Pliki cookies
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Dzięki nim możemy indywidualnie dostosować stronę do twoich potrzeb. Każdy może zaakceptować pliki cookies albo ma możliwość wyłączenia ich w przeglądarce, dzięki czemu nie będą zbierane żadne informacje.

×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Czy Ryanar oszukuje klientów?


Ostatnio robiłem rezerwację w FR. Koszty podczas całego procesu rezerwacji podawane były w PLN. Na ostatnim etapie - płatności wszystko zostało przeliczone na EUR. W opcjach płatności pojawia się informacja, że transakcja została przeliczona bo atrakcyjnym gwarantowanym kursie i odznaczenie tej opcji może spowodować: "Jeśli nie akceptujesz naszego kursu wymiany, usuń zaznaczenie pola poniżej. Jeśli usuniesz zaznaczenie pola poniżej, kurs wymiany oferowany przez Twój bank nie jest gwarantowany i podlega dziennym wahaniom, co może znacząco podnieść koszt waluty." Faktycznie kurs atrakcyjny, więc zapłaciłem. Dostałem ładne potwierdzenie od Ryana, że zapłaciłem X.XX PLN !. Tyle, że potem trochę się zdziwiłem, że na mojej karcie pojawiła się blokada kwoty nie w PLN ale w EUR i oczywiście Bank przeliczył tę kwotę po swoim kursie. W efekcie koszt zakupu biletu w Ryanair okazuje się o ponad 10% wyższy niż pokazuje strona rezerwacji!. Sprawdziłem warunki i tam znajduję coś takiego: "Customers who pay for their flights with a credit card billed in a currency other than the currency of the country from which the flight departs will be charged in the currency of issue of the credit card ...". Karta wydana przez polski bank, wylot z Polski to płatność powinn być w PLN. Czy ja to źle interpretuje ? Czy Ryanair zrobił mnie w bambuko ?

17/02/2017 10:08,  
<>

gość_28f5c - Profil
gość_28f5c
  
Jaki jest wynik 1 plus trzy?

gość_5846b - Profil
gość_5846b
  
Po prostu warto czytać informacje na stronie, przed potwierdzeniem transakcji. Na stronie jest explicite informacja, w jakiej walucie zostanie obciązona karta, i można to zmienić własnie tym ptaszkiem dot. kursu. Często waluta karty jest źle wykrywana przez Ryan i dlatego trzeba zwrócić to uwagę i ew. skorygować przewalutowanie. A faktycznie kurs przewalutowania Ryana nie jest korzystny, ale tak samo jest z większością polskich banków.
20/02/2017 11:11  

  
Zmieniło tekst "pasazer(kropka)com" na linka.
20/02/2017 10:43  

  
zobacz link - czy możemy prosić o opinię prawnika w tej sprawie ?
20/02/2017 10:42  

  
Ja lecę na trasie krajowej WAW-GDN. Płatności dokonywałem kartą kredytową MasterCard i podobnie cena podana była w PLN a obciążenie karty było już po kursie przewalutowania w Euro. Wcześniej nie wnikałem czemu tak się stało skoro cenę miałem podaną w rodzimej walucie a ostatecznie zapłaciłem w euro bo sądziłem że rezerwując popełniłem jakiś błąd a tu proszę... Teraz już wiem że to celowe działanie ze strony FR i też uważam że jest to bezprawne.
20/02/2017 10:14  

  
Nie jestem pierwszy zrobiony w bambuko:
zobacz link
Pytanie czy to nie kwalifikuje się do zgłoszenia do UOKiK ?
A co na to prawnik Pasażer.com ?

20/02/2017 09:54  

  
Ryanair w procesie rezerwacji domyślnie używa waluty kraju, w którym rozpoczynasz podróż (pierwszy lot). Stąd w pierwszych krokach rezerwacji widziałeś kwoty w PLN ponieważ podróż rozpoczynałeś w PL. Na ostatnim kroku system rozpoznaje z jakiego kraju jest karta i taką walutę proponuje. U Ciebie widać rozpoznał że jest to karta spoza PL i zaproponował obciążenie Cię w EUR (trochę dziwne - skoro karta jest polska) po swoim, pseudo-atrakcyjnym kursie. Jak sam piszesz, nie odznaczyłeś opcji wymiany waluty, więc obciążył Cię tą kwotą, jaką wyświetlał na ostatnim kroku płatności zanim kliknąłeś że potwierdzasz zakup. Jak pisze @dareck - zwykle nie warto przystawać na kurs proponowany przez Ryana.
19/02/2017 23:08  

  
Generalna zasada: jeśli przy jakichkolwiek operacjach finansowych (zakupy przez internet, ale również wypłata obcej waluty w bankomacie) jakaś instytucja oferuje kurs "gwarantowany" to nie ma takiej możliwości, żeby klient nie zapłacił więcej niż normalnie - i o ile nie jesteśmy w Zimbabwe czy innym kraju, w którym waluta może zmienić kurs o 50% dziennie to lepiej nie korzystać z tych "gwarantowanych" opcji - no chyba, że naprawdę musimy znać co do grosza wysokość obciążenia konta.

A Ryanair przy płatności kartą kredytową sprawdza po jej numerze, w jakim kraju została wydana i proponuje właśnie tego typu "gwarantowane" transakcje. Zalecam ostrożność :)
19/02/2017 20:23  

  
Przeliczyli na euro bo powrót z kraju w którym obowiazuje waluta euro .
17/02/2017 12:17  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy