Satysfakcja klientów linii lotniczych

WIZZ AIR oraz BRITISH AIRWAYS nagrodzone w badaniach GOLD STANDARD 2008. Badania satysfakcji klientów w kategorii LINIE LOTNICZE. W marcu 2008 OBOP na zlecenie MMT Management przeprowadził badania dotyczące satysfakcji klientów z usług linii lotniczych. W wyniku badania, wyróżnienie GoldStandard otrzymały Wizz Air oraz British Airways. Obaj przewoźnicy otrzymali cztery gwiazdki, a co za tym idzie Wyróżnienie Gold Standard, wskazujące na działalność ocenianą powyżej oczekiwań klientów. Pozostali przewoźnicy nie zdobyli wyniku powyżej 3 gwiazdek bądź wśród respondentów nie zebrano takiej ilości wywiadów, wystarczających do przeprowadzenia analiz statystycznych. Na podstawie wyników procentowych najlepiej ocenianym przewoźnikiem jest Wizz Air, minimalnie ustępują mu linie British Airways. Gorzej w badaniach wypadły Centralwings, które zostały ocenione na 3 gwiazdki (satysfakcja odpowiadająca standardom) BBadanie zostało zrealizowane metodą systematyczną na lotnisku Okęcie w marcu 2008 roku. Wywiady były przeprowadzane, w przy użyciu kwestionariusza papierowego techniką PAPI (Pen and Paper Interview). Analizowane były następujące wymiary: • Średni poziom cen biletów lotniczych i opłat dodatkowych. • Dopasowanie oferty do potrzeb i oczekiwań klienta. • Bezpieczeństwo korzystania z usług tego przewoźnika (w tym standard maszyn, awaryjność, doświadczenie pilotów). • Jakość obsługi naziemnej (na etapie rezerwacji / kupna biletu ). • Jakość obsługi w trakcie lotu. „Jak pokazują badania, to cena jest najistotniejszym wymiarem oceny” – komentuje wyniki Andrzej Anterszlak, badacz rynku z TNS OBOP. Wyniki średnie, odnoszące się do ważnych dla użytkowników linii lotniczych wymiarów oceny, pokazują, że jakość obsługi – niezależnie czy mamy na myśli jakość obsługi w tracie lotu czy standard obsługi naziemnej - jest tym wymiarem, który jest najwyżej oceniany – dodaje Anterszlak. Ciekawe jest również to, że aspekt związany z bezpieczeństwem podroży miał dla respondentów najniższą wagę. Wydaje się, że respondenci mają zaufanie do przewoźników i bardziej myślą o kwestiach związanych z jakością podróżowania oraz relatywnym stosunku jakości do ceny, niż bezpieczeństwie, które uznawane jest za coś zupełnie oczywistego.
08/04/2008 10:28  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
miras 2008-04-08 10:39   
miras - Profil miras
A propos W6, czy wie ktoś jak sprawdza się w praktyce pierszeństwo w odbiorze bagażu?
hamburg 2008-04-08 10:33   
hamburg - Profil hamburg
no to pogratulowac :-) Tak dalej W!zz :-)
aynis 2008-04-08 10:30   
aynis - Profil aynis
WIZZ AIR oraz BRITISH AIRWAYS nagrodzone w badaniach GOLD STANDARD 2008. Badania satysfakcji klientów w kategorii LINIE LOTNICZE. W marcu 2008 OBOP na zlecenie MMT Management przeprowadził badania dotyczące satysfakcji klientów z usług linii lotniczych. W wyniku badania, wyróżnienie GoldStandard otrzymały Wizz Air oraz British Airways. Obaj przewoźnicy otrzymali cztery gwiazdki, a co za tym idzie Wyróżnienie Gold Standard, wskazujące na działalność ocenianą powyżej oczekiwań klientów. Pozostali przewoźnicy nie zdobyli wyniku powyżej 3 gwiazdek bądź wśród respondentów nie zebrano takiej ilości wywiadów, wystarczających do przeprowadzenia analiz statystycznych.
Na podstawie wyników procentowych najlepiej ocenianym przewoźnikiem jest Wizz Air, minimalnie ustępują mu linie British Airways. Gorzej w badaniach wypadły Centralwings, które zostały ocenione na 3 gwiazdki (satysfakcja odpowiadająca standardom)

BBadanie zostało zrealizowane metodą systematyczną na lotnisku Okęcie w marcu 2008 roku. Wywiady były przeprowadzane, w przy użyciu kwestionariusza papierowego techniką PAPI (Pen and Paper Interview).
Analizowane były następujące wymiary:
• Średni poziom cen biletów lotniczych i opłat dodatkowych.
• Dopasowanie oferty do potrzeb i oczekiwań klienta.
• Bezpieczeństwo korzystania z usług tego przewoźnika (w tym standard maszyn, awaryjność, doświadczenie pilotów).
• Jakość obsługi naziemnej (na etapie rezerwacji / kupna biletu ).
• Jakość obsługi w trakcie lotu. „Jak pokazują badania, to cena jest najistotniejszym wymiarem oceny” – komentuje wyniki Andrzej Anterszlak, badacz rynku z TNS OBOP. Wyniki średnie, odnoszące się do ważnych dla użytkowników linii lotniczych wymiarów oceny, pokazują, że jakość obsługi – niezależnie czy mamy na myśli jakość obsługi w tracie lotu czy standard obsługi naziemnej - jest tym wymiarem, który jest najwyżej oceniany – dodaje Anterszlak. Ciekawe jest również to, że aspekt związany z bezpieczeństwem podroży miał dla respondentów najniższą wagę. Wydaje się, że respondenci mają zaufanie do przewoźników i bardziej myślą o kwestiach związanych z jakością podróżowania oraz relatywnym stosunku jakości do ceny, niż bezpieczeństwie, które uznawane jest za coś zupełnie oczywistego.
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy