Życzenia świąteczne od PAŻP

Życzenia świąteczne od PAŻP W imieniu Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej składam Państwu najserdeczniejsze życzenia dobrych Świąt Bożego Narodzenia, pełnych radości i odpoczynku w gronie najbliższych oraz życzenia dobrego 2013 roku. Składając czytelnikom portalu Pasażer.com, przyjaciołom polskiego lotnictwa i użytkownikom polskiej przestrzeni powietrznej, życzenia wszelkich sukcesów w...
21/12/2012 01:33   
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
goluz 2012-12-22 22:51   
goluz - Profil goluz
A tak w ogóle wszystkim troszczącym się o finanse publiczne i sposób ich rozdysponowania proponuję zejść z LUZ o którym większość ma blade pojęcie i zajęcie się Modlinem czy kolejnym ratowaniem kolesiowskiego LOTu, gdzie bezsensownie wpompowano miliardy (nie miliony) z centralnych (nie samorządowych) pieniędzy które mogłyby służyć w waszych miastach/regionach w postaci dróg,chodników, przedszkoli, komunikacji miejskiej itp. Czego to was w ogóle nie bulwersuje , w przeciwieństwie do Lublina który postawił sobie LUZ za swoje?
goluz 2012-12-22 22:19   
goluz - Profil goluz
gosc_0ae65 lepiej lepiej, tylko żaden mądrołek nie zauważa,że w drogi i kolej Państwo Polskie we wschodniej Polsce praktycznie nie inwestuje. To jak chcesz skomunikować Lublin z innymi miastami w Polsce jak koszt budowy kilometra drogi czy linii kolejowej to średnio 8-15 milionów złotych? Nawet jakby Lublin chciał budować za swoje takie szlaki to nie może, bo to domena rządu/centrali który ma wyłączność w decydowaniu o powstawaniu szlaków drogowych i kolejowych o znaczeniu krajowym i międzynarodowym. Środki wydane na lotnisko w Lublinie dałyby około 40 kilometrów drogi ekspresowej lub szybkiej linii kolejowej. Co byś chciał skomunikować za pomocą takiej inwestycji? Lublin z Krasnymstawem?Bardzo dobrze,że Lublin swoimi siłami spróbował się wydostać z tego zamkniętego kręgu niemocy. Zresztą wystarczy porównać Radom z Warszawą (miasta skomunikowane droga ekspresową),żeby wyciągnąć wnioski, że droga bardziej służy stolicy która wysysa z Radomia tanią siłę roboczą. W drugą stronę ta lansowana przez wielu "ekspertów" dyfuzja niestety nie działa. Do Radomia(pomimo świetnego połączenia ze stolicą) ani nie przenoszą się firmy z Warszawy ani też bezrobocie tam nie spadło. To samo jest z Łodzią- upadające miasto które pomimo świetnej komunikacji nie jest w stanie konkurować nie tylko z Warszawą ale również z Krakowem Wrocławiem,Poznaniem czy Trójmiastem.
gosc_0ae65 2012-12-22 18:02   
gosc_0ae65 - Profil gosc_0ae65
samo istnienie lotniska nic nie zdziala, jeszcze musi byc dobrze rozwinieta siatka polaczen, a tej w LUZ nie ma i nie bedzie. Skoro do wazniejszych portow regionalnych (KRK, WRO, GDN) lata zaledwie kilku przewoznikow tradycyjnych jak LH, OS, AB, SK i skoro nawet LH nie 'posyla' na nie swoich innych dzieci co (LX, SN) to jakie perspektywy rozwoju moga miec lotniska klasy LCJ, LUZ, BZG, SZZ, ktore nie maja szans przyciagac przewoznikow tradycyjnych, ktore moga skomunikowac porty z calym swiatem przez swoje huby? Maja co najwyzej szanse na linie typu wizz i ryan i wieloletnie doplacanie im pieniedzy z kieszeni podatnika. Stad lepiej skomunikowac te regiony z innymi regionami i wiekszymi lotniskami drogami szybkiego ruchu/autodtradami oraz polaczeniami kolejowymi wiekszej predkosci.
gosc_a62cf 2012-12-22 16:53   
gosc_a62cf - Profil gosc_a62cf
Świat szybko się zmienia i inwestorzy wybierają lepiej skomunikowane okolice, a jeśli w pobliżu jest lotnisko to region jest bardziej atrakcyjny - dlatego oprócz wygody autochtonów i turystów, należy liczyć się z konkurencją sąsiadów i sponsorować budowę oraz eksploatację portu lotniczego do momentu jego samodzielności finansowej, ponieważ 1zł w niego zainwestowane generuje minimum 4zł zysku z działalności ekonomicznej przedsiębiorstw w tym regionie ...
gosc_da812 2012-12-22 15:32   
gosc_da812 - Profil gosc_da812
co to za oszolomy sie tu przyplatuja? jakbym czytal arafata ;)

do LUZ bedzie sie prze jakis czas doplacalo, ale stwierdzenie ze pieniadze na lotnisko sa wyrzucone w bloto... :D to dlaczego nie chcesz zamykac takich lotnisk jak RZE, czy LCJ albo BZG i SZZ - przeciez one tez generuja straty??

zreszta. powiedz mi ile chcesz tych jak to okresliles: "drogowych i komunikacyjnych szlakow komunikacyjnych" wybudowac za te 400mln zl??

wezcie sie ogarnijcie ludzie, bo tych bzdur to sie czytac nie da. ale wam oscia w gardle stoi ten LUZ.
gosc_aeb5a 2012-12-22 13:03   
gosc_aeb5a - Profil gosc_aeb5a
goluz: no i sam potwierdzasz. LUZ wybudowany z pieniedzy podatnikow i funduszy UE bedzie generowal straty latami. Mozna bylo zatem te fundusze wydac zdecydowanie lepiej. Lotnisko w LUZ w dalekiej perspektywie nie ma szans generowania wplywow ponad koszty jego powstania i utrzymywania go. Sa to pieniadze wyrzucone w bloto. Nie chodzi o to by wydac pieniadze z UE, chodzi o to, by zainwestowac je tak, aby inwestycje byly generatorem kolejnych wplywow. Fundusze 'wydane na LUZ' moznaby wydac na budowe drogowych i komunikacyjnych szlakow komunikacyjnych laczace Lubelszczyzne z reszta kraju i Ukraina. To dalo by wiekszy impuls dla rozwoju Regionu. Z kilku dotowanych latami polaczen lotniczych Ryana, Wizza i byc moze LH (choc watpie w to czy mozna liczyc na otwarcie przez nich polaczenia) skorzysta relatywnie niewielu. Z polaczen drogowych i kolejowych skorzystaloby wiele wiecej i zapewnilyby one tez dostep do innych lotnisk, z ktorych jest niewspolmiernie szersza siatka polaczen.
hariko 2012-12-22 10:32   
hariko - Profil hariko
goluz: zdecydowanie masz racje!!!!
goluz 2012-12-22 10:30   
goluz - Profil goluz
Lotniska to i tak pikuś przy stadionach na Euro, które generują kolosalne koszty- to było dopiero postaw się a zastaw się. Co do LUZ to port został wybudowany z pieniędzy samorządów i UE. Myślę,że większość podatników na lubelszczyźnie nie ma wątpliwości,że to lotnisko było potrzebne i są wstanie dokładać do niego do momentu aż nie stanie na nogi. PSL, PIS,PO,SLD - jedna chwała. Każda partia będąca u władzy grabi do siebie i swoich popleczników.
gosc_a0d01 2012-12-22 00:46   
gosc_a0d01 - Profil gosc_a0d01
GoLUZ: w porzadku. Tylko niech te inwestycje maja sens i niech przynosza pieniadze, a nie prowadza do tego, ze bedzie trzeba ciagnac ze 'zrodelka' kolejna kase na utrzymanie tych super inwestycji. Bo tak to wlasnie jest z WMI i LUZ. Zeby ktos z przewoznikow tam zaczal latac trzeba wylozyc kupe kasy i w dodatku jeszcze na wlasny koszt utrzymywac lotniska. Brak jest dlugookresowych zrodel generowania wplywow, ktore conajmniej pokrylyby koszty budowy oraz utrzymywania inwestycji. W dodatku jak kazdego dnia widzimy w WMI projekt jest niedorobiony, lotnisko nie dziala (mimo, ze chyba kazdy sobie doskonale zdawal sprawe, ze lotnisko polozone przy dwoch rzekach bedzie mialo mgly 'zapewnione'). Teraz jeszcze WMI wyciaga reke po kase na dobudowanie kolejki i stacji podziemnej. Po co stacja podziemna? Wystarczy stacja obok terminala. I dodatkowo ta inwestycja bedzie zarzadzac spolka nie majaca doswiadczenia w takich inwestycjach... ale co wazne, siedza w niej towarzysze z PSL, wiec biznes sie kreci.... i jeszcze beda super wysokie ekrany dzwiekochlonne, by dac zarobic lobby ekologicznemu. Zyc nie umierac, a kto zaplaci.. my wszyscy podatnicy.
goluz 2012-12-22 00:36   
goluz - Profil goluz
Każdy region walczy o swoje, a że pieniądze rozdziela centrala wg. niejasnych kryteriów to jest tak jak jest. Ale to temat na dłuższą rozmowę.
gosc_db4c2 2012-12-22 00:20   
gosc_db4c2 - Profil gosc_db4c2
No i wlasnie to co najgorsze to naciski politykow, ktorzy wymuszaja na sprowadzanie w swoich wlasnych regionach roznych inwestycji, ktore nie sa koniecznie potrzebne. Nie mozna tego nazwac inaczej jak wyrzucaniem pieniedzy w bloto przez politykow. Jeden przyklad juz mamy na Moazowszu - WMI... PSL z panstwowym PPLem zbudowali sobie lotnisko i prosze jaki super serwis, wszystko lezy... ale politycy wymusili. Podobnie bedzie w LUZ, do ktorego dodatkowo malo kto bedzie fruwal.
goluz 2012-12-22 00:10   
goluz - Profil goluz
Pochodząca z Chełma wiceminister infrastruktury powiedziała na otwarciu LUZ,że brała udział w rozmowach pomiędzy LUZ a PAŻP podczas trwania budowy portu. Wg. jej słów ludzie w PAŻP od początku nie wierzyli w to,że LUZ może powstać nie mówiąc o tym,że mogą być stąd jakiekolwiek operacje lotnicze. Stąd też bardzo asekuracyjna postawa PAŻP wobec LUZ - najpierw obietnica postawienia zaledwie kontenerowej wieży, a potem na szybko przytarganie ze Szczecina wieży mobilnej (czyli największego dziadostwa). Dobrze,że PAŻP zgodził się na finansowanie ILS na LUZ ale to też było pod dużym naciskiem lubelskich polityków...Także na budowę wieży kontroli lotów z prawdziwego zdarzenia bym się bardzo nie napalał przez najbliższe 2-3 lata.
hariko 2012-12-21 20:27   
hariko - Profil hariko
Zyczac PAZP zycze LUZ aby jak najszybciej zostala wybudowana wieza kontroli lotow z prawdziwego zdarzenia, zeby nie wygladalo to smiesznie i zalosnie jak w tej chwili, Wesolych swiat oraz szczesliwego Nowego Roku!!
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy