Ryanair do LOTu: "Za co te opłaty?!"

Ryanair do LOTu: Dziś (24.10) Ryanair wezwał LOT do obniżenia opłat paliwowych w obliczu spadku cen ropy o 20% od sierpnia br. Ryanair oferuje pasażerom bilety za ułamek ceny, jakiej żąda LOT, i zobowiązuje się nigdy nie wprowadzać opłat paliwowych. „Pasażerowie, którzy wybierają Ryanair płacą cząstkę ceny, jakiej żąda LOT. Ryanair nie pbiera opłaty paliwowej. Nie sposób...
25/11/2005 01:59   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
humbak 2005-12-14 11:26   
humbak - Profil humbak
chris: a to Avis i Hertz tak uroczo się przekomarzały?
chris 2005-12-14 11:18   
chris - Profil chris
stenus : No to przecież napisałem że to jest przeróbka ( moja ) innej antyreklamy .... konkretnie firm Avis i Hertz ... i raczej pasuje bo napisałem o rynku polskim a na nim ciągle Wizz w low costach prowadzi.
humbak 2005-12-14 07:00   
humbak - Profil humbak
chris: ależ Rajan mówi, że jest pierwszy - pierwszy wszędzie! :o) Nigdzie nie spotkałem, żeby mówili, że są drudzy...
chris 2005-12-13 22:28   
chris - Profil chris
stenus : Wizz też nie komentował docinków Easy Jeta - a tu mała przeróbka innej antyreklamy czyli jak mogło by być :
Ryan do Wizza : Jesteśmy 2 tanią linią w Polsce, ale bardziej się od was staramy ....
Wizz do Ryana : Mówicie że jesteście 2 tania linią ... Nie będziemy tego komentować ;)
humbak 2005-12-13 21:19   
humbak - Profil humbak
chris: Doskonałe cytaty. Może podeślemy Tomkowi Kułakowskiemu do przemyśleń? I wydaje mi się, że na tym polega wielkość LOTu, że nie reaguje na te docinki Rajana.
chris 2005-12-13 20:33   
chris - Profil chris
Wracając do tematu - cytaty dla Ryana o reklamie porównawczej :

1. „Reklama porównawcza jest dobra dla leni, którzy nie potrafią zadbać o markę inaczej niż atakując innych”
Prezes firmy Kellogg’s William LaMothe

2. „Nie wyobrażam sobie, żeby firma będąca faktycznym liderem w jakiejś dziedzinie posunęła się do zastosowania tej metody. Co innego jej główny konkurent, któremu zależy na bezkompromisowej walce o pierwsze miejsce”.
Lluís Bassat
gosc_Pol 2005-12-01 13:45   
gosc_Pol - Profil gosc_Pol
Mają rację.Czekam na Wroclaw-Frankfurt z Ryanair
chris 2005-11-27 15:14   
chris - Profil chris
Mediolan Bergamo - wyjazd na narty ?

Zastanawiam się nad wyjazdem w tym sezonie gdzieś na narty.
Ponieważ ceny przelotów w tamte okolice u tanich przewoźników są niskie - wydaje się to dobrą alternatywą dla własngo dojazdu.
W przypadku Wizza ląduje się w Bergamo i tu właśnie mam pytanie.
Czy może ktoś się orientuje gdzie się najlepiej stamtąd udać. Które tereny narciarskie są w miarę blisko i czy łatwo się z Bergamo ( by public transport ) tam dostać ?

(wiem ze nie na temat ale : prośba do modetatora o stworzenie ogólnego stałego wątku w którym moglibyśmy pisać o tematach których aktualnie nie ma na forum )
chris 2005-11-27 14:50   
chris - Profil chris
Senatorius : Czemu sie pogubiłeś ? Nie wymieniłem BMI jako firmy narodowej.. Chodzi Ci zapewne o sytucje gdy istnieja 2 krajowe firmy lotnicze w danym kraju ? BMI jest firma znacznie mniejsza niz BA, generuje glownie lokalny ruch krajowy.
Sama nazwa linii mysle ze jest odpowiedzia ... jak chcesz nazywac BMI narodowa to tylko w Midlandach.
British Airways uwaza sie za firme narodowa, w jej tworzeniu bral udział rząd, wymusił np konsolidację mniejszych linii , dotował je itp ...
senatorius 2005-11-27 02:03   
senatorius - Profil senatorius
chris: A jak sie ma "narodowosc" bmi do British Airways? Bo sie zgubilem juz, co oznacza "linia narodowa"...
gosc_Old: A to skoro uwazasz, ze Sabena zbankrutowala, bo byla przewoznikiem z Unii, a LOT nie, bo byl spoza Unii, to dlaczego Swissair zbankrutowal?
chris 2005-11-27 01:42   
chris - Profil chris
gosc_old : moja odpowiedz krótka bo jakoś nie chce mi się polemizować z coraz to bardziej rozbudowaną wypowiedzią. Wiec jedynie odnośnie reklamy> Antyreklamy nie podobają mi się z zasady, a te które stosuje Ryan są dodatkowo prymitywne.
PS
Swiss , KLM , Air France, Lufthansa , LOt , SAS, British Airways, - to są przykłady firm narodowych. Nie ma tu znaczenia obecna struktura własnościowa tych lini.
gosc_GS 2005-11-27 01:32   
gosc_GS - Profil gosc_GS
Gosc_Old czesciowo ma racje, ale o pewnych rzeczach nie pisze - nie wiem czy nie z niewiedzy...
Sabena upadla, bo zainwestowala w Swissair ;) Lot dzieki dofinansowaniu panstwa przetrwal, bo by polecial z duzo wiekszym hukiem ;) Te firmy byly wzajemnie polaczone kapitalowo - kilka lat temu cieszono sie w Polsce z tego ze Swissair wykupuje Lot ;)
I jeszcze jedno - wiesz co oznacza skrot KLM ??? Jezeli wiesz, to masz odpowiedz na swoje pytanie...
gosc_Old 2005-11-27 00:49   
gosc_Old - Profil gosc_Old
Chris, chciałbyś, aby antyreklamy były dosłowne jak komunikaty rzeczników prasowych ? Kto by na to zwrócił uwage ? Gdyby Ryanair podejrzewał, że Lot (czy jakakolwiek inna linia) zastosuje się do 'wezwania', to by go nie wystosował. Jest to normalne, kiedyś easy Jet pytał Wizza o ilośc odwołanych lotów, wiedząc, że Wizz nie odpowie. Co do wysokości opłat, to kontrolują je regulatorzy lub urzedy antymonopolowe pod kątem właśnie dominacji na rynku i zwalczania konkurencji a nie 'obiektywnych' stawek. Lotniskowe zatwierdza w Polsce ULC. Co do legalności dofinansowania, to aby dostac zwrot, trzeba wygrac proces sądowy /no chyba, że ktoś zwróci dobrowolnie ;-)/. Lot nie był firmą 'narodową', bo takich nie ma, lecz przedsiębiorstwem państwowym. Frazeologia 'narodowa' była i jest używana oczywiście w celach marketingowych, aczkolwiek w unii tego nie wolno. Low costy nie dostają subsydiów, tylko zawierają umowy. Jak lotnisko chce im płacic za reklamę na stronach duże kwoty, to kwestia właściciela lotniska. Jesli to własciciel publiczny - sprawa dla Urzedu Zamówień Publicznych. Firmy 'narodowe' nie moga dostawac dofinansowania z pieniędzy publicznych. Pewnie tez zawierają umowy, w ktorych coś oferują w amian za publiczne pieniądze (zniżki dla oficjeli itp.) i w ten sposób dostają je 'bokiem'. Oficjalnie to nie jest dozwolone bez zgody odpowiednich instytucji unijnych (vide Alitalia). Na pewno też rządy lobbują w tych instytucjach i to skutecznie (vide Alitalia). Do unii wstąpiliśmy dopiero półtora roku temu, więc dokapitalizowanie i gwarancje to nie taka odległa historia. A najtańsze połączenia Lot ma akurat właśnie do miast, gdzie latają lowcosty, więc takie antyreklamy Ryanaira itp. pasażerom się opłacają. BTW czy Swiss i KLM są Twoim zdaniem 'narodowymi' firmami czy też nie ? Pozdrawiam
chris 2005-11-26 21:57   
chris - Profil chris
gosc_Old : Radze 2x zastanowić się zanim napiszesz że ktoś sie na czymś nie zna .. W przypadku dofinansowania Lotu mówimy o przeszłości. LOT jako firma narodowa istniał przez kilkadziesiąt lat, a nawet jeżeli dostał dofinansowanie w ciągu ostatnich kilku lat , to było to przed wejściem PL do UE więc tym bardziej Ryanowi nic do tego.
Ponadto nie bądz taki pewny że firmy narodowe typu Air France nie dostają dofinansowania....
Odnosząc się do tego konkretnego przypadku tej antyreklamy Ryana o opłatach paliwowowych ( Bo nie jest to nic innego a właśnie antyreklama ) to ona wywołuje uśmiech politowania. Ryan wzywa Lot .... hehe Powinien sie Ryan cieszyć z tego że LOt ma duże opłaty paliwowe i pasażerowie wybiora Ryana jaka tansza alternatywe...a nie wyzwac do obnizenia cen ... Ponadto wyobraz sobie ze istnieja instytucje ktore zajmuja sie poprawnioscia dzialania lini lotniczych pod katem wysokosci oplat czy tez legalnosci dofinansowania. Te instytucje nie nazywaja sie Ryanair ...
gosc_Old 2005-11-26 17:58   
gosc_Old - Profil gosc_Old
Oj Chris, od razu widac, że zabierasz głos na temat, w którym się nie orientujesz. Nie ma czegoś takiego jak "narodowa firma". Prawo UE nie pozwala na dotowanie na konkurencyjnym rynku jednego z uczestników i uprzywilejowanie przedsiębiorstw z danego (w szczególności z własnego) kraju (zasada niedyskryminacji terytorialnej). Dlatego w 2001-02 Sabena upadła, a Lot - jako pozaunijny przetrwał. Na kazda pomoc - jak dla Alitalii - musi bc zgoda władz unii. Lowcosty powstały z prywatnych pieniędzy na przestrzeni ostatnich 10-20 lat. Większośc z nich już upadła lub została przejęta przez tych, co przetrwali. Lot itp. przedsiębiorstwa powstały z pieniedzy podatników wiele lat temu. Po wojnie na zachodzie przeszły prędzej czy później na własny rozrachunek. U nas - wiadomo - pompowanie bez dnia. Nie jest zatem tak jak piszesz Chris, że np. Francja czy UK mogą spokojnie dotowac Air France czy BA, a Polska Lot. Istotą Unii Europejskiej jest swobodna konkurencja przedsiębiorstw unijnych na wspólnym rynku bez państwowego wsparcia dla "swoich". I niewiedza o ty właśnie budzi uśmiech politowania. A swoją droga to jak mierzysz "narodowośc" firmy ? Pozdrawiam
chris 2005-11-26 17:10   
chris - Profil chris
Aby się tego domagac to Ryan musiałby byc polska narodowa firma lotnicza .. .dlatego wiec takie hasla wywoluja jedynie usmiech politowania
gosc_Old 2005-11-26 16:28   
gosc_Old - Profil gosc_Old
bonzo_w ciągu kilku ostatnich lat Lot dostał i dokapitalizowanie akcjami spólek Skarbu Państwa i gwrancje Skarbu Państwa. Żaden lowcost, Sabena ani Swissair nie dostały. Nie licze tu kilkudziesięciu lat finansowania tej firmy za komuny.
gosc_bonzo 2005-11-26 09:39   
gosc_bonzo - Profil gosc_bonzo
no w ten sposob, to wszyscy powinnismy sie domagac zwrotu pieniedzy bezsensownie wpompowanych w kopalnie, kleje, huty, i wiele innych przedsiebiorstw...
gosc_Old 2005-11-25 23:53   
gosc_Old - Profil gosc_Old
bonzo_a Ryanair i inne lowcosty o zwrot kasy podatników wpompowywanej przez lata w 'narodowego przewoźnika'. Co do stewardess - Ryanairem nie leciałem, wiec się nie wypowiadam, ale Lot nie ma się czym chwalic.
gosc_bonzo 2005-11-25 19:44   
gosc_bonzo - Profil gosc_bonzo
... tak na prawde to LOT powinien wezwac Ryanair do zwrotu wszystkich doplat i subsydiow jakie Ryanair dostal od lotnisk i regionow...
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy