Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_03202
2013-01-28 18:53
cieszy mnie poniewaz nadal do Rzeszowa im brakuje sporo
gosc_0d86f
2013-01-27 18:01
luka: w 2013r obok Warszawy mielibyśmy nisko-kosztowe lotniska stołeczne w Modlinie, Radomiu i Łodzi ? gdyby wykorzystać autostrady i drogi szybkiego ruchu oraz szybkie pociągi to ... może być ok.
mietek: własnie główną tezą mojego komentarza było to że Łódź powinna przekuć wadę bliskości Warszawy na zaletę i lansować się na nisko-kosztowe lotnisko stołeczne... wtedy mieliby ruch porównywalny z Modlinem (oczywiście otwartym:D)... no ale na to trzeba pokonać dumę regionalną
gosc_ca162
2013-01-27 17:11
mietek: W lotnictwie Kraków, Poznań, Wrocław, Trójmiasto, Katowice a tym bardziej Łódź nie chcą równać się z Warszawą - bo po co ? Drugie po wojnie lotnisko w kraju ówcześni decydenci zamknęli dla ruchu pasażerskiego w 1956 roku, a przez ten czas inne porty rozwijały się i dopiero po pół wieku z Lublinka zaczęły latać samoloty pasażerskie ! Nikt nie twierdzi że np Katowice leżą za blisko Krakowa i KTW nie mogą się rozwijać, więc około dwukrotnie większa odległość LCJ od WAW i WMI nie jest chyba główną przeszkodą, lecz z powodu słabej siatki połączeń pasażerowie z woj.Łódzkiego zmuszeni są korzystać z sąsiednich portów lotnicych, a potrzeby faktyczne są na poziomie WRO i POZ.
Gosc_5ff1c: a co tu historia ma do rzeczy i jakieś linki niewiadomego pochodzenia. LCJ jest portem regionalnym i nigdy nie będzie dużym lotniskiem bo Łódź jest słabo rozwinięta i jest za blisko Warszawy. To wszystko jest bardzo proste.
gosc_0c17a
2013-01-26 12:24
gosc_93757: znasz pewnie historię banku który różnym państwom źle wróżył i wystawiał negatywne opinie aby te kraje i ich przedsiębiorstwa nie mogły się wybić na Świecie - jak wiesz bank ten już nie istnieje ... spokojnie - pewnie wcześniej niż za 20 lat centralnie położona aglomeracja Łódzka może być ważniejszym ośrodkiem naukowym, przemysłowym, handlowym itd co już widać w województwie i wtedy LCJ, autostrady i szlaki kolejowe będą maksymalnie wykorzystane ...
gosc_93757
2013-01-26 00:02
raczej nie pikol. łódź w przeciągu 20 lat straci 150 tysięcy mieszkańców i spadnie za wrocław. ci co zostaną będą starzy i biedni. za biedni nawet na ryana.
gosc_8ae26
2013-01-26 00:01
LCJ i LUZ są własnością głównie lokalnych samorządów (bez udziału PPL) więc mogą liczyć tylko na siebie - dlatego do zarządzania tymi portami lotniczymi potrzeba bystrych i pracowitych profesjonalistów oraz dotacji na destynacje obsługiwane przez LCC - rozpoznawalność Łodzi zbudowano już w XIX i XX wieku, a teraz trzeba się reklamować nowymi osiągnięciami, możliwościami i atrakcyjnością regionu dla turystów, biznesu, studentów, itd oraz dla tanich i tradycyjnych przewoźników ...
mi chodziło o rozpoznawalność Łodzi w świadomości cudzoziemców którzy przyjeźdzają do Polski...a ta jest podobna jak świadomość istnienia Bergamo wsród polaków - stety lub niestety
gosc_37391
2013-01-25 21:11
Najpierw muszą pojawić się potrzeby na komunikację (firmy, aktywność gospodarcza etc.) a potem lotnisko nie zaś na odwrót. Dekretem i na siłę otwieramy lotnisko (misia) na miarę naszych regionalnych ambicji, a potem zastanawiamy się co z tym zrobić.
Do gość _aefd7 - zdrowo to ująłeś - nie chodzi o warszawiaków jako mieszkańców Warszawy - ludzieee- myślcie trochę - chodzi o państwowe firmy typu PPL czy LOT blokujące za wszelką cenę rozwój jakichkolwiek portów lotniczych nie będących w ich władaniu . Dopóki PPL nie będzie sprywatyzowany dopóty nie będzie zdrowej sytuacji w Polsce - wszyscy się teraz wypinają na moje apele , ale wspomnicie już wkrótce moje słowa.
Ta skostniała struktura doi jak może , ale po upadku LOT-u puszka Pandory pęknie i zobaczymy prawdę w pełnej postaci . Tylko kto za to zapłaci ?? - my
gosc_ae27a
2013-01-25 20:37
pikol : Kraków wyprzedził Łódź 5 lat temu i dzisiaj ma już ponad 35 tys. mieszkańców więcej. Co więcej wszystkie prognozy demograficzne wskazują, że ta przewaga się będzie w następnych latach powiększać. A zamkniecie lotów do Bergamo polozonego w poblizu aglomeracji jednej z najbogatszych metropolii Europy- Mediolanu, swiadczy o nieiwielkim potencjale regionu łódzkiego...
do luka - w Bergamo mieszka 120 tys ludzi - mówi Ci to coś ???
Jak ty to porównujesz z Łodzią , która akurat jest w dołku demograficznym , przez co Kraków tymczasowo wskoczył na 2 miejsce w kraju . Od tego roku w Łodzi będzie szło w górę jak nigdzie .Patrz w statystyki
tyle ile płacą porty Ryanair-owi wystarcza na wyczarterowanie samolotu na regularne loty w granicach EU .
Dziwię się ,że ludzie z wolnym kapitałem nie chcą zająć miejsca LOT-u na polskim niebie
solokhumbu
2013-01-25 19:16
Ludziska, nie przesadzajcie. Życzę LCJ jak najlepiej (choć sam raczej od Was nie polecę), ale akurat BGY jest z wielu portów, najbliżej macie do WAW/WMI (zarówno W6 jak i FR), KTW, POZ, KRK... Naprawde jest wybór! Taki np. MAD lowcostami jest osiągalny tylko z KRK. I co w tej sytuacji powiedzieć?
gosc_5ff1c
2013-01-25 19:06
Jak ktoś tak jak mietek nie zna historii polskich lotnisk to mu ręce opadają, a wystarczyło tylko trochę poczytać, jak brakuje wiedzy. Linki już były na tym forum.
I znowu ta paskudna warszawka blokuje biedna Łódź... ręce opadają jak się to czyta.
gosc_75804
2013-01-25 15:22
gosc_aefd7: LCJ wpisano do traktatu jako jedyne lotnisko miejskie co spowodowało ograniczenia, których podobnie położone porty lotnicze np WAW, KRK, BZG, POZ nie dostąpiły ... Prezydent Kropiwnicki potrafił jednak wbrew przeciwnościom skutecznie walczyć o rozwój Lublinka - teraz idzie to wolniej, ale może już wkrótce nastąpią radykalne zmiany w LCJ.
gosc_aefd7
2013-01-25 10:48
Jedyne czego nie udało się warszawce zrobić to odsunąć od Łodzi autostrady A1 i A2, a były takie zakusy. Z lotniskiem poszło już łatwiej. Wpisanie Lublinka do traktatu akcesyjnego do UE w 2004 jako jedynego lotniska w Polsce, pozbawiło na długie lata szans rozwoju. Dlatego Łódź nie załapała się na pierwszy bum LCC. Teraz ani Lublinowi, ani Modlinowi nie przeszkadzało uruchomić lotów bez ILS. W Łodzi było to nie możliwe, warszawka działała. Takich przykładów można by mnożyć. A tacy specjaliści historii lotnictwa w Polsce jak madeje itp. maja jedyną odpowiedz: Brak potencjału..., ale taki brak potencjału trzeba latami wykreować a o to dbała warszawka PPL, LOT, Eurolot i inne
wersatis
2013-01-25 09:05
Moim zdaniem Łódź musi sobie uświadomić, że z posiadanym budżetem lokalnego magistratu nie ma szans konkurować. Warszawa Modlin ma więcej kasy na subwencje dla linii. Dzięki temu to w Modlinie po ponownym otwarciu będą tworzone połączenia. Może warto sie przestawić na ruch cargo, a nie udawać nie wiadomo kogo i prężyć muskuły.