w 1947 podroz z Australii do Londynu zabierala 4 dni i miala 7 stopow. Relacja ze zdjeciami z pierwszego rejsu non-stop z BBC:
zobacz link
greg0303
2018-03-25 20:40
Do obsługi trasy Perth - Londyn samoloty B787-9 potrzebują około 92 ton paliwa (około 110 tysięcy litrów).
Trasa przelotu będzie się zmnieniała, aby zapewnić najszybszy i najbardziej efektywny rejs. Qantas analizował ostatnie 10 lat warunków pogodowych na trasie przelotu, również wiatry sezonowe, przed wczorajszym lotem inauguracyjnym.
Menu pokładowe jest zaplanowane tak, aby zapewniło również odpowiednie nawodnienie pasażerów, pomagało łatwo zasnąć oraz redukowało zmęczenie spowodowane zmianą stref czasowych.
W roku 1947, kiedy nastąpiło rozpoczęcie lotów między Londynem i Sydney, bilet powrotny kosztował 525 GBP, przy średnich zarobkach 7 GBP tygodniowo.
Obecnie bilet powrotny można kupić za 1300 AUD, przy średnich zarobkach 1600 AUD tygodniowo.
gość_ec29c
2018-03-25 16:10
100,6 tony paliwa to około 126 000 litrów.
126 000/229/145 = 3,8 l/100km na człowieka pokładzie.
Gdybyśmy przyjęli, że 787-9 ma 375 przeliczeniowych miejsc w klasie ekonomicznej (to nic, że by nie doleciał, uproszczeń nie da się uniknąć) to 2,3 l/100 na hipotetyczne miejsce w klasie ekonomicznej i około 840 zł za paliwo na hipotetyczne miejsce w klasie ekonomicznej. Czyli z grubsza 1 000 na paxa w eko, 1 500 w eko premium i 4 000 w biznesie. To bardzo mało. Wydawało mi się, że zużycie powinno być 20-30% wyższe, niż przy dwa razy 7 250 km.
A to było pod wiatr i ostrożne tankowanie niemal do pełna na inauguracyjny rejs.
Pierwszy lot trwał 17 godzin i 3 minuty (start 19:00 AWS, lądowanie 5:03 BST).
W drodze PER-LHR jest już drugi B787-9 - tym razem VH-ZNA.
Natomiast VH-ZND wystartował już w lot powrotny QF10 na trasie LHR-PER o godz. 13:31 BST (kilkanaście minut temu).
Kilka danych dotyczących pierwszego lotu (wg prasy australijskiej):
229 ludzi na pokładzie (pax plus załoga)
253.5 ton ważył przy starcie (takeoff weight) - tylko jakieś 0,5 mniej niż MTOW, w tym 100.6 ton paliwa.
B787-9 rej. VH-ZND właśnie wystartował z PER do LHR w historyczny lot.
@gość_c7a21: dokładnie chodzi o to, że do tej pory połączenie QF9 było wykonywane jako MEL-DXB-LHR na Airbus A380.
Od dzisiaj (24.03) obowiązuje zmiana i QF9 będzie realizowane jako MEL-PER-LHR na Boeing B787-9, co przy okazji powoduje, że PER-LHR będzie pierwszym regularnym i bezpośrednim (czyli bez międzylądowania) połączeniem z Australii do Wielkiej Brytanii (poza tym PER-LHR to jedna z najdłuższych tras lotniczych bo ma długość 14500km lub 7829nm).
gość_c7a21
2018-03-23 19:20
pierwsze bezpośrednie???? really????