Ryanair: 28% wzrost pasażerów w Polsce

Ryanair: 28% wzrost pasażerów w Polsce Ryanair poinformował, że w 2012 roku przewiózł z i do Polski 4,9 mln pasażerów, czyli o 28% więcej w porównaniu z rokiem 2011. Irlandzki przewoźnik operuje obecnie z 11 polskich lotnisk, oferując łącznie 146 połączeń.W 2013 roku Ryanair planuje przewieźć 6 mln pasażerów na polskich trasach. Przewoźnik zapowiada, że chce zdetronizować LOT jako...
19/02/2013 13:12   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_b6fed 2013-02-20 21:54   
gosc_b6fed - Profil gosc_b6fed
gosc_0d5dc: Fakt, z Łodzi, Lublina i Rzeszowa nie było by sensu latać... a do Bournemouth, Shannon, East Midlands, Liverpoolu czy Bristolu byśmy latali z przesiadką w Londynie albo w Warszawie.
Dobrze, że się dzieje!!
gosc_0d5dc 2013-02-20 17:29   
gosc_0d5dc - Profil gosc_0d5dc
FR i rewolucja na polskim niebie? Nie sadze. Gdyby nie otwarty rynek pracy na wyspach i w Skandynawii, to jaki sens ekonomiczny mialyby np. takie polaczenia jak Wroclaw - Bournemouth lub Shannon, Lodz - East Midlands, Lublin - Liverpool, Rzeszow - Bristol czy WMI - Cork?
krzysiekl 2013-02-20 12:37   
krzysiekl - Profil krzysiekl
wtedy by mówili, że to musi tyle kosztować a loty z przesiadką w WAW i LHR to jedyny sensowny sposób na przelot z Małopolski do Szkocji.
marcowy 2013-02-20 11:35   
marcowy - Profil marcowy
najbardziej wkurza mnie jechanie po FR głównie z jednego powodu. Gdyby nie one i rewolucja jaką spowodowały cały czas wszyscy którzy teraz po nich "jeżdżą" płaciliby horrendalne ceny za bilety u tradycyjnych. Ciekawe coby wtedy powiedzieli ??? Przypomnijcie sobie ceny Lotem po europie z początku lat 90-tych.
krzysiekl 2013-02-20 11:19   
krzysiekl - Profil krzysiekl
3. jest 'masakryczne' ale na tak krotkich trasach akceptowane. przeciez nasz narod jest przyzwyczajony do calonocnej podrozy pociagiem na korytarzu, w przejsciu miedzy wagonami, w toalecie. nadal sie tak zdarza...wiec 'ciasno w samolocie' jest tu problemem abstrakcyjnym..zwlaszcza jesli lot trwa 2h....ja zazwyczaj moge siedziec przed wsiadaniem do samolotu, wszyscy wejda - mozna wejsc bez kolejki. krotka trasa nie musze walczyc o miejsce. z reszta i tak wszystkie sa tak samo zle;)
marcowy 2013-02-20 11:10   
marcowy - Profil marcowy
gość 73: odp 1. spróbuj kupić bilet w tradycyjnej linii na kierunki typowo wakacyjne oferowane w Polsce: malta, Sardynia, kreta, Cypr. Gwarantuje ci że możesz tego bagazu wziąć ze sobą duuużo :), 2. dużo zależy od organizacji na lotnisku np w GDN jeżeli nie zależy ci na miejscu wchodzisz ostatni i maszerujesz do samolotu, 3. ok, to masakra. 4. możliwość wstępnej rezerwacji jest płatne ..i to często więcej niż cały bilet w FR.
gosc_c073d 2013-02-20 10:47   
gosc_c073d - Profil gosc_c073d
FR to przycięty do granic możliwości rdzeń normalnego produktu na rynku przewozów lotniczych. Brakuje otoczki (korzyści innych niż podstawowa). Oczywiście można polecieć (bez bagażu rejestrowanego) taniej niż normalną linią, ale za to: 1) nie możesz bez ryzyka zaplanować przesiadek, 2) stoisz jak idiota (czasami pod gołym niebem) w kolejce po sprawdzeniu kart pokładowych, a przed pozwoleniem na wejście do samolotu (to powszechna i obowiązkowa praktyka stosowana na lotniskach dla LCC), 3) lecisz niewygodnym samolotem (konfiguracja na maksymalną możliwą liczbę miejsc), 4) nie możesz dokonać rezerwacji wstępnej (FR wymaga rezerwacji wraz z jednoczesnym wystawieniem biletu, 5) nieustanny handel na pokładzie przypomina raczej wizytę na bazarze w Afryce, niż komfortową podróż... i wiele wiele innych. Reasumując FR to taka podniebna "Biedronka". Niby to samo co w innych miejscach, ale jednak zupełni inaczej czyt. gorzej.
gosc_903df 2013-02-20 10:05   
gosc_903df - Profil gosc_903df
tez juz mam dosyc nagonki na Ryanaira...ale zazwyczaj negatywne opinie kierowane sa z ust tych ktorzy lataja i to naprawde mnie dziwi, nie opinie tych ktorzy woza sie narodowymi liniami bo tak to juz jest, masz wiecej szmalu a do tego jestes polakiem i to juz wystarcza by wywyzszac sie nad innymi. Zazwyczaj Ci biedni ludzie ktorych nie stac na tradycyjne linie psiocza na ryanaira ale to wynika glownie z ich niewiedzy, z tego ze nie mieli okazji przeleciec sie np British airways zjesc smakujacej jak karton kanapki i napic sie kawy z automatu za free :). Dopiero wtedy docenili by FRgdyby zdali sobie sprawe ze za ten darmowy posilek doplacili 500-700zl:). Kiedys mialem okazje latac British airways z krakowa na Gatwick i wiem o czym mowie. Tak wiec Ryanair niestety jest na straconej pozycji jezeli chodzi o uszczypliwosc i tak juz bedzie zawsze.
gosc_9e575 2013-02-19 19:36   
gosc_9e575 - Profil gosc_9e575
Przede wszystkim młoda oraz duża FLOTA i KADRA realizująca profesjonalną politykę kierownictwa linii i bardzo dobre rozeznanie rynku regionalnego w całej Europie ... tego sukcesu i sposobu prowadzenia współczesnego biznesu mogą pozazdrościć FR zasłużone linie lotnicze ... gdyby nie FR i W6 itp to nie tylko polskie lotniska regionalne nie miałyby żadnych szans na rozwój.
gosc_a2ab4 2013-02-19 19:11   
gosc_a2ab4 - Profil gosc_a2ab4
To, dlaczego W6 jest normalniejszy jest bardzo proste: ZDRAPKI! ;-)
usuniety 2013-02-19 18:48   
usuniety - Profil usuniety
To sobie gościu lataj LOT-em, Air France, KLM, British Airways czy tak kochaną przez Rodaczków - Polaczków Lufthanzą a od obywateli którzy latają RYANAIR-em czy innymi LCC się po prostu odwal. Nie każdego stać, żeby wywalić za bilet ponad 1000 albo i więcej ZŁOTYCH, tylko dlatego żeby przelecieć się tradycyjną linią, gdzie serwują Ci kanapki, obiadki czy drinki (niby za friko), a gdzie na lot w LCC sam sobie możesz je zrobić i wsadzić do bagażu i w trakcie rejsu zjeść. A tak goście (u), pytam z gwoli ciekawości: skoro tanią linię zwaną RYANAIR uznajesz za "syf", to czy Wizz Air która jest też tanią linią, też uznajesz za syf? Pytam bo co nie chodzę po forach lotniczych, to ludzie wychwalają pod niebiosa różową landrynkę zwaną WiZZ Air, ze jest normalniejszą linią w porównaniu do RYANAIR. Tylko na pytanie, co powoduje, że W6 jest niby normalniejszą linią od FR, nie mają odpowiedzi. Dzięki z góry za odpowiedz.
gosc_e8a4a 2013-02-19 17:33   
gosc_e8a4a - Profil gosc_e8a4a
Wynik dzialania na terenie Polski rzeczywisce godny uznania, a wiec trafnie MOL rozszyfrowal ludzi. "Dzialalnosc innowacyjna" dostosowana do stanu rzeczy, mianowicie: - a) Polacy chca latac za pol darmo i - b) skomunikowanie wrecz kazdego miasta na wyspach brytyjskich z Polska, z przyczyn dobrze znanych.

Raczej tylko w Polsce FR przyjmuja otwartymi ramionami, a samorzady lokalne jeszcze chetnie doplacaja, bo inaczej lotniska zamienia sie w rezerwaty przyrody. Polskie lotnictwo cywilne opiera sie glownie na FR i W6. Powod do dumy to nie jest. Bez urazy ;-)
andrzej 2013-02-19 17:21   
andrzej - Profil andrzej
Znów się sprawdza, że największe zyski generują produkty masowe, a nie elitarne typu business class, itp.
gosc_29125 2013-02-19 16:34   
gosc_29125 - Profil gosc_29125
b737800max: raz lecialem i nigdy wiecej. Wyniki finansowe maja jak na dzisiejsze czasy super - chapeau. Ale dla mnie to byl jest i bedzie syf. Bez urazy ;-)
marcowy 2013-02-19 15:53   
marcowy - Profil marcowy
b737800max: skoro wie że to syf to pewnie lata..bo przecież nie z gazet :)
marcowy 2013-02-19 15:50   
marcowy - Profil marcowy
nikt nie zmusza....ale postaraj dolecieć lufą na Krete to szybko kupisz FR :)
usuniety 2013-02-19 15:50   
usuniety - Profil usuniety
gość mówi, że omija ten "syf" a sam pewnie nim lata.
krzysiekl 2013-02-19 15:38   
krzysiekl - Profil krzysiekl
chciałbym mieć 'syf' który zarabia tyle kasy ;)
gosc_5acc9 2013-02-19 15:00   
gosc_5acc9 - Profil gosc_5acc9
faktycznie wynik rewelacyjny. Ale i tak omijam ten syf szerokim lukiem.
gosc_cca2f 2013-02-19 14:59   
gosc_cca2f - Profil gosc_cca2f
Bo Ryanair rozwija się równolegle oprócz kierunków pracowniczych ma też różne wakacyjne jak Kreta, Cypr, Malta, Chorwacja etc.
Zauważyłem że Wizzair unika tego typu kierunków, i jakoś tak nie potrafi ich wybić, miał Forli z Katowic, w ostatnich chwilach za psie grosze sprzedawał a i tak LF był katastrofalny.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy