Dreamliner uziemiony do... 2014 r.?

Dreamliner uziemiony do... 2014 r.? Boeingi 787 Dreamliner mogą być uziemione nawet do 2014 r. - uważa Donald R. Sadoway, profesor prestiżowej uczelni Massachusetts Institute of Technology (MIT) w rozmowie z amerykańskim "Forbesem". Jeśli ten czarny scenariusz się potwierdzi, będą to złe informacje dla LOT-u.- Analizując sytuację Boeingów 787 na bieżąco aktualizujemy potencjalne scenariusze jej dalszego...
28/01/2013 16:34   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2013-02-04 15:23   
krzysiekl - Profil krzysiekl
jeśli ma konk. cenę to już nie jest argument czysto patriotyczny ;)
gosc_6bbf9 2013-01-30 15:49   
gosc_6bbf9 - Profil gosc_6bbf9
gosc_317ca@ patriotyzm lokalny...zacne to bardzo ale nikomu i niczemu to nie sluzy, niestety
gosc_317ca 2013-01-30 15:13   
gosc_317ca - Profil gosc_317ca
zawsze wybieram LOT jesli ma konk. cenę ze wzgledów patriotycznych no i bez przesiadek do stanow:)
gosc_7792d 2013-01-30 09:44   
gosc_7792d - Profil gosc_7792d
gosc_85efb: co to znaczy dawno wymieniła fotele? Bo jakoś półtora roku temu w większości 767 były fotele Webera, którym do nowoczesności kawałek brakowało, nota bene nie wszystkie były w pełni sprawne. Zaś system rozrywki polegał na tym, że można było otrzymać na życzenie osobisty odtwarzacz dvd. Ale i to nie było w każdym samolocie, bo raz trafiłem na 767, w którym były oryginalne fotele Boeinga, zdezelowane tak, że szkoda gadać. Czyli rozumiem, że na rok przed wymianą całej floty 767 Lot zainwestował mnóstwo pieniędzy w wymianę wszystkich foteli i instalację systemu rozrywki w klasie business? Oj, nie bardzo chce mi się w to wierzyć....
gosc_6a95f 2013-01-30 05:16   
gosc_6a95f - Profil gosc_6a95f
Gdy tak to czytam to mam wrazenie, ze LOT ma nowoczesne samoloty z nowoczesnymi siedzeniami. stare babcie z Podhala wypelniaja prawie cala klase biznes i jeszcze wysylaja jako cargo tony oscypkow, wedlin i cieplych kaleson z owczej welny. Ktos sie tu chyba troche zapedzil albo piszemy o innym przewozniku.
gosc_85efb 2013-01-30 02:10   
gosc_85efb - Profil gosc_85efb
gosc_515eb - Dziękuję za poinformowanie mnie, że loty w klasie biznes są droższe niż w ekonomicznej. Zarzucasz mi też, że nie jestem zalogowany, a sam nie jesteś również...
A wracając do LOTu, to linia powinna się lepiej postarać o to, by na jej pokładach panował taki standard we wszystkich klasach podróży, który przyciągnie dodatkowych pasażerów. Jakbyś znał LOT lepiej to byś wiedział, że linia wymieniła już dawno WSZYSTKIE fotele w klasie biznes w 767 na nowoczesne, kupione w Stanach z dostępem do internetu, rozkładane do pozycji leżącej, ze stolikami, lampkami etc. i systemem rozrywki, zatem to już nie to co było kiedyś. 787 miał być krokiem jeszcze dalej naprzód i mam nadzieję, że LOT do czasu ich uruchomienia otrzyma od Boeinga zastępcze samoloty, bądź zdecyduje się np.na nowe 767 albo na 777, które spokojnie zapełniłby na trasach do USA i Kanady, bo rejsy są tam mega oblegane, a nowe , nowocześniejsze znacznie maszyny sprawiłyby, że pasażerów byłoby jeszcze więcej i o to mi właśnie chodziło pisząc o potencjale na trasy dalekodystansowe PLL LOT, który jest większy niż obecne zainteresowanie na tych połączeniach linii.
A co z klasą ekonomiczną ? Jak widać mimo, że nie jest taka urozmaicona jak w wybranych bogatych liniach, to i tak nie jest pusta, a z reguły zapełniona w 90 %, a ceny tu są o czym zapominasz zróżnicowane i często nie należą poza tymi promocyjnymi do powiedzmy zaniżonych. Miałbyś rację, gdyby wszystkie bilety w ekonomicznej były sprzedawane w cenie podstawowej, wyjściowej, ale tak nie jest ani w PLL LOT , ani nigdzie indziej.
Nawet gdy w LOTcie cena jest wyższa, to i tak Polonusi wolą LOTem polecieć z kilku powodów: po pierwsze to linia polska, a latanie przewoźnikiem swojego kraju ma znaczenie dla ok. 30 podróżujących, po drugie mogą dolecieć bez przesiadek, po trzecie nie muszą, choć z reguły nie stanowi to dla Nich problemu, rozmawiać w obcym języku. Tak samo wielu Niemców zawsze wybierze Lufthansę, a Skandynawów SAS etc.
Loty dalekodystansowe są jedną z największych szans dla LOT-u, by przetrwał i nie stał się prowincjonalną linią regionalną, nic nie znaczącą. Taki mały przewoźnik nie miałby najmniejszych szans w zetknięciu z niskokosztowymi gigantami takimi jak Wizz czy Ryanair. Na rynku trzeba umieć się WYRÓŻNIĆ, mieć coś swojego, innego, być w czymś lepszym, do czego mam nadzieję LOT zacznie wyraźnie dążyć.
krzysiekl 2013-01-29 15:31   
krzysiekl - Profil krzysiekl
ja nie mówię czym mają latać, jedynie wspomniałem, że tam też jest ich nie najlepsza klasa biznes.
koxkrk 2013-01-29 14:03   
koxkrk - Profil koxkrk
krzysiekl to co mają latac pustym b777 bo lepsza klasa biznes , powoli daj im czas
gosc_7fe06 2013-01-29 13:51   
gosc_7fe06 - Profil gosc_7fe06
gosc_7381f , do stanow z waw juz prawie nie lata nikt , kto ceni sobie komfort podrozowania, owszem dla wielu jest to wygodne, wsiasc w waw i leciec bezposrednio..ale tak jak pisales..jakim kosztem? serwis zaden, toalety na 100% zaraz po starcie zasyfione i nieczynne przynajmniej 2-e , w biznesie moze ze 2 osoby, ogolnie utrzymywanie tego typu"wycieczek" daje to co daje, czyli same minusy..i to wpakowanie sie w Hanoi a teraz Pekin...ktos za to powinien porzadnie beknac!!!!
krzysiekl 2013-01-29 13:17   
krzysiekl - Profil krzysiekl
w EK A330 są"stare" siedzenia których nie można porównać do tego co oferują w EK B777(już chyba zdecydowana większość przeszła poprawę wnętrza) nie mówiąc o EK A380.
koxkrk 2013-01-29 13:11   
koxkrk - Profil koxkrk
krzysiekl a co widzisz takiego słabego w klasie biznes Emirates ?
gosc_0f661 2013-01-29 13:05   
gosc_0f661 - Profil gosc_0f661
Rzeczywiście myśląc o dalekiej podróży, automatycznie wyłącza się LO z rozważań ze względu na stare 767. Często też poprostu w tańszej cenie można polecieć lepszym typem samolotu innym przewoźnikiem. Tu nie ma wielkich dywagacji, ponieważ nawet jeśli ktoś jest miłośnikiem star alliance i zbiera punkty to spokojnie coś dla siebie znajdzie. W sumie żałuję bardzo, że LO nie wybrał np. 777, gdyż już dawno by zarabiał na siebie. Chętnie latam LO, ale przy planowaniu podróży międzykontynentalnej staram się wybierać inną linię.
krzysiekl 2013-01-29 12:49   
krzysiekl - Profil krzysiekl
Od LOTu to może i jest lepsza, ale ogólnie i tak słaba. Tak słaba jak oferta Emirates w A330 którym przyleci do Warszawy;)

Lufthansa sama się przyznaje: *The new Lufthansa Business Class is currently available in the Boeing 747-8 from Frankfurt and in three A330s flying out of Munich. The retrofitting of the entire Lufthansa long-haul fleet will take place gradually over the next four years.

to nowa jest już ok, stara kiepska. Z resztą to akurat chyba dobrze oddaje rating Skytraxa. Ogólny 4*, ekonomiczna 4* Business 3,5* First 5* Oczywiście cały czas mówię o lotach długodystansowych.
gosc_1f8c6 2013-01-29 12:22   
gosc_1f8c6 - Profil gosc_1f8c6
nie wiem kiedy lecieliscie C by LH, ale ja robie to czesto i porownanie niestety wychodzi na niekorzysc LO. Mowienie, ze ona jest slaba to jakas totalna bzdura oraz rozpowszechnianie nieprawdziwych wiadomosci, do tego leczenie jakis kompleksow.
gosc_5db7c 2013-01-29 11:34   
gosc_5db7c - Profil gosc_5db7c
krzysiek: ale nawet Lufie business w Locie do pięt nie dorasta... :-(
krzysiekl 2013-01-29 11:06   
krzysiekl - Profil krzysiekl
i to trzeba brać pod uwagę, że LH też ma słabą klasę biznes..dopiero powoli ją poprawiają..
gosc_7381f 2013-01-29 10:49   
gosc_7381f - Profil gosc_7381f
Ale dlaczego Lot nie wozi biznesu do Stanów? Bo samoloty stare, obsługa na bardzo niskim poziomie, zdezelowane fotele itd. Wiele osób z Polski lata do NY i Chicago i wiele z nich chętnie poleciałoby z Warszawy zamiast przesiadać się w MUC czy FRA, ale Lot musiałby oferować serwis na poziomie przynajmniej zbliżonym do LH, a niestety pod tym względem mocno odstaje.
gosc_6de80 2013-01-29 09:57   
gosc_6de80 - Profil gosc_6de80
czy nam rzeczywisice jest potrzebne polaczenie bezposrednie do USA? co za brednie!!!zawsze byly to polaczenia bardziej restizowe z racji tzw polonusow niz dochodowe! to jakis belkot!
gosc_b0ad3 2013-01-29 09:51   
gosc_b0ad3 - Profil gosc_b0ad3
Gościu poniżej, Lotowskie 767 mimo że mają mało miejsc w Biznesie, to i tak nie można ich zapełnić. Lot nie wozi ruchu biznesowego do USA, tylko polonusów w najtańszej klasie ekonomicznej. Idę o zakład, że jesli LOT upadnie, to nikt nie otworzy tras z Warszawy do Chicago czy Nowego Jorku.
gosc_9f3e6 2013-01-29 08:39   
gosc_9f3e6 - Profil gosc_9f3e6
gosc_515eb: Pełna zgoda, ale pod tym względem myślenie w Locie kuleje od dawna. Miejsc w klasie business polskie samoloty mają mało (chodzi o 767), a wyposażenie tych samolotów i komfort podróży nie zachęcają zbytnio do podróży. Lecąc do Stanów wolę polecieć Lufą czy Swissem pomimo, że przelot trwa trochę dłużej, niż Lotem, w którym stare fotele, brak wyposażenia, jedzenie też średnie no i starsze panie pogniewane na cały świat, że muszą coś robić wokół pasażerów. Klasę biznes można zapełnić i pociągnąć zyski, ale trzeba przede wszystkim oferować odpowiedni serwis. No i te 3-4 rzędy klasy biznes na długich lotach to naprawdę trochę mało.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy