piotrek737
2013-03-03 17:04
gosc_25569: "co może wpływać na obniżoną wytrzymałość konstrukcji, co może dalej prowadzić do konieczności przekonstruowania całego płatowca" hmmm no tak 70kg różnicy pomiędzy li-on a niklowymi jest mega wpływem na konstrukcje maszyny ;)
gosc_c248e
2013-02-28 09:01
hahaha jakie fajne pomysły - to może zatrudnijcie się w Boeingu lub podpiszcie zdatność do lotu w FAA...
gosc_ed140
2013-02-27 23:19
Ciekaw jestem, gdzie jest teraz pani Henryka B.?
gosc_25569
2013-02-27 23:12
Mało tego, zwiększenie ciężaru takich baterii, powoduje także większą masę samego samolotu, co może wpływać na obniżoną wytrzymałość konstrukcji, co może dalej prowadzić do konieczności przekonstruowania całego płatowca.
gosc_54a6a
2013-02-27 21:22
ale to nie jest wymiana 1 za 1, niklowe za litowe i udajemy, że wszystko jest ok. Baterie różnią się znacznie. Litowe przy tej samej mocy i pojemności co odpowiadające im niklowe są mniejsze i lżejsze. Do tego inna jest charakterystyka ładowania, inne prądy maksymalne itd. Wymiana na baterie niklowo kadmowe wymagałaby przeprojektowania miejsca na baterie, zasilaczy a także dużej części systemów elektrycznych w samolocie. Niezbędna byłaby również ponowna certyfikacja tych systemów... rok, dwa pracy a przeróbki już wyprodukowanych samolotów byłyby bardzo... BARDZO drogie.
gosc_741c8
2013-02-27 20:49
a nie szybciej byłoby wsadzenie niklowych baterii i uzyskanie zdatności do lotu?