×
Zaloguj się

Posiadasz już konto w portalu pasazer.com? Zaloguj się i zacznij korzystać ze swoich przywilejów zarejestrowanego użytkownika.


lub


Przewoźnicy wściekli na CAA


Urząd Lotnictwa Cywilnego Wielkiej Brytanii (CAA) zapowiedział zgodę podwyżki opłat lotniskowych w portach Heathrow oraz Gatwick. Wywołało to falę niezadowolenia wśród linii lotniczych. Decyzja CAA oznacza, że operator tych dwóch londyńskich lotnisk, firma BAA, będzie mogła podnosić opłaty w ciągu najbliższych pięciu lat nawet więcej niż urząd zezwolił w zeszłym roku. Np. na Heathrow w sezonie 2008/09 opłata od pasażera może wynieść nawet 12,80 funtów. Oznacza to podwyżkę o 23,5 proc. Na Gatwick podwyżka może wynieść 21 proc. w tym roku oraz kolejne 2 proc. w ciągu czterech lat. Największe linie lotnicze operujące z Wielkiej Brytanii, w tym Ryanair, bmi, easyJet oraz Virgin Atlantic ostro skrytykowały decyzję CAA. Przewoźnicy uważają, że urząd bezzasadnie faworyzuje jedną z prywatnych firm, jakim jest operator BAA. Firma w 61 proc. należy do hiszpańskiego konsorcjum, które nie potrafiło poradzić sobie z budową Terminalu 2 na warszawskim Okęciu, Grupo Ferrovial.

01/01/1970 01:00,  
<>

gość_0686a - Profil
gość_0686a
  

  
Urząd Lotnictwa Cywilnego Wielkiej Brytanii (CAA) zapowiedział zgodę podwyżki opłat lotniskowych w portach Heathrow oraz Gatwick. Wywołało to falę niezadowolenia wśród linii lotniczych. Decyzja CAA oznacza, że operator tych dwóch londyńskich lotnisk, firma BAA, będzie mogła podnosić opłaty w ciągu najbliższych pięciu lat nawet więcej niż urząd zezwolił w zeszłym roku. Np. na Heathrow w sezonie 2008/09 opłata od pasażera może wynieść nawet 12,80 funtów. Oznacza to podwyżkę o 23,5 proc. Na Gatwick podwyżka może wynieść 21 proc. w tym roku oraz kolejne 2 proc. w ciągu czterech lat.

Największe linie lotnicze operujące z Wielkiej Brytanii, w tym Ryanair, bmi, easyJet oraz Virgin Atlantic ostro skrytykowały decyzję CAA. Przewoźnicy uważają, że urząd bezzasadnie faworyzuje jedną z prywatnych firm, jakim jest operator BAA. Firma w 61 proc. należy do hiszpańskiego konsorcjum, które nie potrafiło poradzić sobie z budową Terminalu 2 na warszawskim Okęciu, Grupo Ferrovial.
13/03/2008 19:12  

<>

Wylot:
Przylot:
  • Data wylotu:
  • Data powrotu:
Pasażerowie:

Cel podróży:
  • Data wyjazdu:
  • Data powrotu:

Kraj podróży:

Okazje z lotniska
  • Okazje pasażera
Sprawdź wszystkie