Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_bacd3
2013-02-13 14:06
jw23phila: EWR to jedno z najdrozszych lotnisk w Pln Ameryce. Szczegoly w ciekawym opracowaniu w linku.
zobacz link
gosc_21773
2013-02-13 13:58
koxkrk: spojrz sobie na liste najwiekszych portow w Europie: WAW jest na 44 miejscu, a KRK na 83. Mozna stwierdzic, iz oba sa nieliczacymi lotniskami na kontynencie, stad malo ktora linia rozwaza by latac do Polski. Tu wystarczy podstawic ruch do kilku hubow LH, AF, KL, LX i SK oraz kilka polaczen L|CC i mamy 90% ruchu obsluzonego. Wielkosc ruchu z kazdego z polskiego lotniska jest na tyle niska, ze prawie nikt z po za Europy nie mysli o lataniu do WAW nie wspominajac o KRK czy pozostalych portach regionalnych, ktore sa w drugiej setce. Zapomnij wiec o tym, ze zobaczysz w KRK jakies duze linie. Lotniska regionalne to rynek dla linii takich jak FR, W6 czy DY. U2 tylko w niektorych z nich, ale juz nie dla 4U, Flybe czy Vueling. Polska to maly rynek o niskich wplywach jednostkowych. Kiedys (2005-2006) byly tu relatywnie duze wzrosty ruchu, ale one byly wysokie, bo z bardzo niskiego poziomu ruch wzrosl i osiagnal 2-3 mln. stad procentowe wzrosty siegaly 200-300%, ale to juz sie nie powtorzy. Polska to kraj ludzi niezamoznych i jesli ludzie zaczynaja latac, to nie jest to na tyle masowe, aby nagle pojawila sie tu masa przewoznikow z calego swiata. Wystarczy dowozka do hubow i kilka polaczen gorszej jakosci LCC.
zobacz link
gosc_3c770
2013-02-13 13:23
Krakusy niech myślą o wybudowaniu nowej, dłuższej DS, bo za chwile w Katowicach będzie 3200 metrów z Cat 2.
jw23phila
2013-02-13 13:17
mnie ciekawi dlaczego lot zaprzestal latac to EWR?? nie wydaje mi sie zeby bylo taniej latac na JFK, czy moze poprostu nie ma wystarczajaco sprzetu?
katowiczan
2013-02-13 13:09
Ludzie przestańcie leczyć kompleksy tutaj.. jakby KRK-ORD była tak intratną trasą to AA już by na niej latał, a jakoś się o tym nie słyszy. I nie używać argumentu, że do WAW też nie latają bo sytuacja jest o tyle inna, że LO zwozi sobie PAXów z CEES i wywozi ich dalej, a AA musiałby bazować na ruchu zaczynającym się w KRK/WAW.
gosc_50c66 to WAW jest taką lotniczą potęgą gdzie te linie lotnicze które omijają ja szeroki łukiem
gosc_cc06a
2013-02-13 00:14
Olbrzymia cześć Polonii w Chicago pochodzi z Południowej Polski. Ruch jest wystarczająco duży dla kierunku ORD-KRK-ORD, szczególnie w okresie komunijnym. Jednak przy pustej biznes klasie i tanich biletach loty te nie są do końca tak opłacalne.
gosc_55063
2013-02-13 00:07
Gdyby KRK był stolicą Polski to zapewne już od wielu lat nie byłoby górki , pas miałby conajmniej 3600m a terminał podobnei wielkości jak na Okęciu.Ale centralizacja w Polsce jest wysoko postawiona i zapewne nigdy się nie zmieni,więc pieniędzy nie zabraknie tylko na stołeczne inwestycje typu metro ,czy rozbudowa lotniska.47% środków z Unii na rozwój transportu wędruje do stolicy reszta na kraj.Wielu z was wypomina braki u innych, o swoich zapomina lub zaciemnia. Tam gdzie są pieniądze i władza tam też jest największy ruch i miliony pax.Taka sama sytuacja jak w sporcie, biedni nie mogą liczyć na sukcesy. Tylko czasami trafiają się fuksy
gosc_50c66
2013-02-12 22:02
koxkrk: no tak KRK pepek swiata. A czy infrastruktury tez za slaba dla KL, AF, LX, TP, A3, LG, RO, FB, KM? Dlaczego oni nie lataja jeszcze do KRK? Dlaczego zrezygnowali IB, SN? Idac twoim tropem myslenia, jak zniknie problem gorki i zostanie wydluzony pas, to w KRK pojawia sie tez pewno AA, UA, AC, CA, DL, QF, SQ, TG, NH i paru innych... Pas to jest dobry excuse dla wielu... ale nie tylko o pas chodzi. Rowniez troche pasazerow malo i troche malo placa. KRK to jest dobry rynek dla FR, DY, U2, ale nie dla przewoznikow flagowych zwlaszcza tych wielkich linii.
gosc_2620b
2013-02-12 21:25
Jesli bedzie szlo tak jak idzie z paxami Emirates z WAW to moze dadza wiekszy samolot i wiecej polaczen. A wtedy nie wiadomo co stanie sie z Qatarem. Moze Emirates wygryzie ich tyle, ze obydwie linie nie zamykaja placzen ktore otworzyly ale gdyby to moze do KRK Qatar poleci.
gosc_f3f47
2013-02-12 21:23
wracałem w wakacje LO7 LPE to nadrobił godzine do rozkładowego czasu przelotu,niema jak lot bezpośredni jfk-waw
767 ? polecam z góralamimnapewno nie zapomnicie lotu, niestety
gosc_91600 np bo nie ma odpowiedniej infrastruktury , spokojnie potencjał jest
gosc_6980a
2013-02-12 17:38
skoro mamy dwa loty dziennie do NY to czemu jeden z nich nie leci na lotnisko Newark?! Dla mnie bezedura!
gosc_91600
2013-02-12 16:17
koxkrk: to czemu taki QR jakos nie ma ochoty do KRK latac.... najwidocznie nie widzi powodow... byc moze rynek za maly, ma kilka innych mozliwosci (innych portow, gdzie moze osiagac lepsze wyniki). Czy ktos mi w koncu wytlumaczy, ze tylu osobom wydaje sie, ze z kazdego lotniska mogliby latac prawie wszyscy przewoznicy z calego swiata ale ci przewoznicy w tym biznesu nie widza. Czy ci przewoznicy sa tak bezmyslni, czy pracuja tam glaby... Najwidoczniej sa powody, ze nie widza na tyle ruchu by ich samoloty przyfruwaly na takie czy inne lotnisko. I nie jest to kwestia tego czy lotnisko sie o nich bedzie starac i 'nosic na rekach' czy nie. Nie widza biznesu w danym miejscu i tyle.
gosc_61609 myślę ze qatar w krakowie dał by sobie rade
gosc_48af0
2013-02-12 15:49
mietek: a jakie straty są na innych połączeniach?
Trasa KRK-ORD: 8 mln pln straty w ciągu roku - koniec tematu.
gosc_61609
2013-02-12 15:00
..i znowu to biedne TK które tak się pcha do Krakowa a Warszawa im nie daje. Czemu Qatar nie wchodzi do Krakowa skoro to taki świetny rynek? Nikt ich nie blokuje a nie wchodzą mimo że celują w dokładnie tego samego klienta co TK.
gosc_76a20
2013-02-12 14:42
yashuv: TK chce latac do KRK, a LO chce latac czesciej do PEK oraz zainaugurowac ICN i NRT, ale Aeroflot sie nie zgadza, nie dajac zgody na przeloty nad Rosji, bo dzis to Aeroflot wozi tych pasazerow i na nich zarabia. Podobnie LO nie zgodzi sie na to, by TK latalo do KRK, bo nie ma w tym interesu - stracilby pieniadze, ktore dzis zarabia.