 13:44   
gosc_f405a - Profil gosc_f405a
żeby startować to trzeba najpierw w KRK wyladaować:)
gosc_6740d 2013-03-11 13:39   
gosc_6740d - Profil gosc_6740d
Jakie jeszcze lotniska w Polsce posiadają ten certyfikat??
gosc_f1cb1 2013-03-11 13:38   
gosc_f1cb1 - Profil gosc_f1cb1
Łoł a to mnie zaskoczyli wreszcie zaczęło się tam coś dziać:)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy