Anulowanie zamówienia A380 przez Virgin Atlantic Airways było przewidywane odkąd linie zamówiły duże samoloty widebody w postaci A350-1000.
Zamówienie pochodziło jeszcze z roku 2001 - więc to jedno z rekordowo długo nie odbieranych zamówień.
Airbus dobrze robi czyszcząc listę zamówień A380 z tych pozycji, które na 100% nie zostaną zrealizowane - pozostały jeszcze 3 sztuki dla Air Accord (kiedyś dla Transareo, które zbankrutowały) oraz 10 sztuk dla Hong Kong Airlines (aktualnie w backlog jako Unidentified customer(s)). Gdy pojawi się nowe zamówienie na A380 (np. od IAG) to pewnie i te pozycje zostaną wyczyszczone.
Są jeszcze dwie pozycje, które moim zdaniem na 90% nie zostaną zrealizowane – to 20 sztuk dla firmy leasingowej Amedeo oraz pozostające 8 sztuk dla Qantas (do czasu rozstrzygnięcia wyboru samolotu w ramach Project Sunrise sprawa będzie zawieszona).