Tim Clark o możliwym anulowaniu zamówienia na B777X

Prezes linii Emirates Airline Sir Tim Clark powiedział, że jeśli główne linie amerykańskie (American, Delta i United) będą dążyły do zmiany porozumienia Open Skies to może dojść do anulowania przez Emirates zamówienia na 150 sztuk B777X u amerykańskiego producenta. zobacz link Ciekawy cytat: "For one thing, I certainly won't need those 150 planes,"
27/02/2018 22:24  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
demar 2018-03-03 12:34   
demar - Profil demar
@gość_ec29c: kto „oddaje rynek przewoźnikom z Zatoki”? Sytuacja jest odwrotna – oni o ten rynek walczą, mają na to swoje pomysły i to na razie im dość skutecznie wychodzi. Nie „przez” ale „także” dzięki niskim podatkom.

@greg0303: styl wypowiedzi TC jest jasny, gra ostro, nie wyobrażam sobie na razie całkowitego anulowania ich zamówienia na B777X, ale dają wyraz swojej determinacji. Spodziewam się raczej, że postawili warunek, iż podpisując zamówienie na B787-10 mogą nieco zmniejszyć (np. o 20, czy 30 sztuk) zamówienie na B777X lub bardziej rozłożyć w czasie jego realizację.

Nie ma co na razie dyskutować w tym kontekście o samolotach Airbus – EK anulował w 2014 roku swoje zamówienie na 70 sztuk A350. Ale nie mogę się zgodzić, że brak jest oferty porównywalnej do B777-8X/B777-9X. Wersja 316t A350-1000 ma bardzo zbliżone parametry (pax, zasięg, ładowność) do B777-8X, a jest na pewno oszczędniejsza. Natomiast B777-9X jest ok. 12% większy jeśli chodzi o liczbę pax, ale ma wyraźnie mniejszy zasięg. Coś za coś.
gość_ec29c 2018-02-28 20:58   
gość_ec29c - Profil gość_ec29c
Rzecz w tym, że oddanie rynku przewoźnikom z Zatoki, gdzie nie ma podatków jest czystą głupotą.

Polskie stewardessy z Zatoki otrzymujące teraz około 8 000 zł na rękę i polscy piloci z Zatoki dostający jakieś 30 000 zł na rękę będą otrzymywać emeryturę z podatków kasjerek pracujących w Polsce i dostających 2 500 zł na rękę. To rażąca niesprawiedliwość i głupota.

Przewoźnicy z Zatoki powinni mieć obowiązek opłacania ZUS-u od wszystkich polskich pracowników lub zakaz jakichkolwiek lotów do Polski. Inne kraje niech robią co chcą.
greg0303 2018-02-28 20:09   
greg0303 - Profil greg0303
To jest wypowiedź prezesa Emirates Airlines w stylu i tonie innego prezesa z Zatoki Perskiej, Akbar Al Baker (Qatar Airways). On też zapowiadał anulowanie wielu zamówień. Między innymi samolotów Airbusa, gdy ekspansja Qatar Airways w Niemczech została zastopowana.

Boeing na pewno nie anuluje programu B777X z powodu tej wypowiedzi. Amerykański producent nie podejmuje decyzji politycznych o umowach otwartego nieba. One są podejmowane przez rząd USA. Na razie prezydent Trump nie zapowiada zmiany tej umowy z ZEA.

Airbus nie ma samolotów o takich samych/zbliżonych specyfikacjach jak B777-8X/B777-9X. Prezes Clark sam wielokrotnie podkreślał z dumą zaangażowanie Emirates Airlines przy projektowaniu maszyn B777X.

Przewoźnik z Dubaju ma dużą flotę B777, do której dołączą również B787. Ewentualne anulowanie zamówienia B777X, jako odwet za ewentualne zmiany umowy przez amerykański rząd, jest nierozsądne. Rejsy do/z USA jest ważną częścią operacji przewozowych Emirates Airlines.

Kiedy wprowadzony został zakaz wnoszenia do pokład urządzeń elektronicznych na lotach z ZEA do USA to liczba pasażerów znacząco spadła, co miało duży wpływ na przychody przewoźnika z Dubaju i doprowadziło do redukcji oferowania.

Rząd USA może również ewentualnie odpowiedzieć stosownie i zastosować akcję odwetową.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy