×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Nowy terminal w Londynie kością niezgody


Ledwie umilkły fanfary towarzyszące otwarciu nowego terminalu na londyńskim lotnisku Heathrow, a w Izbie Gmin już rozpoczęła się dyskusja, kto powinien nim zarządzać. Posłowie uważają bowiem, że obecny gospodarz - British Airport Authority - jest zbyt potężny i dominuje nad rynkiem, co jest niekorzystne z punktu widzenia klientów linii lotniczych. British Airport Authority jest własnością hiszpańskiej firmy Ferrovial. Zarządza ona londyńskimi portami lotniczymi Heathrow, Gatwick i Stansted oraz lotniskami w Glasgow, Edynburgu, Aberdeen i Southampton. Obsługuje rocznie około 150 milionów pasażerów, a teraz - po otwarciu piątego terminalu na Heathrow - będzie obsługiwać o 30 milionów więcej. Ta dominująca pozycja jest w opinii członków parlamentarnej komisji transportu niekorzystna dla pasażerów, którzy nie mając wyboru muszą godzić się z monopolistycznym dyktatem British Airport Authority i narzucanymi im opłatami. Dlatego posłowie z komisji transportu Izby Gmin proponują podzielenie potężnej firmy na kilka mniejszych, które będą ze sobą konkurowały.

01/01/1970 01:00,  
<>

gość_8fdec - Profil
gość_8fdec
  

  
Ale czy jesli British Airport Authority jest firma prywatna nalezaca do Ferrovial, to czy poslowie moga cos mieszac w jej strukturze?
15/03/2008 13:58  

  
Ja też mogę dostawać trochę zysków z opłat... i sprawa rozwiązana. :]
15/03/2008 13:52  

  
Ledwie umilkły fanfary towarzyszące otwarciu nowego terminalu na londyńskim lotnisku Heathrow, a w Izbie Gmin już rozpoczęła się dyskusja, kto powinien nim zarządzać. Posłowie uważają bowiem, że obecny gospodarz - British Airport Authority - jest zbyt potężny i dominuje nad rynkiem, co jest niekorzystne z punktu widzenia klientów linii lotniczych.

British Airport Authority jest własnością hiszpańskiej firmy Ferrovial. Zarządza ona londyńskimi portami lotniczymi Heathrow, Gatwick i Stansted oraz lotniskami w Glasgow, Edynburgu, Aberdeen i Southampton. Obsługuje rocznie około 150 milionów pasażerów, a teraz - po otwarciu piątego terminalu na Heathrow - będzie obsługiwać o 30 milionów więcej.
Ta dominująca pozycja jest w opinii członków parlamentarnej komisji transportu niekorzystna dla pasażerów, którzy nie mając wyboru muszą godzić się z monopolistycznym dyktatem British Airport Authority i narzucanymi im opłatami. Dlatego posłowie z komisji transportu Izby Gmin proponują podzielenie potężnej firmy na kilka mniejszych, które będą ze sobą konkurowały.
15/03/2008 13:49  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie