Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_74c18 tak, ale dla LCC taniość jest decydującym kryterium. Dla innych nie. Moja pierwsza wypowiedź dotyczyła tego, że W6 czy inne LCC nie wybierają sobie lotnisk 'bocznych' z zasady. Robią to wówczas, gdy te lotniska są wyraźnie tańsze. Jeśli 'główne' jest tanie, lub wynegocjują tam atrakcyjne stawki opłat, wówczas nie mają potrzeby latania na tańsze (np. FR i przeniesienie operacji z FRL do BLQ).
gosc_4e12a
2013-01-28 09:50
Ja mysle ze Wizzowi nawet to na reke zeby byc na Okeciu bo jak padnie LOT to oni juz tam beda. Bedzie sytuacja identyczna jak w Budapeszcie po upadku Maleva. A wtedy W6 bedzie juz naprawde wielka linia wschodnioeuropejska.
gosc_74c18
2013-01-28 09:48
aguirre , napisałeś ze LCC latają na tanie lotnisko skoro BCN jest tanim lotniskiem to nie tylko LCC latają na tanie lotniska.
Nie wiem, o BCN czytałem, że jest tanie (tańsze od WAW!). Na pewno MXP paradoksalnie też, bo ma oddzielny terminal dla tanich linii (podobnie jak CDG). Co do pozostałych nie wiem. Musiałbym posprawdzać stawki opłat na pseudorezerwacjach, a tego mi się nie chce. WAW parę lat temu pobierała 15Euro od paxa, czyli 3x tyle co Barcelona, miasto w bogatszym kraju, ciekawsze z nieporównanie większa ilością atrakcji i lepszym klimatem ;-)
gosc-535b1 czy według Ciebie różnica miedzy liczba samolotów w LOT a Wizzair jest aż tak duza?
aguirre nadal nie odpowiedziałeś na moje pytanie Czy Fiumicino, Birmingham, Manchester itd są tanimi lotniskami ?
gosc_535b1
2013-01-27 22:35
Ale z jaką częstotliwością? W6 3-4 razy w tygodniu do BVA a Lot 2-3 razy dziennie na CDG - co tu porównywać - W6 nawet niema tyle maszyn, by taką rotację robić - nie mówiąc o tym, że biznes i urzędnicy państwowi nie będą latali na BVA
gosc_045ac
2013-01-27 17:24
gosc_711b7: no czy ja wiem? jest wiele europejskich miast na których mają prawie-pokrewne trasy... z tym, że Wizz często lata na boczne lotnisko a Lot na główne
gosc_711b7
2013-01-27 15:30
gosc_c83ee - a jaki związek ma jedno z drugim? W6 i LO praktycznie nie dublują sobie kierunków ...
gosc_c83ee
2013-01-27 14:23
Jeżeli nasz narodowy przewoźnik zbankrutuje, to wizzair na pewno zostanie na Okęciu.
5 Euro pd paxa, czyli tyle co WAW za ... Etiude ;-) (nie wiem, czemu reszta się nie opublikowała)
michalb - tanie, czyli o niskich opłatach. Swego czasu BCN pobierał 5
aguirre co znaczy tanie lotnisko ? Czy Fiumicino, Birmingham, Manchester itd są tanimi lotniskami ?
aguirre: niestety z przykrością stwierdzam że na polskim rynku raczej nie ma miejsca (bardzo niewielkie jeśli już?) na średnio-kosztowego przewoźnika w stylu easyJet... Polacy prawie zawsze patrzą na cenę a mało kiedy na to że dostają usługę o troszkę lepszej jakości... chociaż Wizz może próbować konkurencji z Lotem na paru trasach, ale generalnie nie zawojuje zbyt dużo w takiej konfrontacji... niestety a szkoda
gosc_59702: LCC latają na tanie lotniska. BCN jest tania na tle innych, więc nie muszą szukać czegoś dalej. I tak latają do Reus lub Girony, ale tam jest mnóstwo hoteli nad morzem i te destynacje posiadają własnych paxów. Natomiast W6 nie wytrzyma konkurencji z FR, jeśli ten zrobi bazę w WMI. Nie zaoferuje tańszych biletów ani widocznie lepszego standardu lotu. Więc powrót do WAW byłby sensowny z ich punktu widzenia. Ale biorąc pod uwagę ich ciągłe cięcie kosztów, sadzę, że nie stać ich na WAW.
gosc_59702 a Fiumicino a Malpensa czyżby W6 nie latało na główne lotniska
gosc_59702
2013-01-26 17:12
W6 nie lata na głowne lotniska mając obok lotniska dla LCC: BUD, PRG, MAD, BCN sa złymi przykładami bo sa to jedyne lotniska obslugujace dane miasto/region. Odkad wybudowano modlin, jako drugie lotnisko dla warszawy i regionu ktore obsługuje ruch niskokosztowy W6 sie tam przeniósł co było zupełnie naturalnym ruchem, dlatego pozostanie W6 w WAW byłoby sprzeczne z ich strategia. Wcześnie latali z WAW bo nie było modlina. Argument o bazie Ryanaira w modlinie jest nietrafiony, gdyz W6 konkuruje z FR na wielu lotniskach chociażby na takim Luton czy w BUD. W6 narzekał jedynie na brak ILSa w modlinie.
zenek767
2013-01-26 16:52
moim zdaniem dla Wizzair zostanie na stałe w WAW jest najlepszym wyjściem w kontekście przyszłej bazy w Modlinie Rayana (co do tego t oraczej nie mamy wątpliwosci, pytanie czy za rok czy dwa). Wizz musi stac się wschodnim Easy jetem !! Inaczej rayan go zje.
gosc_1ce54
2013-01-26 11:15
Modlin, Delayner, LOT zmierza do bankructwa - ciekawe co sie jeszcze wydarzy.
zenek767
2013-01-26 10:52
szkoda ze nie na zawsze