Pliki cookies
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Dlaczego LOT po prostu sie nie moze rozwijac szybciej???


Przepraszam od razu za moj polski bo nie mieszkam w polsce. Ale mam pytanie, moze glupie bo sie nie znam tak jak inni, ale czy moglby ktos mi wytlumaczyc dlaczego LOT po prostu sie nie rozwija szybciej? Mieszkam w Nowym Jorku, i tu w Newarku, linia lotnicza United ma baze. United ma ponad 800 samolotow, a LOT tylko 42... z tego da sie smiać! Dlaczego po prostu nie zamowimy z 30 787, pare A330, pare A320. itd. Nikt tu nie wie o LOT, bo lata tylko do 8 miast dalekodystansowych! Moglby ktos mi to wytlumaczyc

12/05/2017 01:27,  
<>

gość_effc1 - Profil
gość_effc1
  
Jaki jest wynik dodawanie 2 do zero?

gość_d4c79 - Profil
gość_d4c79
  
Przepraszam Ty zadajesz to pytanie na serio czy zartujesz????:):):)
6 dni, 1 godzinę temu  

gość_4ccb3 - Profil
gość_4ccb3
  
Michael: glownym powodem jest roznica w wielkosci tych dwoch krajow oraz potegi ekonomicznej. Powierzchnia Polski odpowiada powierzchni stanu Arizona. Czy istnieja Arizona Airlines? Oczywiscie, ze nie. Nawet mimo ze w Phoenix miescil sie niegdys hub US Airways/America West (a obecnie American Airlines), to jest to jeden z wielu hubow tej linii. To jest glowna przyczyna faktu, ze American Airlines maja prawie 1000 samolotow, a LOT nie. Arizona Airlines tez nie mialaby 1000 samolotow.
13/05/2017 22:30  

  
bardziej znane**
13/05/2017 21:48  

  
dzieki wam, juz troche rozumiem. tylko czasami szkoda ze sa linie na swiecie co maja az prawie 1000 samolotow (American) a nasz kraj ma tylko z 40. mam nadzieje ze LOT, razem z Polska, bedzie kiedys znane.
13/05/2017 21:47  

gość_6138d - Profil
gość_6138d
  
Porównaj wielkość USA i Polski i wyciągnij wnioski. W Europie żadna linia lotnicza nie ma 800 samolotów.
13/05/2017 19:53  

gość_67c09 - Profil
gość_67c09
  
chyba powodow jest kilka! 1) W Europie rynek nie jest skonsolidowany, w USA chyba nie kazdy stan ma wlasna linie lotnicza. 2) Ostra konkurencja tanich lini na przyklad loty UK Polska dostempne w jedna strone od £6! Sam lecialem za taka cene kilka razy. 3) Zapoznienia cywilizacyjne Polski jeszcze 20 lat temu w calej Polsce bylo mniej niz 3,5 pasazerow lotniczych na rok. Przypuszczam, ze to znacznie mniej niz obsluguje jedno lotnisko w Nowym Jorku. 4) Popularnym kierunkiem wyjazdow Polakow jest Unia Europejska, gdzie nie zawsze podroz lotnicza jest najefektywniejszym srodkiem podrozy np. z zachodzniej Polski do Czech czy Niemiec latwiej jest pojechac autem lub autobusem. 5) W Polsce nie ma duzo imigrantow, szczegolnie z kierunkow gdzie lata sie samolotem na Ukraine mozena dostac sie rowniez transportem ladowym. Wydaje mi sie ze to najwazniejsze powody. Jesli masz inne zdanie to zapraszam do dyskusji.
13/05/2017 15:17  

gość_99f61 - Profil
gość_99f61
  
gość_9d62e bardzo bezposrednio napisane, ale tak po prostu jest. Nic dodac, nic ujac.
13/05/2017 01:08  

gość_9d62e - Profil
gość_9d62e
  
Najkrócej mówiąc - bo jest państwowy. A poza tym: konkurencja jest silniejsza ekonomicznie, szczególnie na dalekich trasach - linie europejskie podlegają ograniczeniom w zakresie pomocy publicznej, a np. arabskie czy azjatyckie - nie. Jak amerykańskie - nie wiem. Polska nie jest ani mekką turystyczną, ani nawet regionalnym centrum finansowym czy przemysłowym, więc nie ma potoków pasażerów do Polski. Z Polski najwięcej osób lata za pracą do UK, co niedługo się skończy (Brexit). Polacy są biedni i na wakacje telepią się ponad 20 godzin własnymi samochodami, często jeszcze na LPG. Mało kogo strać na podróż całą rodzina z bagażami. Na zachodzie Europy traktują nas jak kraj dziki, więc nie wybiorą Loty, jak mogą lecieć Lufthansą czy Air France. Lotowi zostaje ruch niskopłatny, a w oparciu o to trudno się rozwijać. Czyli mamy taką linię, na jaką nas stać. Bzdurny CPL nie wygeneruje większej kasy dla Lotu, bo nie jest to ani atrakcja biznesowa ani turystyczna. Powinniśmy się cieszyć, że Lot jeszcze istnieje, bo Malev już nie, a sytuacja np. Czech Airlines wesoła nie jest.
12/05/2017 18:49  

  
Rozwój siatki połączeń i floty PLL LOT musi być realizowany stopniowo. Polski narodowy przewoźnik ma ambitne plany podwojenia liczby przewożonych pasażerów (do 10 milionów rocznie) oraz podwojenia floty samolotów (do 80-100 sztuk) w najbliższych latach. Wraz z rozwojem linii lotniczej musi podążać rozwój infrastruktury. Zwiekszoną przepustowość musi zapewnić również główne lotnisko PLL LOT w Warszawie. Przewoźnik musi mieć zawarte nowe umowy, jeśli takowe są wymagane, na otworzenie nowych tras, łącznie z pozwoleniem na trasy przelotów.

Linie United Airlines połączyły się z Continental Airlines. Wtedy właśnie przejęły ich flotę, jak również ich główne lotniska w Houston i Newarku. United Airlines przewiozły w zeszłym roku ponad 140 milionów pasażerów. Do tak dużych przewozów potrzebna jest odpowiednio duża flota samolotów.
LOT przewozi mniej niż 5 milionów pasażerów rocznie. Stąd też flota polskiego przewoźnika jest znacząco mniejsza. Polska planuje również budowę Centralnego Portu Lotniczego, którego przepustowość będzie znacząco większa, niż lotniska Chopina w Warszawie, co dodatkowo powinno przyspieszyć proces rozwoju LOT-u.
12/05/2017 06:26  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy