A380 królem przestworzy.

9 października tego roku to historyczny dzień dla A380. Od tego dnia w czynnej służbie jest więcej 380-ek niż słynnych już i legendarnych Jumbo Jetów B 747. W tym miesiącu ( 25 października na trasie Singapur-Sydney) mija 10 lat odkąd A380 rozpoczął komercyjne loty.Obecnie w służbie czynnej jest 213 A380 a 3 uziemnione. Dwa Singapore wracają do właściciela, firmy leasingowej a 1 samolot A380 Air France jest uziemniony po ostatnim incydencie z silnikiem. W momencie inauguracji A380 w roku 2007 w służbie było 550 B747. Od tego czasu liczba Boeingów spadała a Airbusów rosła. Na dziś B747 lata tylko 209 sztuk. Oczywiście mówimy wyłącznie o samolotach będących w służbie czynnej obsługującej loty pasażerskie. Oprócz tego B747 w liczbie 326 sztuk obsługuje m.in. cargo, VIP-y. Obecnie najwięcej B747 lata w liniach British Airways (36), Lufthansie (32), KLM (15) i Korean Air (14). Niestety jeszcze w tym roku wiele Jumbo Jetów zostanie wycofanych ze służby. Do listopada United wycofa 7 szt. a w grudniu Delta 10 szt. Linie lotnicze chyba jednak inaczej rozumieją przyszłość lotnictwa. Wygląda na to, że w najbliższych latach na niebie będą nowi liderzy A350 i B777, które są bardziej ekonomiczne niż obecni królowie przestworzy.
13/10/2017 20:23  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
gość_e083a 2017-10-18 15:43   
gość_e083a - Profil gość_e083a
Najnowsza informacja w sprawie A380 jest taka, że Emirates odbierze swojego setnego A380 już 3 listopada 2017 r. (a to oznacza także, że 99-ty zostanie odebrany przed tym terminem).
Czyli A380 plus dwie sztuki, B747 raczej na minus (bo kończy się sezon letni) niż plus.
greg0303 2017-10-17 11:03   
greg0303 - Profil greg0303
Kiedy Airbus ogłosił rozpoczęcie programu A380, w roku 2000, światowa flota B747 wynosiła około 740 samolotów. W roku 2007, debiut A380, flota B747 zmniejszyła się już do około 550 sztuk. Trendy rynkowe totalnie zmieniły się w segmencie samolotów szerokokadłubowych i maszyny 2-silnikowe rozpoczęły dominację lotów dalekiego zasięgu.

Boeing przewidział te trendy prawidłowo i inwestował w programy B777/B787. Airbus natomiast przeszacował zapotrzebowanie na samoloty A380 i w tej chwili ma bardzo duże problemy ze sprzedażą tego modelu.
gość_87f56 2017-10-16 18:20   
gość_87f56 - Profil gość_87f56
Elegancko, ale Piotr zlituj się. Uziemiony. W końcu mieszkamy na Ziemi, a w doniczkach jest jest ziemia do kwiatów. Czy może ziemnia?
gość_24d1b 2017-10-16 09:21   
gość_24d1b - Profil gość_24d1b
Airbus liczy na zamówienia ze strony EK na AirShow. Ale chyba się przeliczy.
gość_3ccd4 2017-10-16 08:17   
gość_3ccd4 - Profil gość_3ccd4
@kitsune: a jednak A380 pozostaje więcej zamówień do realizacji niż na pasażerskie B747...
usuniety 2017-10-16 06:23   
usuniety - Profil usuniety
A380 królem przestworzy, ale nie zamówień. Moim zdaniem B747 przeżyje A380.
gość_b8962 2017-10-16 01:28   
gość_b8962 - Profil gość_b8962
@demar:
"Ciekawy okres dla A380".
Tak, bardzo ciekawy. Totalny brak zamowien.
demar 2017-10-15 22:30   
demar - Profil demar
@lysypiotr76: jeśli to prawda to nastąpiło szybciej przynajmniej o kilka tygodni niż wcześniej było przewidywane (czyli po zakończeniu sezonu letniego tak jak planowało United, czy Delta).

Osobiście nieco mi szkoda pasażerskich B747, a gratulacje należą się Airbus.
A380 sukcesu rynkowego nie osiągnął, ale wizerunkowy dla producenta na pewno.

Dzisiaj (2017-10-15) mamy też 10 rocznicę pierwszej dostawy A380 (MSN003 dla Singapore Airlines), za 10 dni 10 rocznica pierwszego komercyjnego lotu, a za miesiąc będzie Airshow w Dubaju.
Ciekawy okres dla A380.
gość_16fea 2017-10-15 08:36   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Wielu na tym forum uważa że jeszcze nadejdą dobre czasy dla takich samolotów jak Airbus A380. Ja jednak źle widzę przyszłość tych gigantów. Chyba coraz trudniej zapełnić takie olbrzymy.
gość_627ce 2017-10-14 07:17   
gość_627ce - Profil gość_627ce
Nie od dzisiaj wiadomym jest, że A380 i B747 nie są przyszłością lotnictwa. Paliwożerne kolosy nie są ekonomiczne, dzisiaj stawia się na dwusilnikowe samoloty szerokokadłubowe a to że jeszcze te dwa modele istnieją zwłaszcza A380 to zasługa EK. Widać jednak że po zamówieniach na B777 nawet linia z nad zatoki odpuści Airbusowi. Cieszmy się widząc jeszcze te kolosy bo ich przyszłość widzę w czarnych kolorach
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy