Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
problemem jest raczej art. 156 tejże Ustawy ;]
@zenek767 i b737800max
a niepłacenie rachunków i olewanie wezwań to jak najbardziej zgodne z prawem i podejściem biznesowym? źle, że PPL dba o zabezpieczenie długów?
(Prawo lotnicze):
Art. 78.
1. Zarządzający lotniskiem ma prawo zatrzymać statek powietrzny tymczasowo w celu zabezpieczenia roszczenia z tytułu opłat lotniskowych należnych od użyt-kownika statku powietrznego i szkód wyrządzonych przez niego na lotnisku, z zastrzeżeniem art. 156.
2. Tymczasowe zatrzymanie statku powietrznego traci moc w razie złożenia odpo-wiedniego zabezpieczenia lub w razie dokonania zajęcia na podstawie postano-wienia sądowego.
3. Zarządzający lotniskiem odpowiada za szkody wynikłe wskutek nieuzasadnione-go zatrzymania statku powietrznego.
gosc_55263
2013-01-07 12:50
To samo powinni zrobić z samolotami LOT-u, który zalega za obsługę na polskich lotniskach.
gosc_7941d
2013-01-07 05:36
u nas w Kanadzie czesto pojawia sie nazwa aeroplane
Akurat w UK na samolot potocznie mowi sie plane a prawidlowa nazwa to aircraft albo aeroplane.
mateuszm
2013-01-06 21:54
gosc_bd0d0: Niestety nie masz racji. W Ameryce Północnej forma "aeroplane" jest uważana wręcz za archaiczną.
Jest coraz rzadziej stosowana, a jeśli już to w Królestwie i Australii.
Co do benzyny to "petrol" jest bardzo częste w USA i Kanadzie (np. stacje benzynowe Petro-Canada), a najpopularniejsze słowo na benzynę to krótko "gas".
usuniety
2013-01-06 21:53
PS. Zapomniałem dodać w linku historię tego samolotu, żeby mnie ktoś nie posądził o zmyślanie faktów. W linku przebieg służby tego samolotu.
zobacz link
usuniety
2013-01-06 21:48
"Syndyk ma 56 dni na skontaktowanie sie z WAW. Po 56 dniach WAW moze samolot sprzedac." Zaraz zaraz, samolot o rejestracji UR-KIV nie należy do Aerosvit w sensie własnościowym, jest on leasingowany od "Guinness Peat Aviation". Samolo o tej rejestracji ma kod 737-4Y0. Y0 to właśnie GPA. Więc port lotniczy WAW nie może se go tak sprzedać.
gosc_d2b88
2013-01-06 21:28
krzyniu 30: W języku angielskim słowa: "aeroplane", "airplane", "plane", "aircraft" są używane zamiennie i znaczą to same.
Na dodatek "aeroplane" pochodzi z tradycyjnego języka angielskiego (niestety już nawet w UK zastępowana), ale jak najbardziej poprawna.
gosc_bd0d0
2013-01-06 20:41
krzyniu30: w USA mówią aeroplane, bo oni zawse mówią innym angielskim. Zamiast paliwa (petrol) leją jakieś gasoline.
krzyniu30
2013-01-06 20:12
asp1: an aeroplane??? Dobre,kto dziś używa słowa aeroplane? Mieszkam w Anglii 7 lat na lotniskach bywam co drugi dzień z racji pracy i w życiu nie slyszalem an aeroplane. An aircraft owszem.
gosc_f00f8 - wystarczy Onet odwiedzic :)
Syndyk ma 56 dni na skontaktowanie sie z WAW. Po 56 dniach WAW moze samolot sprzedac.
gosc_04f45
2013-01-06 17:54
@Madej: Ale UIA mają zamówione Boeingi 777-200...
gosc_f00f8
2013-01-06 16:58
gm717:
to znaczy ze zaplacili Warszawie? skad info?
gosc_087a8
2013-01-06 16:49
Tak samo aresztuje się statki w portach.
ukraina ma o tyle dobrze, że działa na jej terenie dwóch przewoźników: Aerosvit i Ukraine International Airlines. Upadek Aerosvitu nie spowoduje aż tak duzych szkód, gdyż wiekszość tras przejmie UIA chyba za wyjątkiem rejsów long haul, bo UIA nie mają zadnych grubasów, chyba, że wezmą trochę 767 po Aerosvicie.
W dziennikarstwie samoloty się aresztuje, a pasażerowie koczują. "Taka ***** konwencja"... Komentarz moderatora: Humbak, bez wulgaryzmów proszę. Dziękuję
Wszędzie można. Nie tylko w Polsce. Samoloty Aerosvitu zostały zatrzymane w kilku innych europejskich miastach. Może słowo aresztowanie nie jest najlepsze, ale odmówienie obsługi jak najbardziej. Skoro linia ma pewnie kilkadziesiąt tys. długów, jak nie więcej, to dlaczego port ma w dalszym ciągu pozwalac na powiększanie się długu ? To jest chyba jedyna forma "zmuszenia" linii do natychmiastowej zapłaty. Jak widac kasa się znalazła, bo już wszystko jest ok. - pojawiła się nawet przedpłata.
usuniety
2013-01-06 16:03
zenek767: w Polsce jednak można. Ostatnimi czasy, Port Lotniczy Gdańsk też aresztował ATR42 z OLT Express, gdzie pracował niejaki "Józef Bąk" czy Jarosław F.