Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gosc_cfbc9
2013-01-04 00:34
O wszystkim zapomniano. Te dwa szumnie reklamowane połączenia Qataru i Emirates mają wszystko wyrównać? Czy same przekierowane loty Wiza i Ryana dały im 2 i 3 miejsce pod względem ilości przewiezionych pasażerów w grudniu 2012?
gosc_36f8d
2013-01-03 21:26
A o czynniku jednorazowym jak EURO2012 to juz zapomniano
pcharasz
2013-01-03 19:01
gosc_14abd, dreamlinerów będzie więcej. jest 4x 763, a dreamków będzie 5 sztuk. Do tego niedużo bo niedużo, ale ich większa pojemność. Czyli razem oferowanie miejsc na trasach długodystansowych będzie większe o 29.6%.
gosc_cbd40
2013-01-03 18:16
gosc_3e81f: To jest max plus 440 paxów dziennie (QR i EK, o ile będą miały LF 100%)). Plus może 150 (AB). Sam OLT miał co najmniej 10 lotów po ponad 100 paxów (zakładając LF na poziomie 60%). Dodaj LCC (tyle samo) i kasowane połączenia Lotu - pewnie co najmniej połowę tego. K2 ich nie przejmie (pewnie tych typu DOK, STR, MSQ i innych ciągle promowanych w środy). Koniec końców Okęcie po rozbudowie może się okazać za duże w stosunku do popytu. AB już raz się z WAW wycofał z powodu zbyt małej dochodowości trasy, a rocznie pada co najmniej jeden europejski przewoźnik.
gosc_14abd
2013-01-03 16:05
Skąd optymiści biorą nowe połączenia LOTu? Bo będzie Dreamliner? Będzie ich pięć i zastapią 767, nic nowego nie przybędzie. Ba jęsli KE się zgodzi na pomoc publiczną, to jednym z warunków będzie, że LO nie przeznaczy pomocy na nowe połączenia. K2 ma przejąć od LO krajówki, ale czy utrzyma pełną siatkę, czy potnie ją w zależności od swoich możliwości i potrzeb?
No niestety na 10 mln jeszcze nam przyjdzie poczekać. Ale wynik sam w sobie niezły biorąc pod uwagę brak W6 i upadek OLT.
gosc_27d69 - trudno o większą bzdurę.
gosc_733e0
2013-01-03 15:37
wynik mogl byc lepszy.. Na poczatku roku mowiono o 10 mln a tu mimo zastrzyku OLT sie nie udalo...
usuniety
2013-01-03 15:31
gosc_27d69, co za idiotyzm.
gosc_27d69
2013-01-03 14:58
No i macie te Emirates, Quatary i inne badziewia.
Ludzie nie chcą latać na drugi koniec świata. Wystarczy im Europa za dobre pieniądze.
gosc_dfbca
2013-01-03 14:40
Skoro liczba operacji spadła prawie o 10%, a liczba podróżnych tylko o niecałe 3,5%, tzn. że samoloty latały bardziej wypełnione. Tzn. że potencjał jest. Przyszły rok z pewnością nie będzie gorszy, a może wreszcie Lotnisko Chopina przekroczy 10mln.
gosc_3e81f
2013-01-03 14:35
gosc_bcceb: nie do końca. QR i EK będą oferowały dużo nowych miejsc 2 razy dziennie. Wchodzi AB. Połączenia LO będą kasowane ale zastąpi je K2. LO zwiększy oferowanie na długich trasach.
Zapewne jeszcze jakieś nowe linie się pojawią
gosc_4cb11
2013-01-03 14:29
Ciekawe co będzie jak Lotu nie będzie.
gosc_bcceb
2013-01-03 14:12
Teraz będzie spadek ponieważ: i) wyprowadzka W6 (drugiego wielkościowo przewoźnika) na WMI, ii) upadek OLT, który całkiem sporo osób przewiózł, iii) brak magnesu w postaci Ero 2012, iv) zapowiadane zamykanie kierunków europejskich przez Lot (a mają wyciąć tyle, by europejskie stanowiły tylko 60% całości), v) kolejne linie przestają latać lub ograniczają ilość lotów (AP, SN, NO, pewnie BT, które tnie siatkę), niepewna sytuacja K2 i OK. QR i EK z 1 lotem dziennie to za mało, by taki ubytek paxów zniwelować. Tym bardziej, że nie wiadomo, czy połączenia się utrzymają, podobnie jak połączenie AB. Do tego jeszcze groźba upadku Lotu (jak każą zwracać dotacje).
gosc_4ba7d
2013-01-03 14:03
Widać, że LCC wygenerowały dla WAW około 15% ruchu i to w sytuacji gdy przez znaczną część miesiąca działał Modlin. Gdyby WMI było zamknięte przez cały grudzień wynik ten wyniósłby pewnie około 35%. Gdy LOT potnie swoje połączenia, udział LCC byłby jeszcze większy. Powtarzam jeszcze raz, bez LCC oraz po cięciu siatki LOTowskiej w WAW będzie cienko.
luciusvorenus
2013-01-03 14:02
nie przesadzajmy z tym wsparciem Wizz i Ryana... rok temu Wizz latał wyłącznie z WAW.
Ale, fakt faktem, do lipca spadki zapewne będą, ze wzgledu na brak Wizz i OLT. Zatem w drugiej połowie roku już powinno być lepiej, chyba że LOT coś wywinie.
gosc_6f9a6
2013-01-03 14:01
Warszawe trzeba liczyć jako Okęcie i Modlin tak więc razem Wawa obsłużyła plus minus od 10,4-10,5 mln pasazerów.
uuu taki spadek mimo wsparcia Wizz i Ryana... ciekawe co by było jakby modlin przezył do końca roku
gosc_b6620
2013-01-03 13:49
No chociaż w 2012 będzie wzrost(7 miesięcy z hakiem Wizzaira, trochę nabił OLT i Euro). W 2013 jak Modlin dojdzie do siebie odpadnie, OLT i Euro już się nie powtórzy, więc spadki pewne.