LOT: Mniej lotów z Warszawy do Pekinu

LOT: Mniej lotów z Warszawy do Pekinu LOT zmniejsza tymczasowo liczbę rejów między Warszawą a Pekinem. W okresie od 29 stycznia do 24 lutego 2013 roku loty do Chin będą realizowane dwa razy w tygodniu. Wyloty z Warszawy będą się odbywały tylko we wtorki oraz czwartki, rejsy z Pekinu będą obsługiwane w środy oraz piątki.Obecnie LOT oferuje loty z Warszawy do stolicy Chin trzy razy w tygodniu. Przez kolejne...
26/01/2013 08:43   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
krzysiekl 2013-01-28 12:27   
krzysiekl - Profil krzysiekl
bo wcale się nie dziwię, narzekaniom, ze płacimy podatki (dotujemy lot) po to by nie mieć innych przewoźników (Bo Ci nie są wpuszczani, mniejsza o to dlaczego..ale tak to w praktyce wygląda...)
krzysiekl 2013-01-28 12:25   
krzysiekl - Profil krzysiekl
lepiej wszystko niż nic...:P
gosc_be9ca 2013-01-27 22:32   
gosc_be9ca - Profil gosc_be9ca
Wishfull thinking i tyle. Zostawić siatkę, latać za ocean i do Azji, i z portów prowincjonalnych, nie blokować konkurencyjnych linii i latać po kraju, aha i wszystko jeszcze tanio, no i przynosić zyski oczywiście ... Tak, tak Nobel z ekonomii ...
gosc_a7e1c 2013-01-27 19:30   
gosc_a7e1c - Profil gosc_a7e1c
Zostawic LOT.To jest marka rozpoznawalna w swiecie.Przynajmnirz bedziemy wiedziec na co pojda podatki.Jak myslicie to jest nasza marka i nie nalezy jej tracic.To jest renoma.Przypomne samolotow mistrzow swiata.Mamy wspanialych pilotow.Przejda do Qatqru lub Emirates ?
gosc_e937f 2013-01-27 19:03   
gosc_e937f - Profil gosc_e937f
Przede wszystkim LOT powinien otrzymac ultimatum- nie otrzyma zadnych rzadowych pieniedzy jesli nadal bedzie blokowac otwieranie kierunkow z portów regionalnych. Najpierw przez wiele lat blokował Aeroflot w KRK a teraz blokuje Turkish, ktory chce latac do KRK od marca 4 razy dziennie. Czyli LOT de facto zmniejsza konkurencyjnosc gospodarcza poludnia Polski, a jesli do tego dolozyc kilka miliardow zlotych jakie w niego zostaly juz wpompowane to okazuje sie ze jedynym sensownym rozwiazaniem jest ogloszenie bankructwa i zaprzestanie pasozytowania na polskich podatnikach.
gosc_5fe18 2013-01-27 13:41   
gosc_5fe18 - Profil gosc_5fe18
I jeszcze zostawić obecną siatkę taką jaka jest. Niech nowy właściciel decyduje jak ją przebudować (czyt. rozwinąć)
gosc_884f9 2013-01-27 13:39   
gosc_884f9 - Profil gosc_884f9
krzysiekl: masz rację. LOT należy oddłużyć (jakkolwiek miało by się to odbyć) i natychmiast sprzedać zanim polityczni znów zdążą narobić długów. Wycena: 1zł, warunki: bezterminowe utrzymanie marki, rozwój siatki o co najmniej dwa nowe kierunki rocznie. Jeśli zgłosi się więcej niż jeden zainteresowany, to urządzić licytację.
krzysiekl 2013-01-27 12:30   
krzysiekl - Profil krzysiekl
skoro LOT nas tyle kosztuje to może da się go po prostu oddać?;) za 1zł. Komukolwiek kto będzie chętny i ma doświadczenie w prowadzeniu dużych firm - dział dowolny, odpowiednich ludzi do kierowania LOTem sam znajdzie. Dodać w warunkach, że ma zostać nazwa, jakieś warunki odsprzedania itp :P
aguirre 2013-01-27 11:24   
aguirre - Profil aguirre
shorty - No własnie, u nas sektor publiczny to taki zakład pracy 'chronionej' dla osób, których nikt nie chce zatrudnić w sektorze prywatnym. Dlatego LO nigdy nie będzie zarabiał na siebie, póki nie zostanie w całości sprzedany ...
shorty 2013-01-27 09:11   
shorty - Profil shorty
Trucker masz racje ZZ to przyczyna wiekszosci problemow. Co dostoczni to znam dobrze temat i np stocznia gdanska jak zostala sprzedana, nie mamwonych mocy bo maja tyle zamowien, do rpacy szukaja od zaraz. powstalo na wybzerzu duzo malych stoczni ktore swietnie sobie radza. to jest dobry przyklad ze panstwo nie jest dobrym wlascicielem przynajmniej w polsce, politycy wsadzaja kolesi a nie fachowcow. teraz pewnei tezjakis kelner albo piekarz zostanie prezesem i dowiemy sie ze duzo czytal o samolotach :)
krzysiekl 2013-01-27 09:01   
krzysiekl - Profil krzysiekl
gosc_adfdd, możesz doprecyzować dlaczego z ekonomicznego punktu widzenia bardziej opłaca się dopłącać(może coraz więcej) do LOTu?
Naprawdę chciałbym, żeby tak było że z ekonomicznego punktu widzenia istnienie LOTu jest uzasadnione. Nigdy nim nie latam i pewnie nie będę (nie bardzo wiem gdzie miałbym nim lecieć) ale znaczenie sentymentalne dla mnie ma.
gosc_adfdd 2013-01-26 23:29   
gosc_adfdd - Profil gosc_adfdd
jezeli LOT padnie to Polska poniesie duzo wieksze straty niz te 400mln przykład maja z sabeny czy maleva
trucker 2013-01-26 22:22   
trucker - Profil trucker
Stocznie padły- związki , PKP padają - związki , LOT pada związki... może to za ogólnie powiedziane , na pewno rządy dołożyły swe 3 grosz....ale związki zawodowe dołozyły 97 groszy!
Naprawdę po co nam przewoźnik , który generuje takie straty. Proszę zobaczyć na operatora logistycznego PEKAES , który wysprzedał całą flotę prawie 100 samochodów cieżarowych- zostają im tylko magazyny , reszte wszystko robią podwykonawcy , pytam czy można????
Jeśli LOT ma zostać , to mam pytanie kogo ma wozić i do kąd? Azja , Australia i Oceania polecie przez Qatar Airways i Emirates , za ocean polecimy Lufthansą czy KLM , do reszty są tanie linie. Polskie linie mogą zarabiać , proszę zerknąć na ENTER AIR..
krzysiekl 2013-01-26 21:34   
krzysiekl - Profil krzysiekl
bo po to żeby latać..to LOT np. mi do niczego nie jest potrzebny.
krzysiekl 2013-01-26 21:32   
krzysiekl - Profil krzysiekl
jednakże fajnie by było mieć 'narodowego' przewoźnika która przynosi zysk i wpłaca go do budżetu:P
albo polski biznes, bo trochę wstyd, że nie potrafimy mieć ani kolei, ani linii lotniczej ani...itd..:P
trucker 2013-01-26 20:50   
trucker - Profil trucker
Jeżeli słysze ,że musimy miec narodowego przewoznika ,że potencjalny nabywac Lotu musi przejąć logo i barwy , że związki zawodowe są za reformami bez zwolnien ludzi oraz cięciu siatki itd....
Druga rzecz ,ktoś poniżej pisze ze dopuszczono Qatar i Emrates...ja powiem wiecej , marzy mi się żeby loty z Polski uruchomiły jeszcze Cathay , Singapore , Ana itd... nie musi być wcale Lotu... jako przedsiębiorca nie mam zamiaru dokładac do molochu PRL-u , dziś chca miliard , za rok będzie dwa miliardy... do tego związki zawodowe które ssają firmę. Naprawde sprzedajmy to co jeszcze zostało , oddajmy przydziały na B787 jeszcze zarobimy!!! A trzymać ten PGR po to żeby tylko był to chore!
aguirre 2013-01-26 19:30   
aguirre - Profil aguirre
Jak powiedział Piróg LO przynosił straty od 20 lat. Jeśli były jakieś zyski, to ze sprzedaży majątku lub odsprzedaży maszyn, którym skończył się leasing z powrotem do firm leasingowych, by je znów wyleasingować. Na działalności operacyjnej miał straty. Jeśli Austrii i Szwajcarii, znacznie bogatszych i lepiej zorganizowanych krajów nie stać na dotowanie państwowego przewoźnika, to tym bardziej 4 od końca spośród najbiedniejszych krajów UE, czyli nas. LO gdzie by nie latał, będzie przynosił straty, póki jest państwowy. I śmieszy mnie bredzenie o misji państwowego przewoźnika przy jednoczesnym zapewnieniu skasowania nierentownych połączeń (a ta misja miała rzekomo polegać własnie na ich utrzymywaniu). Dlatego sądzę, że schemat ryanairowski byłby dobry dla Lotu - samorząd lubelskiego dopłaca za loty gdzieś tam - LO stawia tam jedną maszynę, która stamtąd lata. Dostaje pieniądze na loty (czyli tańsze bilety dla paxów) a nie na wynagrodzenie dla zarządu i pracowników pamiętających przywileje z czasów komuny.
koxkrk 2013-01-26 19:06   
koxkrk - Profil koxkrk
shorty czego nie rozumiesz , LOT to taka firma która przy obłożeniu 90% na wszystkich obecnych trasach przynosiła by straty bo związki zawodowe i cała reszta i tak by wszystko wyssały z firmy
shorty 2013-01-26 18:41   
shorty - Profil shorty
przyklad to TK. Jesli HAN byl tak jak piszecie to juz w ogole nic nie kumam.
gosc_30d2b 2013-01-26 17:52   
gosc_30d2b - Profil gosc_30d2b
Pierwotnym błędem było oddanie rynku destynacji zagranicznych z regionalnych portów lotniczych, a postawienie głównie na loty transkontynentalne z WAW przy posiadaniu kilku B787 to chyba za mało aby być dochodową linią lotniczą ... potrzebna jest dobra kadra menagerów i ucieczka do przodu.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy