Lot odszkodowanie

Witam Zona leciala wczoraj z 19-miesieczna corka osobne miejsce z ORD do KRK przez WAW. Niestety w WAW okazalo sie ze samolot ma problemy techniczne i nie moze wystartowac. Planowo mial wystartowac o godzinie 15.20 niestety przesunieto odlot na 18.37. Czy moze mi ktos odpowiedziec na pytanie czy nalezy sie zonie i corce odszkodowanie z tytulu wielogodzinnego oczekiwania. Oczywiscie zero info ze strony. Jak to widzicie ?? Dzieki
13/12/2016 03:37  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
lmajchrowski 2017-03-03 02:48   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Marcowy: dokladnie tak jak pisales Lot twierdzi ze to dwa osobne loty nie wazne ze na tym samym bilecie i wykonywane przez tego samego przewoznika. Oto co otrzymalem:

W nawiązaniu do prowadzonej korespondencji ponownie informujemy, że pierwszy odcinek podróży Pani xxxxxxx nie był zakłócony.

W związku z powyższym pasażerkom przysługuje odszkodowanie na trasie Warszawa-Kraków. Jednocześnie wyjaśniamy, że wysokość odszkodowania w tym przypadku wynosi 250 EUR od osoby.

Ponadto informujemy, że opieka nad pasażerami oczekującymi na połączenie może zostać ograniczona lub zaniechana, jeżeli jej zapewnienie mogłoby spowodować dalsze opóźnienie.

Po ponownym rozpatrzeniu sprawy nie znajdujemy podstaw do zmiany stanowiska przekazanego w piśmie z dnia xxxx br. a Pana zgłoszenie reklamacyjne zostało rozpatrzone zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Przedstawione stanowisko zgodne jest z decyzjami Urzędu Lotnictwa Cywilnego podejmowanymi w podobnych przypadkach.

Myslicie ze jest jeszcze szansa w ULC ??
marcowy 2017-01-31 08:38   
marcowy - Profil marcowy
Widzę że drążysz temat :) czekamy na kolejna odpowiedź aczkolwiek myślę że skończy się w ULC.
gość_886fb 2017-01-31 06:03   
gość_886fb - Profil gość_886fb
powodzenia! trzymamy kciuki!
lmajchrowski 2017-01-31 02:52   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Poszperalem troche przeczytalem cale rozporzadzenie NR 261/2004 i odpisalem w ten sposob:

Reklamacja do Sygnatury sprawy: RP/XXXXX/16/EL

Niestety nie zgadzam z odpowiedzia Pani X X Specjalistce Sekcji Reklamacji ponieważ:

Moja zona XX i corka XX podrozowaly z ORD przez WAW do KRK na biletach z jedna rezerwacja oto numery rezerwacji: 00000001 i 0000002 a nie na osobnych rezerwacjach zgodnie z Rozporzadzeniem NR 261/2004 art. 2 lit h) "miejsce docelowe" oznacza miejsce lądowania określone na bilecie przedstawionym na stanowisku kontrolnym lub, w przypadku lotów łączonych, miejsce lądowania ostatniego lotu; alternatywne dostępne loty łączone nie są brane pod uwagę, jeżeli zachowany jest planowany czas przylotu;

Oznacza ze w przypadku lotow laczonych bierze sie miejsce ladowania ostatniego lotu czyli cala podroz a nie jej odcinek.

Idac dalej Rozporzadzenie NR 261/2004 art. 6 ust. 1 lit i) mowi o pomocy okreslonej w art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2

czyli w moim przypadku

Rozporzadzenie NR 261/2004 art. 7 ust. 1 lit c) 600 EUR dla wszystkich innych lotów niż loty określone w lit. a) lub b).

Przy określaniu odległości, podstawą jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasażera nastąpi po czasie planowego przylotu na skutek opóźnienia spowodowanego odmową przyjęcia na pokład lub odwołaniem lotu.

Prosze dokladnie przeanalizowac ostatni przytoczony artykul czyli w przypadku mojej zony i corki lotu powyzej 3500km. Nie mozecie zgodnie z wyjasnieniem tego artykulu brac pod uwage ostatniego lotu w calej podrozy gdyz tak jest taniej dla Was a calosc podrozy czyli odcinki ORD-WAW i WAW-KRK

Nie chce juz dodawac ze przy tak dlugim okresie oczekiwania zgodnie z Rozporzadzeniem NR 261/2004 art. 9 ust. 1 lit a) powinno sie zapewnic mojej zonie i corce posilki oraz napoje co nie zostalo uczynione. Zostala tylko wygloszona informacja o opoznieniu lotu i to wszystko.

Jesli nie zostana uwzglednione powyzej przytoczone artykuly zgodnie z Rozporzadzeniem NR 261/2004 art. 15 ust.1 Nie można ograniczyć ani uchylić się od odpowiedzialności w stosunku do pasażerów wynikającej z niniejszego rozporządzenia, szczególnie w drodze klauzuli wyłączającej lub ograniczającej zawartej w umowie przewozu.

a tutaj jesli nie zostanie moja reklamacja uwzgledniona takie wylaczenie bedzie mialo miejsce zgodnie z:

Rozporzadzeniem NR 261/2004 art. 16 ust.1 Każde Państwo Członkowskie wyznacza organ odpowiedzialny za wykonywanie postanowień niniejszego rozporządzenia w odniesieniu do lotów z lotnisk znajdujących się na jego terytorium oraz lotów z krajów trzecich na te lotniska. W razie konieczności, organ ten podejmuje niezbędne środki w celu zapewnienia przestrzegania praw pasażerów. Państwa Członkowskie informują Komisję o organie wyznaczonym na podstawie niniejszego ustępu.

Bede kierowal sprawe do Urzędu Lotnictwa Cywilnego z siedziba przy ul. Marcina Flisa 2 w Warszawie.

Zobaczymy co odpowiedza
lmajchrowski 2017-01-24 13:18   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Czyli jedyna opcja w tym momencie to odwolanie sie do ULC ??
kobek 2017-01-20 15:20   
kobek - Profil kobek
@lmajchrowski: na Twoim miejscu odwoływałbym się dalej, bilet kupowałeś na odcinek ORD-KRK i w Krakowie miała być Twoja żona i córka o określonej godzinie. Dla celów odszkodowania liczy się cała podróż a nie tylko wybrany odcinek. Można wyobrazić sobie sytuację gdy odcinek ORD-WAW jest opóźniony 2.5h i odcinek WAW-KRK również 2.5h, czy w takiej sytuacji LOT podważyłby zasadność wypłaty odszkodowania?
Dla przykładu podzielę się moimi doświadczeniami z czarterami w tym obszarze, w 2011 kupiłem bilet na sam przelot za pośrednictwem TUI na trasie WAW-VDA w Izraelu. Na dosłownie kilka dni przed wylotem (mniej niż określone w rozporządzeniu 2tyg.) dostałem informację o zmianie rozkładu z 8 rano na 13. W związku z tym złożyłem reklamację. Pierwsze schody zaczęły się z ustaleniem odpowiedzialnego, czy TUI czy Enterair, który wykonywał połączenie? Oczywiście każda strona zwalała winę na drugą. W efekcie napisałem reklamacje do obu instytucji. Obie ją odrzuciły. Po kilku miesiącach wymian korespondencji, gdzie próbowano mi udowodnić, że czarterów te przepisy nie dotyczą ostatecznie odpuściłem temat. Z perspektywy czasu i posiadanej wiedzy żałuję, że nie zgłosiłem tego do ULC.
banan86 2017-01-19 13:54   
banan86 - Profil banan86
Niestety przepisy są dość niejasne: jak przeczytasz artykuł 7 Rozporządzenia 261/2004 brzmi: Przy określaniu odległości, podstawą jest ostatni cel lotu, do którego przybycie pasażera nastąpi po czasie planowego przylotu na skutek opóźnienia spowodowanego odmową przyjęcia na pokład lub odwołaniem lotu.

To zdanie jest dość niejasne i niestety nie wykłada wprost, że chodzi o całą podróż od początku do miejsca docelowego a nie tylko o ostatni odcinek tej podróży. Oczywiście możesz próbować odpisać, że twoja podróżowała na trasie ORD-WAW-KRK a nie WAW-KRK ale nie daję gwarancji.

Niestety nie jestem prawnikiem ani nie słyszałem w jaki sposób sądy rozstrzygały tego typu spory w przyszłości.
lmajchrowski 2017-01-17 13:15   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Taka dostalem odpwoedz czy ona jest zgodna z prawda ?? czy liczy sie calosc lotu czy tylko odcinek ??

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na przesłane zapytanie uprzejmie informujemy, iż odszkodowanie w kwocie 250EUR przyznane pasażerce wynika z faktu, że odległość liczona po ortodromie pomiędzy Warszawą a Krakowem wynosi poniżej 1500 km (230km).

Jednocześnie informujemy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami Rozporządzenia WE261/2004 wysokość odszkodowania w przypadku wszystkich lotów o długości do 1 500 kilometrów wynosi 250EUR. Co robic dalej ??
lmajchrowski 2017-01-02 09:01   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Przyznam sie ze sam jestem ciekawy jaka odpowiedz przysla. Dodam ze byloby fajnie utworzyc zakladke powiedzmy odszkodowania gdzie uzytkownicy mogliby zglaszac swoje zastrzezenia lub uwagi odnosnie prowadzonych spraw odszkodowawczych.
marcowy 2016-12-30 11:48   
marcowy - Profil marcowy
ten temat jest na tyle ciekawy że faknie by było jakby forumowicze podzielili się swoimi doświadczeniami z odszkodowaniami na naszym forum. Szczególnie ciekawe by były relacje z kontaktów z czarterami jak i postepowanie z liniami i podrózami które nie miały miejsca w Polsce.
marcowy 2016-12-30 11:44   
marcowy - Profil marcowy
Czekamy na odpowiedź LOTu :) Ciekawe
lmajchrowski 2016-12-30 11:43   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Napisalem do LOT o podstawe prawna przyznania mi 250 EUR/os zamiast 600 EUR/os zobaczymy co odpisza ??
banan86 2016-12-29 12:33   
banan86 - Profil banan86
lmajchrowski: skoro Lot uznał zasadność twojego roszczenia to nie ma wątpliwości co do należności tylko co do wysokości należnej ci kwoty. A zatem odpisałbym do Lotu, że zgodnie z Rozporządzeniem przy podróżach powyżej 3500 km pasażerom przysługuje odszkodowanie w wysokości 600 euro/os.

Jeśli nie odpiszą to kieruj skargę do ULC
banan86 2016-12-29 12:27   
banan86 - Profil banan86
jedrek88: ULC może nałożyć na przewoźnika grzywnę (a w skrajnych przypadkach zarekwirować samolot znajdujący się w PL albo odebrać licencję na przewóz pasażerów).

Niestety Polskie ULC nakłada symboliczne, śmieszne kary typu 2000 - 4000 PLN. Dla linii lotniczej oczywiście korzystniej jest zapłacić takie grosze raz na sto przypadków i dalej robić swoje..... Dla porównania jak niemieckie urzędy nakładają kary w wysokości kilkudziesięcu tysięcy euro to jest kara faktycznie odstraszająca
marcowy 2016-12-29 11:56   
marcowy - Profil marcowy
jedrek88: ale nie ma innej instytucji odwoławczej, w moim przypadku zadziałała
jedrek88 2016-12-29 11:52   
jedrek88 - Profil jedrek88
ULC nie może nakazać nic przewoźnikowi. Może jedynie wydać opinie w sprawie. Przewoźnik może, ale nie musi, wziąć ją pod uwagę. Jeśli nie zgadzasz się ze stanowiskiem linii lotniczej to zostaje Ci tylko pozew cywilny. I ponownie sąd może, ale nie musi wziąć pod uwagę opinii ULC.
marcowy 2016-12-29 11:44   
marcowy - Profil marcowy
ale na twoim miesjcu sprawdziłbym na fr24 albona innej stronie dokładny czas lotu tego opóźnionego połączenia. Może się okazać że jak będziesz wchodzil dalej w spór to dopatrzą się że zabrakło ci kilka minut.
marcowy 2016-12-29 11:38   
marcowy - Profil marcowy
lmajchrowski: moim zdaniem chcą cię zbyć jak najmniejszym kosztem: wykładnia jest następująca: trybunał (43) jest zdania, że opóźnienie należy oceniać do celów odszkodowania przewidzianego w art. 7 rozporządzenia, w odniesieniu do planowego czasu przylotu pasażera do miejsca docelowego w rozumieniu art. 2 lit. h) rozporządzenia, które w przypadku lotów łączonych należy rozumieć jako miejsce lądowania ostatniego lotu danego pasażera.
Tak więc na twoim miejscu napisałbym pismo z zapytaniem dlaczego przyznali tylko 250 euro przytaczając powyższą wykładnie a jeżeli ci sensownie nie odpowiedzą napisałbym do ULC - u nich na stronie jest zakładka do składania tego typu skarg.
lmajchrowski 2016-12-28 14:50   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
Witam otrzymalem odpowiedz od LOTu:

W nawiązaniu do otrzymanej reklamacji, serdecznie przepraszamy za wszystkie niedogodności, jakich doświadczyła Pani wraz z córką w związku z opóźnieniem rejsu LO3919 w dniu 12 grudnia 2016 r. na trasie Warszawa-Kraków.

Zdajemy sobie sprawę, że klienci oczekują od nas niezawodności w zakresie świadczonych usług. Niekiedy jednak występują okoliczności, których przewoźnik nie może uniknąć bądź im zapobiec.

Biorąc pod uwagę wszystkie okoliczności związane z Pani podróżą, uprzejmie informujemy, że podjęta została decyzja o wypłaceniu Pani oraz Pani córce odszkodowania w wysokości 250 EUR/os za powyższe zakłócenie.

W celu dokonania przelewu powyższej kwoty, zwracamy się z prośbą o wypełnienie formularza, do którego link znajduje się poniżej. Jednocześnie przekazujemy, że Dział Finansowy PLL LOT rezerwuje około 4 tygodni na zrealizowanie płatności. Czyli przyznali sie ale niestety nie chca wyplacic pelnej przyslugujacej nam kwoty czyli 2x600EUR.

Czy mam jeszcze raz do nich napisac ze niezgadzam sie z przyznana kwota i chce zgodnie z prawem otrzymac 1200 EUR i jesli nie bedzie sprawa rozpatrzona pozytywnie skieruje sprawe do urzedu lotnictwa cywilnego ??

Moze macie jakies inne sugestie jak to dalej poprowadzic ??
lmajchrowski 2016-12-19 13:07   
lmajchrowski - Profil lmajchrowski
marcowy: oczywiscie ze nie i beda cie miec w d.... . gość_3b48d: dla wiekszej wygody wykupilem dwa miejsca osobne dla zony i osobne dla corki choc nie musialem.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy