Ryanair rozda bilety we Wrocławiu

Ryanair rozda bilety we Wrocławiu Ryanair szykuje akcję promocyjną z okazji Dnia Kobiet, w której zamierza rozdać 100 darmowych biletów na loty z Wrocławia do Oslo Rygge, Bolonii, Brukseli Charleroi, Malmo oraz Wenecji Treviso.Aby stać się szczęśliwym posiadaczem voucheru na przelot liniami Ryanair, należy stawić się w piątek, 8 marca, o godzinie 14:30 na skwerze z fontanną przed nowym terminalem na...
06/03/2013 13:10   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
dareck 2013-03-07 22:16   
dareck - Profil dareck
tomic: Czyli upraszczając: Ryanair wychodzi na swoje sprzedając bilety po 100zł i biorąc 30zł dopłaty, a LOT mimo kasowania od pasażerów 4x więcej pada, bo brakuje mu wspomnianych 30zł? Niech Ci będzie, chociaż jak dla mnie to trochę to naciągane :)
tomic 2013-03-07 14:14   
tomic - Profil tomic
dareck: zwiększenie ceny biletów o 30 zł to nie to samo co dostać zewnętrzną dopłatę w wysokości 30 zł. Prosta zasada: Wzrost cen => Spadek sprzedaży. Po co ktokolwiek starałby się według Ciebie o dotację z samorządów skoro wystarczyłoby podnieść cenę biletów? LOT dzięki dopłatom w tej samej wysokości jaką dostają Wizz i Ryanair byłby po prostu na plusie i nikt by nie myśłał o jego likwidacji.
dareck 2013-03-07 13:50   
dareck - Profil dareck
tomic: Cały czas nie chcesz zrozumieć, że te hipotetyczne 30zł niczego by w LOCIE by nie zmieniły! Gdyby miały coś zmienić to LOT sam by dawno podniósł ceny biletów o 30zł i zaczął zarabiać! Myślisz, że jego pasażerom taka kwota robi jakąś różnicę?
tomic 2013-03-07 12:40   
tomic - Profil tomic
marcowy: Modlin zbudowano za publiczne pieniądze tylko dla Wizza i Ryanaira - więc jest to również pośrednia forma dopłaty dla tych zagranicznych linii. Jeśli więc nawet bezpośrednio samorząd warszawski/mazowiecki nie dopłaca Wizzowi/Ryanairowi (w co nie wierzę) to i tak poniesiono olbrzymie koszty, by te zagraniczne linie mogły oferować tańsze bilety. Już nie mówię o bieżących kosztach utrzymania lotniska w Modlinie, których też można byłoby uniknąć zostawiając/umieszczając Wizza/Ryana na Okęciu. Jak obecnie widać, i Ryan i Wizz są w stanie zmieścić się na Okęciu nawet w sezonie letnim i to przy trwającej przebudowie terminala. Po co to wszystko? Czemu się godzić na dopłacanie do zagranicznych linii, a nie godzić się na dopłacanie naszemu LOTowi? Te umowne 30 zł na pasażera, na które się godzimy w przypadku zagranicznych linii, pozwoliłyby LOTowi na uzdrowienie jego finansów.
marcowy 2013-03-07 11:51   
marcowy - Profil marcowy
samorząd Warszawy nie dopłacał do Ryana i dlatego tam go nie było. Pewnie dostają kasę z Modlina - ale to już sprawa tamtej gminy czy im to się opłaca czy nie. Zresztą - wg raportu pasazera.com - warszawa nie płaciła do tej pory żadnemu lowcostowi i płacić pewnie nie będzie nikomu.
tomic 2013-03-07 11:34   
tomic - Profil tomic
marcowy: OK, to załóżmy, że LOT jest pożyteczny tylko dla Warszawy i załóżmy, że to samorząd Warszawy miałby dopłacać LOTowi. Dlaczego więc samorząd Warszawy może aktualnie lub mógłby dopłacać do Ryana i Wizza 30 zł na pasażera a na pewno powszechnie nie do zaakceptowania byłaby dopłata 30 zł na pasażera LOTu? Mimo, że to LOT jest o wiele bardziej pożyteczny dla gospodarki Warszawy niż Ryan i Wizz?
marcowy 2013-03-07 11:24   
marcowy - Profil marcowy
Tomic: nie zgadzam się z tobą jeżeli chodzi o źródło pieniędzy. Pieniądze wydane przez np samorząd pomorski mają na celu przywiezienie iluś tam tysięcy paxów do pomorskiego i z tego generowanie przyszłych przychodów. Pieniądze wydane przez budżet - czyli przez nas wszystkich - zasilą tylko ew. Warszawę i nic więcej. A warszawie nic do tego bo do nich paxy i tak przylecą. A propo dopłat do LOTu - powtarzam nic nie szkodzi na przeszkodzie żeby też tego żądali - byle nie z budżetu -przecież w swoim czasie loty LOTU z Bydgoszczy i Zielonej Góry też były dotowane przez samorządy> problem wynika z negatywnego piaru jaki roztoczył dookoła siebie LOT po wielu latach odgrywania roli DOBRA NARODOWEGO.
tomic 2013-03-07 11:14   
tomic - Profil tomic
marcowy: samorząd Warszawy czy budżet centralny - wszystko jedno, chodzi mi o zasadę wydawania publicznych pieniędzy. Jeśli dopłaconoby 30zł na pasażera LOTu to podniósłby się raban, bo suma byłaby ogromna. Dopłaty na Wizza czy Ryana tak nie rażą, bo całkowite sumy są małe. Ale przecież to dopłata na 1 pasażera powinna być istotna!!! gosc_736f7: dlaczego uważasz, że LOT dostaje więcej z naszej kieszeni niż 30 zł na pasażera rocznie? W ubiegłym roku strata wyniosła sto kilkadziesiąt mln zł. Pamiętajmy, że dodatkowo trzeba uwzględnić fakt, że te sto kilkadziesiąt mln zł i tak na pewno wraca do budżetu w postaci podatków płaconych przez pracowników, firm pracujących dla LOT itp. LOT to duża firma o olbrzymich obrotach. Gdyby LOT zniknął, rynek zostałby przejęty przez zagraniczne firmy, które nie zatrudniałyby w Polsce niemal nikogo i nie generowałyby praktycznie żadnych przychodów dla naszej gospodarki.
marcowy 2013-03-07 10:43   
marcowy - Profil marcowy
tomic : a które to samorządy mają dopłacać ? ew tylko Warszawa, bo przecież regiony z tego praktycznie nic nie mają. Nic nie szkodzi na przeszkodzie żeby LOT np zgłosił się do Warszawa że za przywiezienie np 3.000.000 paxów chce 50 mln. Tylko czy WAWA będzie chciała zapłacić ? pewnie nie, bo jeżeli nie LOt to paxów przywiozą inni...
marcowy 2013-03-07 10:40   
marcowy - Profil marcowy
gosc_07c61: a LOT płaci ? ...ciekaw jestem kiedy ostatni raz przyniósł zyski od których można by odprowadzić podatek. A propo dopłat do Ryana..ja żywię głęboką nadzieję że ludzie którzy o tym decydują i wydają pieniądze na marketing w FR i Wizz mają to na tyle dobrze skalkulowane że wychodzą na tym na plus.
gosc_736f7 2013-03-07 10:00   
gosc_736f7 - Profil gosc_736f7
tomic..LOT z naszej kieszeni dostaje dużo więcej na pasażera niż te 30 zł. Tylko FR wie na czym zarabiać, a LOT ma ambicje latanie do USA, Chin..i w tym topi nasze pieniadze...
tomic 2013-03-07 09:31   
tomic - Profil tomic
dareck: ale jednak FR otrzymuje te dodatkowe 30 zł i dzięki temu przynosi zyski. To prosty rachunek. Bez dopłat FR byłby stratny albo musiałby podnieść ceny biletów i sprzedawałby ich mniej, czyli również byłby stratny. Gdyby LOT też dostawał te 30 zł dopłaty od państwa, to by przynosił zyski. 4 mln pasażerów * 30 zł = 120 mln zł rocznie.
dareck 2013-03-07 00:20   
dareck - Profil dareck
tomic: Gdyby taki FR nie brał tych [załóżmy] 30zł dopłat, to otrzymywałby taką kwotę bezpośrednio z kieszeni pasażera. LOT życzy sobie za bilety przynajmniej 200-300zł więcej niż FR, a mimo to coraz cieniej przędzie - nie bardzo rozumiem więc, na jakiej podstawie stawiasz śmiałą tezę, że 30zł ew. dopłaty miałoby nagle postawić go na nogi?
tomic 2013-03-06 23:01   
tomic - Profil tomic
gosc_07c61: dokładnie: jeśli Ryanir jest "dochodowy", to LOT tym bardziej. Gdyby LOTowi samorządy dopłacały choćby 30zł na pasażera tak jak dopłacają zagranicznym firmom Ryanair czy Wizzair, to LOT byłby na plusie. Inna sprawa to gigantyczne pośrednie zyski z LOTu dla polskiej gospodarki, o których wspominasz, a których Ryanair czy Wizz nie generują. Poza tym nie rozumiem, czemu akurat w tym roku zrobiło się tyle krzyku wokół LOTu, skoro wynik na działalności podstawowej jest najlepszy od kilku lat. Czemu dopłacanie zagranicznym firmom jest powszechnie akceptowane, a dopłacanie polskiemu LOTowi nie!!!??? Mam nadzieję, że Redakcja podejmie kiedyś ten temat.
gosc_12f63 2013-03-06 22:09   
gosc_12f63 - Profil gosc_12f63
@gosc_07c61
Rynek nie lubi pustki. Ludzie z LOTu zatrudnią się w innych liniach, a same kierunki przejmą inne linie, w tym Europejskie kierunki były by mocno przez W6 I FR wykorzystywane.
Za komuny czy się stoi czy się leży 2000 się należy było ale nie teraz i molochy MUSZĄ zniknąc.
gosc_07c61 2013-03-06 21:26   
gosc_07c61 - Profil gosc_07c61
gosc_93a30 - a Ryan to nie jest dotowany?? szkoda że nie czytałes ile polskie samorządy wydały już na Ryana i Wizz...
zastanowiłeś sie kiedyś ile ludzi straci pracę jak upadnie LO i K2? nie tylko pracowników ale w firmach na około. policzyłeś ile nas podatników będa kosztować zasiłki dla bezrobotnych, ubezpieczenia zdrowotne itp?
inne rządy też dotują swoich przewoźników i dlaczego nie krzyczysz, że CSA dostała, Estonian, AirMalta,...

A co nasza gospodarka ma z tego że taki Ryan lata? przecież podatków nie płaci...

pomyśl zanim coś napiszesz...
gosc_93a30 2013-03-06 21:00   
gosc_93a30 - Profil gosc_93a30
brawo RYAN :) ZA DARMO zajechaliście LOT EUROLOT logicznie wizerunkową promocję - od czasu jak latacie z Okęcia zajedziecie LOT po bandzie - oni kwiczą czy wytrwają do Wielkanocy - dla mnie czy LOT czy OLT to jest to samo śmieje się że ktoś kredytuje LOT oni juz tylko upadną - PA LOT EUROLOT
gosc_46d51 2013-03-06 18:18   
gosc_46d51 - Profil gosc_46d51
oczywiscie w kolorach niebiesko żółtych hehe
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy