Virgin Atlantic rezygnuje z A380

Linie Virgin Atlantic Airways oficjalnie anulowały zamówienie samolotów A380. Brytyjski przewoźnik już wielokrotnie opóźniał termin odbioru SuperJumbo, co stawiało to zamówienie pod dużym znakiem zapytania. Virgin Atlantic planuje rozwój floty w oparciu o 2-silnikowe samoloty dalekiego zasięgu. Jest jeszcze kilka innych zamówień SuperJumbo, których realizacje są wątpliwe. Zobaczymy, czy po otrzymaniu szansy od Emirates Airlines, program A380 przetrwa ten trudny okres.
08/03/2018 02:21  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2018-03-10 10:07   
demar - Profil demar
Anulowanie zamówienia A380 przez Virgin Atlantic Airways było przewidywane odkąd linie zamówiły duże samoloty widebody w postaci A350-1000.
Zamówienie pochodziło jeszcze z roku 2001 - więc to jedno z rekordowo długo nie odbieranych zamówień.

Airbus dobrze robi czyszcząc listę zamówień A380 z tych pozycji, które na 100% nie zostaną zrealizowane - pozostały jeszcze 3 sztuki dla Air Accord (kiedyś dla Transareo, które zbankrutowały) oraz 10 sztuk dla Hong Kong Airlines (aktualnie w backlog jako Unidentified customer(s)). Gdy pojawi się nowe zamówienie na A380 (np. od IAG) to pewnie i te pozycje zostaną wyczyszczone.

Są jeszcze dwie pozycje, które moim zdaniem na 90% nie zostaną zrealizowane – to 20 sztuk dla firmy leasingowej Amedeo oraz pozostające 8 sztuk dla Qantas (do czasu rozstrzygnięcia wyboru samolotu w ramach Project Sunrise sprawa będzie zawieszona).
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy