Wrocław: Niewielki wzrost w lutym

Wrocław: Niewielki wzrost w lutym W lutym w porcie lotniczym Wrocław odprawionych zostało 106 880 pasażerów. To o 1,4% więcej niż w lutym w 2012 roku.- Początek roku wygląda we Wrocławiu stabilnie. Poziom operacji zrealizowanych w poszczególnych sektorach zbliżony jest do ubiegłorocznego, przy czym na szczególną uwagę zasługuje wysoki wzrost sektora biznes. To dobra prognoza na kolejne miesiące - mówi...
07/03/2013 07:08   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_4a74f 2013-03-13 12:53   
gosc_4a74f - Profil gosc_4a74f
@gosc_b6a1e: Zaraz, zaraz!
CL nocami? Z pełnym okablowaniem nie wyobrażam sobie tego. Rozumiem odcinkowo, ale wtedy złączki i większa szansa na wpadkę w końcowym efekcie... Odnośnie przyziemia, to wydaje mi się, że kiedyś były plany na parę rapid-exit/entry przy końcach pasa. Nie jest to chyba wymóg dla CAT II. Ale nie wiem do końca.
Odnośnie płyty jest tam tylko jedno stanowisko, co powodowało "korki" rano kolo 6 (CPH, WAW, STN)
gosc_bcb03 2013-03-13 10:15   
gosc_bcb03 - Profil gosc_bcb03
Sukcesy w znacznej mierze oparte na dofinansowaniu lotów nie odzwierciedlają możliwości i potencjału regionu - wystarczy więcej kasy i OSTATNI BĘDĄ PIERWSZYMI ... więc o zwijaniu lotnisk nie ma mowy, a jeszcze przybędą nowe w Gdyni i Radomiu - rozwój WRO bardzo wskazany.
gosc_b6a1e 2013-03-13 10:10   
gosc_b6a1e - Profil gosc_b6a1e
Kontrakt na CAT II już dawno realizowany-powinien być jeszcze w tym roku. Dłuższy pas zbędny. CL to wymóg CAT II, ale nocami stopniowo można załatwić, bardziej strefa przyziemienia ingeruje w drogę startową. Hangary to ciekawa opcja(zwłaszcza przy bazie FR). Płytę do odladzania niedawno uruchomili, więc po co więcej. Linia kolejowa- port zrobił swoje(jest podziemna stacja) pora na kolej, ale ci zaśpiewali za 4 km zwykłej linii przez poza 150 mln zł.Przy 2 mln ruchu to i tak słabo opłacalna inwestycja-już lepiej by zwiększyli częstotliwość 406 albo puścili nową pospieszną linię autobusową.Przy 3 mln ruchu warto pomyśleć o linii kolejowej.
gosc_cf1a7 2013-03-13 09:42   
gosc_cf1a7 - Profil gosc_cf1a7
Przedłużenie pasa jak najbardziej. Kolejna kwestia to ILS cat II (podobno urządzenia są zakupione, ale trzeba je zainstalować i poczekać na certyfikację). W tym temacie jeszcze zastanawia mnie CL na pasie - przecież nie jest robótka budowlana na kilka dni... Kolejna poruszaną sprawą jest zaplecze techniczne: przydałyby się hangary; może udałoby się ściągnąć jakąś firm, żeby otworzyła swój punkt serwisowy; baza cargo do rozbudowy; płyta do deiceing'u mogłaby być rozbudowana. O kolei na terminal - chociażby ze Świebodzkiego nie wspominam...
A jak chodzi o staty: WRO będzie rosło, GDN i KTW za szybko nie dogonimy, ale POZ i LCJ to lotniska, które się szybko zwiną...
gosc_9e600 2013-03-09 13:38   
gosc_9e600 - Profil gosc_9e600
Na jednym długim pasie startowym w WAW to przewoźnicy eksploatujący długodystansowe samoloty np B787 nie będą mieli łatwego życia i m.in. dlatego wskazane są lotniska zapasowe ... WRO tak jak KTW i GDN ma szansę na rozbudowę pasa.
gosc_14849 2013-03-09 13:22   
gosc_14849 - Profil gosc_14849
widzę, że niektórzy mają naprawdę rozbudowaną fantazję
gosc_89029 2013-03-09 12:50   
gosc_89029 - Profil gosc_89029
loty transkontynetalne z wro heh zaraz po lotach w kosmos
gosc_e1512 2013-03-09 11:08   
gosc_e1512 - Profil gosc_e1512
b737800max: dobrze byłoby aby jak najwięcej B737-800max latało z/do WRO, a dla B787, B777, A330, A350 i większych maszyn przyda się pas 3500-4000m, natomiast drugi pas to odległa przyszłość ... ewentualnie. Wtedy loty transkontynentalne z WRO będą codziennością.
usuniety 2013-03-09 10:43   
usuniety - Profil usuniety
gosc_05f26: po piernik chcesz drugi pas startowy we WRO? Jakoś takie lotnisko Gatwick potrafi na jednej DS, obsłużyć ponad 30 mln pasażerów. Nie widzę żadnego sensu ekonomicznego dla 2 -giej DS. Co do przedłużenia, owszem - inwestycja uzasadniona, bo we WRO z tego co wiem, często są ciężkie transportowce typu Boeing C17 czy Antonow AN 124, które lubią jak lotnisko ma długi pas startowy. Dłuższy pas startowy=więcej paliwa zabranego=lot bez międzylądowania.
gosc_05f26 2013-03-09 08:59   
gosc_05f26 - Profil gosc_05f26
WRO korzystnie wpływa na rozwój Dolnego Sląska i w dalszej perspektywie powinien przewidzieć budowę drugiego dłuższego pasa startowego lub przedłużenia dotychczasowego - dla obsługi lotów długodystansowych ...
gosc_9c3f4 2013-03-08 22:29   
gosc_9c3f4 - Profil gosc_9c3f4
Trochę Czechów też korzysta z WRO i oferuje coraz lepszą siatkę czarterów, rośnie ruch u tradycyjnych przewoźników sieciowych czyli najbardziej dochodowy biznes. FRanca też chce się rozwijać i zapowiada do jesieni kolejne trasy. Będą 2 mln jak nic i dalsze wzrosty. Terminala nie buduje się na rok, ale ma ta pojdemność starczyć na dekadę a wtym na spory letni ruch a kto był widział- np. KRK mógłby zazdrościć bo tam z 2 lata będa mieli swój kurnik.
gosc_714b5 2013-03-08 20:48   
gosc_714b5 - Profil gosc_714b5
WRO i KTW są coraz częściej odwiedzanymi portami lotniczymi przez zawiedzionych małą ilością destynacji LCJ
gosc_2bb9a 2013-03-08 19:10   
gosc_2bb9a - Profil gosc_2bb9a
gm717: Ale to KTW mają sprecyzowaną wizję rozwoju - rozbudowa infrastruktury lotniskowej baza cargo bazy techniczne, to jest wizja na kilkadziesiąt lat a nie dopłaty do LCC.
gosc_a0246 2013-03-08 18:52   
gosc_a0246 - Profil gosc_a0246
A tak z nieco innej beczki, czy ktoś wie może, jakie są wyniki Poznania za luty?
gosc_5c996 2013-03-08 18:43   
gosc_5c996 - Profil gosc_5c996
Wrocław ma inny problem. Po otwarciu nowego terminala i przejęciu security spółka zarządzająca lotniskiem będzie miała w tym roku, a także w następnych latach ogromne straty. Ilośc pasażerów ma tu znaczenie drugorzędne, FR i WIZZAIR płaca bardzo niskie stawki opłat letniskowych, które nie pokrywają nawet kosztów. Port będzie musiał podniesc opłaty letniskowe, bo długo tak nie pociągnie.
gm717 2013-03-08 18:04   
gm717 - Profil gm717
gosc_2c92e - podubka !!! Jak na razie to w KTW ruch maleje, a wygrywacie praktycznie czarterami, bo rejsów rozkładowych macie niewiele więcej. W tym roku, o ile wypalą, wystartuje masa czarterów z WRO - skończy się dojeżdżanie Dolnoślązaków, Opolan do KTW, żeby leciec na Kanary itd.
gosc_7d4fd 2013-03-08 17:06   
gosc_7d4fd - Profil gosc_7d4fd
A po co mają jeździć do WRO z Opola ? Skończą się dopłaty, skończy się większość połączeń LCC z WRO. Wrocław jest zbyt mały na zapewnienie kilkumilionowego ruchu ze swojego lotniska.
gosc_00f3e 2013-03-08 16:31   
gosc_00f3e - Profil gosc_00f3e
gosc_323b0: jakie to byly czynniki dla ktorych AF wycofal sie z KTW? Gosc_2c92e: raczysz probowac leczyc kompleksy. Kto bedzie jezdzil z Opola czy Wroclawia do KTW, zeby poleciec W6, ktorego w Katowicach juz coraz mniej?
gosc_323b0 2013-03-08 15:30   
gosc_323b0 - Profil gosc_323b0
AF w KTW mial wypełnienie bardzo dobre. Zadecydowaly inne czynniki...
wroord 2013-03-08 14:50   
wroord - Profil wroord
AF nie dal rady w KTW bo wtedy Polacy jeszcze nie byli rozlatani, do tego byl maly ruch tranzytowy. Teraz jest zupelnie inaczej i np. we WRO przybylo sporo firm z branzy IT i ksiegowosci.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy