Kraków Airport: Astaldi i Max Bögl

Kraków Airport: Astaldi i Max Bögl Wiosną rozpoczną się prace budowlane w Kraków Airport - zapowiadają władze lotniska. Głównym wykonawcą nowego terminala wraz z kładką oraz przebudowy wewnętrznego układu komunikacyjnego będzie włoska firma Astaldi. Spośród czterech złożonych w przetargu ofert ich propozycja była najniższa - prawie 369 mln zł brutto. W 2015 roku Kraków będzie posiadał terminal o...
24/01/2013 12:29   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_10da3 2013-01-28 23:17   
gosc_10da3 - Profil gosc_10da3
RA-85843 (rządowy) z Moskwy. Odleciał jako lot RDS004 można sprawdzić na flightradar24. Kto lecia? - delegacja rosyjska. To była druga tutka, pierwsza się zepsuła i po delegatów przyleciała druga. Głośny, aż na Alejach było go słychać...
gosc_2d919 2013-01-27 12:12   
gosc_2d919 - Profil gosc_2d919
Mam pytanie: czy ktoś z Szanownych forumowiczów wie kto dzisiaj przyleciał do KRK Tu-154M??
gosc_a5b4b 2013-01-27 10:08   
gosc_a5b4b - Profil gosc_a5b4b
b737800max: po prawej jet pas bezpieczeństwa, gdzie można wylądować bez podwozia
usuniety 2013-01-25 00:00   
usuniety - Profil usuniety
Nie wiem czemu Kraków Airport nie rozważa wariantu, żeby wojsko przeniosło się na drugą stronę lotniska ( od strony bramek Stalexportu na A4) a teren powojskowy zostawić dla cywilnej części lotniska.
gosc_8e1d5 2013-01-24 23:25   
gosc_8e1d5 - Profil gosc_8e1d5
Z WP można się dogadać na zasadach wzajemnego szacunku i zadośćuczynienia, a nie cwaniactwa - nowy pas zbuduje port lotniczy bo on go potrzebuje i powinien także wyremontować dotychczasowy pas, który jest bardziej przez cywilów eksploatowany i zużywany - ewentualnie można armii zaproponować inne korzystne tereny na zamianę
gosc_99c24 2013-01-24 21:52   
gosc_99c24 - Profil gosc_99c24
To co wysłalł tomwkr7 był chyba założeniem kiedyś opracowanym przez polibude krakowską. Czytać ze zrozumieniem opracowanie a nie projekt. Po drugie na drodze w tym opracowaniu ktoś założył że 8 bazy lotniczej tam nie ma. A jest i co gorsza też planuje rozbudowe swoich stojanek. Także można to opracowanie wyrzucić do śmieci. A port powinien zacząć rozmawiać na wyższym szczeblu z wojskiem o partycypacji w kosztach budowy nowego pasa.
pabloair 2013-01-24 21:50   
pabloair - Profil pabloair
Obawiam się, że wojsko się nie zgodzi na oddanie terenu pod nowy pas. Dla wojska dobre by było inne lotnisko gdzieś pod Krakowem, np w Nowym targu a żeby oddali tą część i można by się pobawić w budowę pasa :)
gosc_edf77 2013-01-24 21:43   
gosc_edf77 - Profil gosc_edf77
Betonem betonu nie wyremontujesz czas wiązania betonu do jego założonej projektowej wrtości nośnej wynosi 2tyg. W warszawce może remontowali ale pas był skrócony a w krk pas ma 2550 jak go skrócisz remontując środek to będzie jak w modlinie żaden samolot nie wyląduje chyba że cessna przy słonecznej pogodzie. Dlategobez zamknięcia się nie da od co. Jak już wcześniej napisałem pewnie będzie drugi pas, a jak nowy się zwróci wyremontuje się obecny.
gosc_59e7e 2013-01-24 21:42   
gosc_59e7e - Profil gosc_59e7e
tomwkr7 przesłał link z rysunkiem nowego pasa w KRK krzyżującego się ze starym (a nie mijającymi się pod niewielkim kątem) więc zaprojektowano mniej praktyczne rozwiązanie nie uwzględniające istnienia dwóch równoległych pasów startowych (wzorem MUC), a za kilkanaście lat będzie problem tak jak w WAW.
gosc_5b2e1 2013-01-24 21:29   
gosc_5b2e1 - Profil gosc_5b2e1
do gosc_4f733 - nie pierwszy i nie ostatni raz remontowany jest pas w użyciu na wielu lotniskach także w Polsce... ech.
gosc_bab82 2013-01-24 21:03   
gosc_bab82 - Profil gosc_bab82
Nocą
gosc_4f733 2013-01-24 20:43   
gosc_4f733 - Profil gosc_4f733
Jeśli nie będzie potrzebny to w jaki sposób zostanie wyremontowany obecny betonowy pas bez jego zamykania. Na to EPKK nie może sobie pozwolić . Także szansa na budowę nowego RWY jest duża a czas do jego rozpoczęcia nie do końca taki odległy biorąc pod uwagę konieczność remontu obecnego.
gosc_e4de1 2013-01-24 20:05   
gosc_e4de1 - Profil gosc_e4de1
Drugi pas w KRK długo jeszcze nie będzie potrzebny (palny jednak na wszelki wypadek port już ma gotowe), a dla tych co myślą, że zmieści się równoległy i to dłuższy polecam google maps oraz geoportal. Natomiast brawo za bardzo bogaty plan inwestycyjny. Oby tylko udało się go w terminie i bez usterek zrealizować. Wreszcie drugie lotnisko w Polsce będzie obsługiwało pasażerów na przyzwoitym poziomie.
gosc_ceb0b 2013-01-24 20:01   
gosc_ceb0b - Profil gosc_ceb0b
Nie krzyżujący a mijający się pod niewielkim kątem z obecnym. To jest przyszłościowe rozwiązanie dzięki któremu w przyszłości nie było by problemu z remontem. A po wybudowaniu można bybyło używać jeden pas bądź dwa po remoncie obecnego. Wtedy jeden do startów drugi do lądowania. A na czas imprez masowych np. olimiapdy zimowej 2022. Jako płyte postojową dla samolotów. Wtedy by nie było probkemu z miejscem w krk.
Kolego Arahja w krakowie nie ma ograniczenia jak w wawie. Lotnisko jest otwarte 24h na dobę. Oczywiście odsunięcie ścieżki podejścia na północ napewno by zapewniło wiekszy komfort dla mieszkańców krk ale na wioskach już tak cicho by nie było.
arahja 2013-01-24 19:42   
arahja - Profil arahja
gosc_6bc0c: tylko ze KRK nie potrzebuje dwoch dzialajacych pasow bo 8mln pax spokojnie obsluzy jednym ale dluzszy pas zwiekszy atrakcyjnosc lotniska dla przewoznikow. Utrzymywanie dwoch pasow dodatkowo sporo kosztuje.

Podobnie postepuja kotowice budujac nowy pas a stary wykorzystujac jak droge kolowania
gosc_6bc0c 2013-01-24 19:06   
gosc_6bc0c - Profil gosc_6bc0c
arahja: istniejący dobry pas startowy w KRK nie należy krzyżować z nowym pasem (przykład WAW) tylko wybudować we współpracy z wojskiem równoległą drogę startową (przykład LHR) > to jest nowoczesne rozwiązanie w wielu światowych portach lotniczych ...
tomwkr7 2013-01-24 18:58   
tomwkr7 - Profil tomwkr7
Taki jest projekt drugiej drogi startowej (link). Ale dajcie już spokój z tym pasem wiadomym jest już że nie powstanie w najbliższym czasie. Teraz należy się cieszyć z tego co budują bo wygląda to super.
zobacz link
gosc_0334b 2013-01-24 18:34   
gosc_0334b - Profil gosc_0334b
Problemem nie jest oczywiście technicznie możliwa budowa drugiej drugi startowej na północ czy na południe od dotychczasowego pasa, tylko ogólna niemożność podejmowania praktycznych i perspektywicznych rozwiązań inwestycyjnych przez decyzyjne osoby piastujące stanowiska ... a zamiast tego zwalnie winy na pofałdowany, zabudowany i ciasny teren, autostrady, drogi, koleje itp, niedogadanie z wojskiem, protesty okolicznych mieszkańców itd
arahja 2013-01-24 18:34   
arahja - Profil arahja
Jedyna mozliwosc budowy nowego pasa ktory bedzie dluzszy od obecnego to krzyzujacy sie ze starym w okolicach drogi kolowania charlie. Gdzies czytalem ze taka koncepcja i zmiana drogi pdejscia umozliwi wtedy loty przez cala dobe. Ale to jest najmniej potrzebna obecnie inwestycja i jak twierdzil Pamula, zostanie wykonana tylko wtedy kiedy bedzie niezbedny remont obecnej drogi startowej a nie bedzie sie go dalo przeprowadzic nocami.
pabloair 2013-01-24 17:55   
pabloair - Profil pabloair
gosc_e7bfa mają być 4 albo 5 rękawów i jeden awaryjny. yashuv masz rację, że na o`hare samoloty lądują prawie na autostradzie, a nawiasem mówiąc to jest super widok nak nad jadącym samochodem lądują 3 samoloty naraz :)
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy