Ponad 150 mln zł straty LOT-u w 2012 r.

Ponad 150 mln zł straty LOT-u w 2012 r. Polskie Linie Lotnicze LOT straciły w ubiegłym roku 157,1 mln zł netto - wynika z informacji przekazanych dziś (20.02) posłom sejmowej Komisji Skarbu Państwa. Strata na działalności podstawowej to ok. 115 mln zł. Dane są jeszcze przed audytem, mogą więc ulec modyfikacji.- Mieliśmy świadomość jako Skarb Państwa co do tego, że wynik finansowy może być negatywny,...
20/02/2013 18:03   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_323f7 2013-02-21 20:45   
gosc_323f7 - Profil gosc_323f7
Podoba mi się wyzywanie przez Warszawiaków (?) od niedoświadczonych "co to samolotu nie widzieli" tych, którzy wprost piszą, że LOT jest linią warszawską. Lot jest linią która resztę kraju ma w czterech literach - posłuchajcie sobie choćby jak pan rzecznik odpowiadał Wyborczej - "mówicie że Lufa ma Pekin taniej niż Lot? Przecież Lufa się trzeba przesiadać a u nas bezpośrednio!". A z Krakowa, Rzeszowa i Katowic to się Lotem nie trzeba przesiadać, prawda? Jakoś Lufa potrafi zaoferowac dla KRK połączenia z krótkim czasem przesiadki i wylotem o dowolnej porze, a w Locie do wyboru - wstań w środku nocy (wylot o 6 rano) lub koczuj 6h na Okęciu. Albo czasem nawet jedno i drugie.
krzysiekl 2013-02-21 19:05   
krzysiekl - Profil krzysiekl
to podobna sytuacja jak dotowanie autobusów i pociagów na identycznej trasie. skutek taki, że firmy konkurują z sobą (co jest dobre) ale robią to za państwowe pieniądze. Dotacja to zawsze duży problem - znacznie lepiej jest zwalniać podmioty z opłat wszelakich, dawac ulgi podatkowe itd...żywa gotówka to powinna byc ostateczność...
krzysiekl 2013-02-21 19:02   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@tomic
połączenie do danego kraju też moga stymulowac rozwój gospodarki. połączenie Kraków - Glasgow też może być obsługiwane przez LOT. albo innego polskiego przewoźnika...Kraków - Gdynia od biedy może być dotowane choć lepiej trasy typu Rzeszów - Szczecin. na pewno nie Kraków - Warszawa. Kraków - Gdańsk też lepiej by się samo utrzymało. Jesli nie da rady - może nie byc potrzebne. dublowanie dwóch równoległych środków transportu jest na prawdę złe.
pikol 2013-02-21 18:23   
pikol - Profil pikol
Zaraz zaraz - najpierw spłata 400mln zł , ale wcześniej oddanie do państwowej kasy pieniążków za wyprzedane nieruchomości - gdzie są te pieniążki - ktoś chyba chce o tym zapomnieć .
gosc_a2589 2013-02-21 12:13   
gosc_a2589 - Profil gosc_a2589
no to jest dziwne ze nie można polaczyc lotów POZ - WAW reszta swiata na swoim podwórku. Wczoraj Pan dyr okecia w TVN CNBC mylił si ew zeznaniach nt okecia njpwier nie było sznas na znikzi dla LOT-u , a potem mówił ze mja najwieksze wiec cos nie działa. Pamietam wczesniej , kiilka lat temu ze tak samo pokretnie tłumaczył brak saloników na okeciu, cóż pewnir to jakis filozof albo inny historyk
tomic 2013-02-21 11:14   
tomic - Profil tomic
krzysiekl: więc uważasz, że lepiej dofinansowywać, na przykład, trasę z Krakowa do Glasgow niż z Krakowa do Gdańska? Tylko dlatego, by nie dublować wydatków na naszą kolej, lepiej wesprzeć zagranicznego przewoźnika? Ja jestem zdania, że dofinansowanie powinno stymulować rozwój gospodarki, a większe znaczenie gospodarcze widzę w połączeniu z Krakowa do Gdańska niz do Glasgow.
gosc_c32c3 2013-02-21 11:11   
gosc_c32c3 - Profil gosc_c32c3
05140: jak nie mają być tańsze, skoro LO oddał ticketing Lufie i Amadeusowi? W ramach sojuszu LO pozbył się wszystkiego. Jak powstawał Centralwings, ticketing i stronę prowadził Germanwings... Ech.
tomic 2013-02-21 11:04   
tomic - Profil tomic
Jeśli z WAW nie ma jakiegoś kierunku, a jest z TXL - to wybór jest oczywisty, nie ma o czym debatować. gosc_aedbe podaje jednak przykład konkretnego lotu o 5:45 z POZ do WAW, więc chodzi mu raczej o przypadek gdy kierunek jest przez WAW obsługiwany bo inaczej po co dawałby taki przykład? I jeśli mimo to woli się tłuc rano do TXL ze względu na czas to jest to bzdurą.
gosc_05140 2013-02-21 11:02   
gosc_05140 - Profil gosc_05140
Lufthansa ostatnio umocniła swoją pozycję w Polskich portach regionalnych. Bilety w klasie ekonomicznej w LH na kierunkach europejskich są tańsze od LO ok 100 - 200 zł
gosc_ec18c 2013-02-21 10:51   
gosc_ec18c - Profil gosc_ec18c
Do póki Berlin ma problemy z otwarciem nowego lotniska , powinien Lot zawalczyć o tę część Polski. Ale zgadzam się że loty z przesiadka w WAW to nie jest dobra oferta. LOT oddaje rynek nie walczy o niego przez co Ryanair czuje sie tu lepiej jak we Wloszech czy Hiszpanii. Robią co chccą a podatnicy bulą. za to miejsc pracy Ryanair ile dał ? kilkanaście...
gosc_da620 2013-02-21 10:46   
gosc_da620 - Profil gosc_da620
jednym slowem doskonala siatka LOTu. a jednak ludzie jezdzą do Berlina z zach Polski. Mysle ze nie wynika to z zamiłowania do czterech kółek... po prostu jest lepsza oferta z TXL. Latam do WAW bo tam pracuje i jakoś ATR lata w połowie pełen tylko (5:45) czyli co? Poznaniacy nie latają w Świat?
krzysiekl 2013-02-21 10:44   
krzysiekl - Profil krzysiekl
co do wyjazdu na lot o 5:45.
Emirates ma ofertę Chauffeur-drive - dowożą samochodem na lotnisko. Nie wiem czy wszędzie jest tak samo, ale standardowy minimalny czas to 3h. Nie da się zamówić samochodu na późniejszą godzinę. Czyli lot o 5:45, pick-up o 2:45. Oczywiście można z tego zrezygnować pojechać samemu...
gosc_e16dc 2013-02-21 10:41   
gosc_e16dc - Profil gosc_e16dc
problemem nie jest wstawanie rano, żeby zdążyć na samolot do WAW o 5:45 tylko oferta LOTu jaka jest dostępna dla Poznania. Gdzie wylot jest o 5:45 a kolejny rejs z WAW o godz 18, 19 czy 20. A jak chcemy wybrać opcję z krótszym czasem oczekiwania na przesiadkę to albo jest ona niedostępna, albo cena jest kosmiczna lub też nie ma takiej możliwości ze względu na bezsensowny rozkład lotów
krzysiekl 2013-02-21 10:40   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@tomic nie mam nic przeciwko by dofinansowywano LOT z publicznych pieniędzy w taki sposób jak LCC, ale tylko tam gdzie nie dubluje to innych dofinansowań. czyli:albo dofinansowujemy kolej (w tym to całe Pendolino) albo loty krajowe. Albo LOT albo inny przewoźnik (np. jakiś LCC) na danej relacji (można zrobić przetarg, wygra ten kto zaoferuje najniższą opłatę za reklamę w powiązaniu maksymalnymi cenami biletów-potrzebny jakiś algorytm) Dublowanie dotacji to sytuacja patologiczna.
krzysiekl 2013-02-21 10:32   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Wszystko zależy także od ceny, konkretnego połączenia i oczekiwań.
tomic 2013-02-21 10:19   
tomic - Profil tomic
gosc_83fa7: dokładnie! Niech rząd zamówi reklamę Polski w magazynie pokładowym LOTu za 115 mln i będzie po sprawie. UE nie będzie się miała czego przyczepić. Lowcosty dostają po powiedzmy 30 zł na pasażera z pieniędzy publicznych, to i LOT mógłby dostać takie samo dofinansowanie, tfu tfu, rząd mógłby zapłacić za pożyteczną reklamę Polski w magazynie pokładowym.
tomic 2013-02-21 10:10   
tomic - Profil tomic
krzysiekl: no bez przesady, nikt nie zamawia taxi na 4:00 jeśli ma wylot o 5:45. Poza tym wyjazd o 4:00 do Berlina, żeby zdążyć na rejs o powiedzmy 8:00 też jest ryzykowny. Naprawdę, trzeba bardzo lubić jeździć samochodem, by w środku nocy siadać za kierownicę i jechać 3 godziny zamiast skorzystać z szybkiej przesiadki w WAW.
krzysiekl 2013-02-21 09:58   
krzysiekl - Profil krzysiekl
@tomic

żeby wylecieć o 5:45 z POZ trzeba byc na lotnisku przed 5. W sumie z domu wyjsc takze kolo 4. Suma sumarum - podobnie.
tomic 2013-02-21 09:36   
tomic - Profil tomic
gosc_aedbe: Akurat połączenie o 5:45 z POZ do WAW jest świetnie skomunikowane z poranną falą wylotową z WAW. Widać wolisz wyjechać samochodem o minimum 4 rano do Berlina, by uniknąć przesiadki, ale nie twierdź że zyskasz na czasie. O zmęczeniu nie wspominam.
gosc_83fa7 2013-02-21 09:12   
gosc_83fa7 - Profil gosc_83fa7
czyli gdyby LOT dostał kasę na reklamę/promocję jak lowcosty, to byłby na plusie!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy