×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Koniec Air Italy (Warszawa - Werona)


Air Italy najwyraźniej zmieniło zdanie. Od letniego sezonu zaprzestaje miedzynarodowych, regularnych połączeń low-costowych. WAW i tak okazała sie najdłużej utzrymanym kierunkiem. Do końca marca linia będzie latała tylko raz w tygodniu, w soboty.

15/01/2008 09:15,  
<>

gość_8b675 - Profil
gość_8b675
  

  
Johner, nie przekonałeś mnie. Konkurencja wie, co komu dobrze szło i zaraz wchodzi na ten kierunek (np. DY na ORY po NE z WAW). SKoro większość włoskich nie zostala zagospodarowana tzn., że jednak były nieopłacalne. Pozdrawiam
15/01/2008 16:12  

  
yach, trudno żeby bankrutująca linia, bądź taka która likwidduje swoją "bazę" kontynuaowała latanie. Z ekonomicznych porażek jest ta i MXP by DY, więcej nie kojarzę. Po zejściu AZ z MXP, na pewno ktoś zacznie tam latac. LO prawdopodobnie zrezygnuje od lata z Wenecji, więc tym bardziej tu też z czasem ktoś sie pojawi. Włochy to rynek z dużą konkurencją i na długich sektorach. Trudno sie dziwic takiemy DY ,że woli najpierw wyprobowac CPH czy MUC... Nie mniej z czasem, gdy rynek będzie sie nasycał, pojawią się i nowe połączenie we Włoszech. Większosc południowych kierunków odznacza sie bardzo dużą sezonowością. To też dla LCC jakaś tam bariera.
15/01/2008 15:47  

  
Johner, spójrzmy statystycznie, trzymają się raptem dwa połączenia BLQ i FCO. Inne odpadły - bo złe linie, bo linie dobre, ale za wcześnie, bo .... Sam widzisz, że ilość wyjątków przewyższyłą Twoją regułę, niestety.
15/01/2008 15:30  

  
Hamburg: fakt, fakt... DB reklamuje swoje pociągi z autokuszetkami (AutoZug), że taniej niż jechać samochodem. Czyli że Niemcy też oszczędni i też trzeba ich namawiać na nie podróżowanie samochodem :P Za to latają równo. Nie wiem jak można chcieć jechać samochodem do Włoch, Francji czy Hiszpanii, skoro dolecieć naprawdę prościej. A na miejscu można wypożyczyć samochód. To chyba jakieś stare przyzwyczajenia z czasów komuny... Sporo osób jednak jeździ i będzie jeździć autokarem czy samochodem, choćby dlatego że się boją latać.
15/01/2008 15:25  

  
yach, nie można generalizowac. Verona rzeczywiscie marnie sie sprzedawała, natomiast Bolonia by C0 czy Rzym by DY mają przez cały rok, a nie tylko w szczycie, naprawdę dobre obłożenie. Stare Volare (przed bankructwem), też latała z WAW do Mediolanu i Wenecji, te trasy też miały się dobrze. NE gdy latał z WAW, trzymał do konca tylko FCO i ORY (nie bez przyczyny).Z porażek przychodzi mi do głowy Mediolan by DY, ale to był czas kiedy linia była jeszcze u nas kompletnie nieznana z latania gdzie indziej niz do Oslo. C0 przestał latac z WAW na Ciampino bardziej z przyczyn kontaktów z LO niż ekonomicznych. Jest jeszcze sporo miejsca na nowe linie i trasy.
15/01/2008 15:15  

  
Paolo, pls stop wishfull thinking. Gdby trasy do NAP, TRN, TSF, BGY miały duże obłożenie przy średnich cenach, to by natychmiast były zagospodarowane przez inną linię (jak W6 zrobił z trasami po 4P). Nie zdążyłem polecieć z KRK do TRN, ale jak patrzyłem kilka razy to zawsze ten lot RT kosztowałby mnie mniej więcej tyle samo, co z WAW do KRK RT Intercity. Promocje oznaczają po prostu, ze było mało chętnych. Piszesz, że to były dobre trasy, ale kiepskie linie. Tylko, że te lepsze linie wcale nie palą się z otwieraniem takich kierunków. Po prostu nie ma popytu na loty do Italii za cenę większą niż 400 zł RT, sorry :(.
15/01/2008 15:03  

  
yach co za glupoty mowisz..przyklady skasowanych tras do IT nie maja sensu..APN-bakrot,Ce zero-bo to chora linia otwiera po 3 miesiacach kasuje.NE skasowal bo wyszedl z KRK,nie dlateo ze nie bylo ludzi..NE mial 8tras do 8tras do ITA w wakacje...zinteresowanie zawsze bylo a to ze NE chcial z tego wiecej kasy to inn sprawa...dlaczego BGY,FCO by NE mialo LF 90%,NAP 2x tyg latal pelny,podobnie TRN i TSF...popyt na trasy do IT byl i zawsze bedzie...
15/01/2008 13:47  

  
Mie tylko dziwja takie ludzie ktorzy wcisna sie do takiego samochody i jada 2000-3000 km najlepiej 4-5 osob. A tak w ogole sie pytam czy to sie oplaca jechac samochodem....szczegolnie ze bilety lotniczy w ostatnich czasach sa takie tanie....nawet u tych tradycyjnych. Pamientam jak kiedys latalem z rodzicami na trasie HAM-GDN. Bilet wtedy kosztowal 500-600 DM. A teraz? Czesto mozna znalesc ceny jak 100-150€ A o W6 nie spomne ;-)
15/01/2008 13:39  

  
Hamburg wejdź na fora turystyczne gazety czy inne o Włoszech, Chorwacji etc. Gdyby 25% samochodziarzy przesiadło się do samolotów milibyśmy po kilka kierunków do IT i HR z każdego lotniska.
15/01/2008 13:31  

  
yach: Skrot Airpoloni byl kiedys APN..potem zmjenili na 4P....a kto te bzdury ci opowiada ze turysci jada samochodami. Moja babcia i dziadek dwa razy do roku jezdza do Wloch i nigdy by im na mysl nie prsyszo jechac samochodem. Tak samo moje jedna ciocia ktora mieszka w Rzymie. Odwiedza PL 2-3 razy w roku i nigdy nie jedzie samochodem do PL. Tak samo inne czlonki rodzinny jeszcze nigdy nie jechaly w droge ktora maja byc dlusza niz 6h samochodem. I to nie tylko IT....alez tez inne kraje Europy.
15/01/2008 13:25  

  
nie wiem dlaczego, ale turyści z PL do IT po prostuy jadą cały dzień samochodem :/ :P a do pracy ludzie jeżdżą autokarami :/ :P. Połączenia do WŁoch to najczęściej i najszybciej zamykane połączenia LCC z Polski. Wycofały się z nich AirPolonia (nie pamiętam skrótu, Volare (teraz coś ma, ale pewnie krotko), C0, NE, I9. DY ma jeszcze FCO, ale nowych kierunków nie otwiera. Tak samo nie wypalają połączenia do bliższych części Niemiec (Berlin, Monachium), Austrii, Chorwacji czy Pragi - jazda cały dzień to dla Polaków normalka. Tylko do pracy trzeba się śpieszyć :P
15/01/2008 13:18  

  
potwierdzam co paolo powiedzial: duzo z moich kolezanek i kolegow wyjedzaja na wakacje zawsze do wloch aby zarobic sobie na ferie. Mysle ze z ,,doroslymi´´ ludzmi jest tak samo ze wyjezdzaja do IT.
15/01/2008 13:10  

  
yach:w tym wypadku to nie kwestia destynacji czy kraju,ale linii..jeszcze raz powiem...Air Italy pomarzyl sobie o gestej sieci polaczen takiej jaka ma4U z Köln czy Clickair z BCN...mial byc wielki hub w VRN a wyszlo NIC.a popyt na loty polska-italia jest duzy..i do Italii lud polski tez lata do pracy..
15/01/2008 13:07  

  
No tak, kolejny dowod, że Polacy latają tylko do pracy. :/ Niech nikt nie liczy no nowe trasy do Italii przy takim powodzeniu dotychczasowych.
15/01/2008 13:03  

  
Od tego mają 757 i 767. Te 2 szt. 737-300 mają robic nadal kilka połączeń wewnątrz Włoch. Ewentualnie mogą wspomagac resztę na krótszych sektorach (np.Egipt, Tunezja czy Turcja)
15/01/2008 11:50  

  
Johner: pewnie mieli wykupione czartery na narty. Mimo wszystko szkoda.
15/01/2008 09:29  

  
Air Italy najwyraźniej zmieniło zdanie. Od letniego sezonu zaprzestaje miedzynarodowych, regularnych połączeń low-costowych. WAW i tak okazała sie najdłużej utzrymanym kierunkiem. Do końca marca linia będzie latała tylko raz w tygodniu, w soboty.
15/01/2008 09:18  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie
Kalendarz lotniczy