Ryanair zaniża masę samolotów?

Ryanair zaniża masę samolotów? Ryanair mógł zaniżać masę swoich samolotów, by płacić niższe opłaty lotniskowe - poinformowały niemieckie media i agencje informacyjne. Według "Die Welt" oszczędności w całej Europie mogły wynieść aż 50 mln euro rocznie.Według niemieckich mediów Ryanair podawał maksymalną masę startową (MTOW) swoich samolotów w wysokości 67 ton. Rzeczywista MTOW Boeingów 737-800...
01/01/2013 12:02   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
sebadam 2013-01-03 13:10   
sebadam - Profil sebadam
gosc_2c647 a to dobre! 30 Macierewiczów tutaj mamy haha
gosc_e8036 2013-01-03 12:53   
gosc_e8036 - Profil gosc_e8036
Jedni i drudzy się wymądrzają, a prawda jest taka, że przeciętny klient FR waży więcej niż klient Lufy, co widać gołym okiem. Lufa lecąc do GDN ma rezerwę na Berlin jako alternate, FR już nieraz zaliczał pan pan czy nawet mayday bo ledwo doleciał MAD-VLC... W papierach może wszystko być ok, ale chodzi o margines bezpieczeństwa, który jest ciut ciaśniejszy we FR.
gosc_e0063 2013-01-03 11:55   
gosc_e0063 - Profil gosc_e0063
Czekanie na wypadek FR moze sie nie spelnic. Nowe samoloty, doskonala organizacja. Wiadomo ze pomysly MOLa sa denerwujace, ale dziwnym trafem LO ma wiecej problemow niz FR przy mniejszej flocie i nizszym jej wykorzystaniu.
gosc_3eed8 2013-01-03 11:25   
gosc_3eed8 - Profil gosc_3eed8
Czy wy wogole wiecie co to jest mtow i tow? FR-ops ma racje i jeszcze jedno FR jest wywazany przez handling.
gosc_2c647 2013-01-03 11:17   
gosc_2c647 - Profil gosc_2c647
FR-ops jeszcze raz szkoda czasu. Nikt tu nie zna podstaw w&b. My wiemy o co chodzi a tu najwyraźniej są zwlolennicy teorii spiskowych. Może powinni brac udział w komisji p. Macierewicza a nie pisać na forum. Szkoda ze jeden z moich postów nie został opublikowany, najwyraźniej portalowi nie zależy na prawdzie. Jeszcze raz szkoda czasu niech idą do lasu liczyć brzozy.
fr-ops 2013-01-02 23:32   
fr-ops - Profil fr-ops
gosc_3f7d3: Musze Cie niestety wyprowadzic z bledu. Jesli deklarujesz mase 66990, to nie ma absolutnioe zadnej mozliwosci zeby w dokumentacji bylo cokolwiek innego. Ryanair potrafi zmienic MTOW jednego samolotu nawet 8 razy dziennie w zaleznosci od PAYLOADu. Jeszcze raz powtarzam, niemiaszkom chodzi o rozbieznosci miedzy MTOW a wlasciwa waga samolotu!
gosc_b7e86 2013-01-02 23:08   
gosc_b7e86 - Profil gosc_b7e86
Wiem że nie powinienem tak mówić, ale po cichu liczę na wypadek z udziałem Ryanaira z przyczyn stricte związanych z głupimi pomysłami i oszczędnościami pana MOLa. Może wtedy co niektórym zapali się czerwone światełko, bo póki co zaślepienie lataniem za 4 złote wyłącza im zdrowe myślenie.
sebadam 2013-01-02 22:50   
sebadam - Profil sebadam
normalnie czytając wypowiedzi niektórych poczułem się jak bym czytał wypowiedzi z onetu albo wp.pl
gosc_3f7d3 2013-01-02 20:41   
gosc_3f7d3 - Profil gosc_3f7d3
gosc_61f96, gosc_ce69d - czy Wy wiecie o czym w ogóle piszecie? Stawki opłat zależą od MTOW. Deklarujesz ciężar - od tego płacisz landing/overflight, etc. Co do tego mają podstawy wyważania?! Gdzieście się uchowali amatorzy?! Wiecie w ogóle o co chodzi? Przykład: linia podaje MTOW 66T, płacisz mniejsze stawki. W dokumentacji - 74990; płacisz stawkę razy 66t, startujesz zgodnie z przepisami z 74990kg! Eurocontrol i porty liczą Ci za 66 ton, a ty zg z prawem (kwitami) latasz z MTOW 74990. Sam wyważasz, więc gdzies masz agentów i porty.. Proste jak barszcz. Robisz w balona porty i eurocontrol, jesteś w zgodzie z własną dokumentacją...
gosc_ce69d 2013-01-02 14:37   
gosc_ce69d - Profil gosc_ce69d
FR-ops szkoda czasu na tłumaczenia. Kogoś boli ze FR to sprawna maszynka do zarabiania pieniędzy. Te wszystkie artykuły ze mało paliwa ze niebezpiecznie teraz mtow to zwykły czarny pr. FR jest zarządzany przez fachowców i wie jak zarabiać pieniądze nie tak jak ma to miejsce w lot. Tam ludzie myślą skoro ac waży 65000 to po co ma płacić za mtow 74990? Daje sie mtow66000 i wszystko gra nie ma zagrożenia bezpieczeństwa a kasa zostaje w kieszeni.
gosc_61f96 2013-01-02 14:22   
gosc_61f96 - Profil gosc_61f96
Ktoś napisał artykuł nie mając pojęcia o podstawach wywazenia ac. Każda linia może ograniczać mtow mlaw i mzfw. Wszystko zależy od potrzeb np. Operacyjnych, krótki pas, przeszkody terenowe, pogoda oraz opłaty lotniskowe. Są tez ograniczenia techniczne i tez mogą być ograniczenia. Nikt nigdy nie przekroczy mlaw, mtow i mzfw. A tak naprawdę FR ma mtow 74990 jako największy możliwy. Nikt nie pisze ile wynosi tow, gwarantuje ze nigdy nie przekroczy mtow. FR czy lh zasady wywazania są takie same!
gosc_b6ea6 2013-01-02 09:22   
gosc_b6ea6 - Profil gosc_b6ea6
"b737800max napisał wczoraj o 21:37
"Wszystko to co jest możliwe w przepisach jest wyrzucone, tak więc to pewnie chodzi o te wagi bo część maszyn odchudzona jest do granic możliwości." - zastanawiające, co można wyrzucić z seryjnego samolotu celem obniżenia jego masy. Rozumiem wstawienie siedzeń, które są lżejsze i wygodniejsze, jak to zrobił Enter Air w swoich B737 (fotele ex.Lufthansa)."

Tutaj nie chodzi o zaniżanie masy samolotu, który stoi pusty, a MTOW, czyli maksymalnej wagi samolotu, przy której może bezpiecznie wystartować. A że od tego pobierane są opłaty lotniskowe, to zaniżyli pewnie mtow, którego z doświadczenia wiem, że nie jest przekraczana na LoadSheet'cie, więc nie wiem jak będzie to rozpatrzone.
fr-ops 2013-01-02 01:01   
fr-ops - Profil fr-ops
W Hiszpanii, oficjalny raport rzadowy dotyczacy 2 przypadkow ogloszenia Fuel Emergency nie stwierdzil nieprawidlowosci w ilosci zabieranego paliwa. Co wiecej, mowi on, ze Ryanair pod wzgledem polityki paliwowej utrzymuje taki sam poziom jak inne linie europejskie.
fr-ops 2013-01-02 00:59   
fr-ops - Profil fr-ops
Szacunkowy/sredni ciezar pasazera jest zatwierdzony przez IAA i ICAO. Wahania w masie rzeczywistej spowodowane roznica w masie poszczegolnych pasazerow i bagazu sa oczywiscie brane pod uwage lecz nie maja zadnego wplywu na bezpieczenstwo lotu. Chodzi tu tylko i wylacznie o widelki oplat lotniskowych.
gosc_1923d 2013-01-01 23:55   
gosc_1923d - Profil gosc_1923d
Jak zwykle FR robi przekrety na Wszystkim na czym sie da.Niestety przyszla kryska na matyska.W Hiszpani maja problemy z powodu mayday(niebezpieczne oszczednosci paliwa)We Wloszech duza afera w sposobie zatrudniania zalog.Niestety nie mozna wiecznie zyc z przekretow
gosc_01d9f 2013-01-01 23:48   
gosc_01d9f - Profil gosc_01d9f
Jeśli szacunki dot wagi pasażera i bagażu podrecznego są zaniżone, a są, to jest to poważne zagrożenie bezpieczeństwa (paliwo!) i dopiero z tego będą jaja.
fr-ops 2013-01-01 23:11   
fr-ops - Profil fr-ops
Ale Max Take Off Weight (MTOW) to wlasnie masa, tyle ze teoretyczna; sklada sie z Operating Empty Weight (OEW) Total Payload (pasazerowie i bagaz) Total Fuel. MTOW nigdy nie bedzie dokladnie takie jak masa wlasciwa.
gosc_95a77 2013-01-01 22:27   
gosc_95a77 - Profil gosc_95a77
nie zaniża masę tylko MTOW czyli Max. Tako Off Weight na większości samolotów FR wynosi 66990kg gdzie normalny 738 ma 78999 kg.
gosc_16b49 2013-01-01 22:18   
gosc_16b49 - Profil gosc_16b49
Co mozna wyrzucic? A np. siatki z tylu siedzen na czasopisma...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy