Chiny ostatnią szansą na ocalenie A380 ?

Szef Airbusa w Chinach Eric Chen uważa, że chińskie linie lotnicze mogą w ciągu najbliższych 5-7 lat zgłosić zapotrzebowanie na 60-100 bardzo dużych samolotów. W tym przypadku jego zdaniem, A380 idealnie wpisuje się w te potrzeby. To chyba ostatnia szansa by program superjumbo ruszył do przodu. Jest jednak jeden istotny problem. Linie lotnicze jeśli już szukają dużych samolotów, wybierają bardziej ekonomiczne A350 czy produkt konkurenta B787. Opieranie się na Emirates jest już chyba zbyt ryzykowne, choć sytuacja ta wynikła nie do końca z winy samego producenta. EK do dziś tak naprawdę nie zdecydowało w którą stronę iść z A380. Co prawda na jesieni odbierze setnego A380, jednak kolejne egzemplarze i ich odbiór jest częściowo przekładany. Zarówno linia jak i europejski producent zawiśli w przysłowiowym pacie. EK czeka na zmodernizowanie A380 ( nieważne pod jaką nazwą plus czy neo ), a Airbus czeka najpierw na podpis pod kontraktem. Sam nie chce zaryzykować i władować w modernizacje milionów euro nie mając pewności że inwestycja się zwróci. Chińskie linie są więc swoistą ostatnią szansą która pozwoli Airbusowi nie być ,,zakładnikiem'' jednej linii. Bo nie ukrywajmy, program A380 i jego przyszłość na dziś leży w ,,rękach '' Emirates. Wracając do Chin, pan Chen liczy że jeśli choć jedna linia zamówi A380, to powstanie efekt domina i kolejne linie również zdecydują się na zakup tegoż modelu. Dotychczas Airbus ma mizerne wyniki sprzedaży A380 w Chinach. 5 sztuk zakupionych przez China Southern Airlines to raczej porażka na rynku który za kilka lat będzie największym na świecie.
21/09/2017 16:29  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lysypiotr76 2017-09-23 13:10   
lysypiotr76 - Profil lysypiotr76
Pełna zgoda Tomek. To, że Eric Chen tak uważa, ma takie marzenia, sugeruje że ... itd. , nie oznacza że chińskie linie kupią A380. Niedawno przecież, bo w lipcu Airbus podpisał z China Aviation Supplies Holding Co ogromny kontrakt na 23 mld. USD ( wg. cen katalogowych ) na zakup 140 samolotów. 40 z nich to A350, czyli jak większość zdrowo myślących nie pakuje pieniędzy w samolot A380 bez przyszłości ( moim zdaniem ).
usuniety 2017-09-23 07:23   
usuniety - Profil usuniety
Chiny to ogromny kraj, który mocno stawia na rozwój kolei wysokich prędkości. To właśnie szybkie koleje, które według oficjalnej propagandy należą do "czerech głównych współczesnych wynalazków Chin" mają być podstawą transportu pomiędzy głównymi miastami - nie dalej jak w tym tygodniu do obsługi trasy pomiędzy Pekinem i Szanghajem skierowano pociągi najnowszej generacji, poruszające się z prędkością 350 km/h. Osobiście nie widzę powodów dla których Chiny zamówiłyby niepotrzebny model samolotu, z minimalnymi możliwościami przewozu cargo, który w przyszłości będzie trudny do sprzedania.
gość_16fea 2017-09-22 14:53   
gość_16fea - Profil gość_16fea
Ale to jednak ogromny kraj. I chyba właśnie tam airbus powinien szukać kolejnych chętnych na swoje ogromne superjumbo. Ogromne nowe lotnisko w Pekinie będzie jak znalazł do obsługi tego samolotu.
gość_757bc 2017-09-22 09:20   
gość_757bc - Profil gość_757bc
A jednak to "głupi" Amerykanie mieli rację twierdząc, że p2p przeważy w przyszlości - to zresztą wydaje się logiczne - ludzie mają po prosu coraz mniej czasu, który staje się coraz cenniejszy a czas, jak wiadomo, to pieniądz.
gość_757bc 2017-09-22 09:18   
gość_757bc - Profil gość_757bc
Ceną przymknięcie oko na inwazję na Tajwan
usuniety 2017-09-22 06:13   
usuniety - Profil usuniety
Chiny to od zawsze niespełnione marzenie programu A380, zresztą sam numer 380 został wybrany dlatego, że cyfra 8 uznawana jest w kulturze chińskiej za szczęśliwą. Nie wiem na jakiej podstawie Eric Chen uważa, że Chiny zgłoszą zapotrzebowanie na bardzo duże samoloty, gdyż na razie chińskie lotnictwo upatruje przyszłości w lotach p2p z mniejszych miast, ale widocznie jak się pracuje w Airbusie, to trzeba wygłaszać takie prognozy.
gość_00a55 2017-09-21 17:14   
gość_00a55 - Profil gość_00a55
Europejskie linie nie chcą A380. A ewentualnie zakup używanych przez IAG niewiele zmienia. Z resztą o programie A380 źle świadczy to, że wycofywane egzemplarze nie mogą znaleźć nabywcy.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy