greg0303
2016-11-06 00:49
Linie British Airways nie zamówiły B747-8I, bo ... w ofercie nie było jednostek napędowych firmy Rolls Royce. Najnowszy Jumbo Jet jest napędzany wyłącznie silnikami General Electric GEnx-2B.
B777X będzie również napędzany wyłącznie silnikami GE9X, co może ponownie spowodować brak zamówienia BA.
Boeing próbował sprzedać większą ilość B747-8I Emirates Airlines, po tym, jak Airbus opóźniał decyzję o rozpoczęciu programu A380neo, ale dubajski przewoźnik nie był zainteresowany tym modelem.
W przeciwienstwie do A380 B747-8i moze byc przerowbiony na cargo, wiec troche jest zaskakujace ze np. BA, CX czy jakas linia na bliskim wschodzie nie skusi sie na wersje pasazerska. Iran to niemal pewne ze zamowi 3-5 sztuk.
greg0303
2016-10-29 06:04
Niestety, Boeing już tylko liczy na zamówienia wersji B747-8F (oraz dwóch samolotów prezydenckich). Iran może ewentualnie kupić kilka/kilkanaście sztuk B747-8I, bo po ostatnich wydarzeniach w Turcji raczej nie można już liczyć na zamówienie z tego kraju.
Analizy mówiły o minimalnym opłacalnym tempie produkcji B747 na poziomie 1 sztuki na miesiąc, a tempo to spada do 1 sztuki na dwa miesiące. Spowoduje to dodatkowe koszty dla producenta.
demar - zgadza sie. B747 jest moim ulubionym samolotem, wiec kazde zamowienie to super sprawa. Liczylem ze choc niektore linie z Azji zamowia po pare B747-8i, tym bardziej ze ci co uzywali A380 nie sa zbyt zadowoleni.
@wroord: być może, ale 14 sztuk B747-8F to więcej niż 10% wszystkich wcześniejszych zamówień na B747-8. Opcje to może być drugie 10%.
Duża sprawa dla programu B747.
Pewnie dostali cene nie do przebicia i krotkie terminy dostaw.