Wypożycz samochód


  Zarezerwuj hotel
pasazer.com wiadomości
 Strefa wolnocłowa w Łodzi
 Tomasz Wyszyński 2009-01-22 20:01

 
      

Port Lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta dołączył do grona międzynarodowych lotnisk, które posiadają składy wolnocłowe. W strefie można kupować niektóre towary bez podatku akcyzowego i VAT.

Skład został ustanowiony decyzją ministra finansów, za zgodą ministra gospodarki, w międzynarodowym terminalu pasażerskim nr 2 (hala odlotów) na powierzchni 1000 metrów kwadratowych.

Pasażerowie odlatujący z Łodzi do krajów leżących poza obszarem Unii Europejskiej mogą zrobić tanie zakupy w strefie wolnocłowej, w której zlokalizowano dwa sklepy: Baltona i Keraniss. Sklepy przygotowały specjalną ofertę dla pasażerów udających się czarterami i lotami regularnymi z Łodzi do krajów Unii Europejskiej.

Z tanich zakupów w strefie wolnocłowej jako pierwsi mogli korzystać pasażerowie, którzy w sobotę 17 stycznia udali się do Izraela. Od 29 stycznia z wolnocłowych sklepów skorzystają też pasażerowie udający się z Łodzi na wakacje do Egiptu, a od kwietnia do Tunezji i Turcji.

Zgodnie z zapowiedziami touroperatorów w sezonie letnim z Łodzi każdego tygodnia będzie latać 15 samolotów: cztery do Tunezji (Monastir, Tunis) cztery do Egiptu (Hurhgada, Sharm El Sheikh) trzy do Turcji (Alanya, Antalya), dwa do Grecji (Chalkidiki, Kreta), jeden do Izraela oraz jeden do Bułgarii (Burgas).

W tym roku lotnisko proponuje kilka premierowych kierunków:
- do Bułgarii (Słoneczny Brzeg, Złote Piaski)
- do Grecji (Kreta)
- do Grecji (Chalkidiki)
- do Egiptu (Sharm El Sheikh)
Latem 2009 czartery będą operowały z Łodzi na 9 lotnisk: Tel Aviv, Antalya, Tunis, Monastir, Hurghada, Sharm El Sheikh, Heraklion, Burgas.

Ofertę lotów czarterowych z Łodzi sprzedaje 18 touroperatorów:

  • Bułgaria: Rainbow Tours, TUI
  • Grecja Kreta : Ecco Holiday, Grecos Holiday
  • Grecja Chalkidiki: Rainbow Tours, Triada
  • Tunezja: Alfa Star, Triada, Orbis Travel, TUI, Oasis Tours, Sun&Fun Holidays, Selectours, Itaka, ScanHoliday
  • Egipt: Alfa Star, Triada, Exim Tours, TUI, Sun&Fun Holidays, ScanHoliday
  • Izrael: Konsorcjum Polskich Biur Podróży
  • Turcja: GTI Travel, Alfa Star, Jet Touristic, Neckermann, Triada, Orbis, TUI, Wezyr Holidays, Sun&Fun Holidays, Exim Tours, Itaka, ScanHoliday.


Tomasz Wyszyński
Zainteresował Cię ten tekst - polub i poleć
Dodaj swój komentarz
Nie ma możliwości komentowania artykułów starszych niż 3 miesiące!

Ostatnie 10 komentarzy

paolo-79 napisał w dniu 2009-01-23 o 23:42

OT

Komentarz moderatora: mod-1

marian napisał w dniu 2009-01-23 o 23:42

gosciu ldz: wg, ciebie tylko plebs lata FR? proponuje przemyslec 2 razy cos, zanim napiszesz nastepnego posta... sorry modelu, ale na priv to raczej wyslac tego nie moge...

gosc_ŁDZ napisał w dniu 2009-01-23 o 22:02

Pan Pasazer czepia się biednej Łodzi, a sam, będąc z bogatej Warszawy, lata Ryanair'em, lol i wielka żałość :) Mam nadzieję, że moderator zaakceptuje ten post.

emes napisał w dniu 2009-01-23 o 15:17

Pasazer: ale czy byl przypadek, ze touroperator otworzyl jakis kierunk z Lodzi i on sie nie sprzedal? Nie! Poczekajmy, zoabczysz, ze czarter do Hiszpanii czy Portugalii jest kwestia czasu. Co do FR to sprawa jest troche bardziej zlozona, ale o tym na innym watku. Coz z tego, ze ludzie kupuja tanie loty/wycieczki skoro takie sa im oferowane. Pozostaje przy swoim zdaniu. Lodz ma potencjal (moze nie najwyzszy porownuja co do WAW, KRK czy POZ) i zobaczysz w przyszlosci, ze polaczenia sie beda rozwijac.

humbak napisał w dniu 2009-01-23 o 14:15

Ojejeje, jaka tu burzliwa dysputa!!!! :o)

emes napisał w dniu 2009-01-23 o 12:57

Twoja wyliczanka dokladnie potwierdza moje wczesniejsze slowa. Lodz nie istniala jako lotnisko w swiadomosci ludzkiej, a te wszystkie porty, ktore wymieniles - tak. I teraz Lodz nadrabia zaleglosci. Jeszcze dwa lata temu Rainbow Tours nie widzial mozliwosci czarterow z Lodzi. Teraz lataja. A co do tego lotniska to sie przejezyczylem, wiem, ze to biura podrozy decyduja. Moje wnioski: liczba czarterow wzrasta z roku na rok i ten trend sie utrzyma i pokazuje to potencjal Lodzi.

emes napisał w dniu 2009-01-23 o 12:19

pasazer: skoro idziesz w te liczby to ok. Jezeli ktos zarabia 1500PLN na m-c (a takich ludzi jest sporo) a ma jeszcze np dwoje dzieci to taki wyjazd jest dla tej rodzinny sporym wydatkiem (choc ja wiem, ze ta wycieczka nie moze juz mniej kosztowac). Czyli ci ludzie uwazaja, ze to jest drogo. Jezeli uwazasz, ze potencjal Lodzi jest niski jesli chodzi o turystyczne wyjazdy wakacyjne to powinienes odniesc sie do liczby lodzian latajacych na wakacje z innych polskich lotnisk. Wtedy bedziesz mial calkowity obraz. Rozumiem, ze uwazasz, ze mlode lotnisko (nie zakorzenione w swiadomosci potencjalnych pasazerow) powinno rozpoczac dzialalnosc od drogich wycieczek z zaporowymi dla niektorych cenami i to zapewni mu rozwoj. Nie, zeby rozpoczac od dostepnych dla wszystkich wycieczek w miare przystepnych cenach.

4tech napisał w dniu 2009-01-23 o 12:04

pasazer:wszystko sie zgadza ze po kursie euro z dnia....ale mimo wszystko jest drozej i to duzo drozej niz bylo w zeszlym roku...nie twierdze ze nie mozna poleciec taniej...tylko ze to "taniej" nie zawsze jest taniej faktycznie....i sam dobrze o tym wiesz..ech...a podwyzka nie dotyczy tylko "wielkich"Tour operatorow ale tych mniejszych tez (Rainbow Tour) tez znaczaco podniosl ceny swoich ofert....no ale slaba zlotowka mocne euro robia swoje...

emes napisał w dniu 2009-01-23 o 11:33

Pasazer: 1200PLN to fajna bajkowa cena (zwlaszcza przy obecnym kursie zlotowki do EUR). Nie chce sie tu przerzucac cenami co jest drozej, co taniej. Moja opinie w kwestii czy Polakow stac czy nie juz wyrazilem. Artykul jest o rozpoczeciu dzialalnosci strefy wolnoclowej – czyli lotnisko sie rozwija. Dalej, ze mozna poleciec do Tunezji, Izraela, Bulgarii, Turcji, Grecji…a Ty piszesz z przekasem: “to tylko potwierdza potencjal Lodzi”!!! Rzeczywiscie potwierdza! Skoro dwa lata temu nie bylo zlamanego lotu czarterowego, a teraz mozna poleciec na wakacje na 9 lotnisk i ludzie sa sklonni wydawac pieniadze, wiec sie otwiera duty free – to to potwierdza potencjal Lodzi!

4tech napisał w dniu 2009-01-23 o 11:19

pasazer: jestem wklasnie po wizytach w biurach turystycznych w BZG...i uwierz mi aby fajnie wypoczac czy w turcji,tunezji grecji na dzis trzeba wydac prawie 100% wiecej niz w zeszlym roku( DJE All Inc. rok 2007-koszt 4650PLN na dwie osoby dzis 2009-7600PLN!!!)...wiec nie jest juz tanio...ceny z biur podrozy takich jak ScanHoliday,TUI....i podobnych czyli z biur nie niszowych(w piwnicy) a z biur posiadajacych renome...

Pasazer.com na Facebooku
Ostatnio na forum (tylko artykuły)
Informacje z Polski
Zimą polecimy z Warszawy do Kolonii
(18.04) Linie Germanwings będą realizowały rejsy między Warszawą a Kolonią w również w sezonie zimowym 2014/15. P... dalej »
Więcej Lufthansy we Wrocławiu
(17.04) Lufthansa chce przewieźć nawet 30 proc. dodatkowych podróżnych z Wrocławia. W pierwszym kwartale 2014 rok... dalej »
17.04 Eurolot: Q400 polecą dla linii BlueSky
16.04 Ryanair: Zimą bez Kraków-Gdańsk
15.04 5 pytań... o Lufthansę w Lublinie
15.04 Eurolot poleciał do Bydgoszczy
15.04 Baltona wychodzi poza Polskę
15.04 Regiony zyskują na lotach? Nie zawsze
14.04 Konkurs Emirates: Wygraj model A380
13.04 Nowe lotniska są potrzebne. Ale małe