Mniej tras LOTu - forum do artykułu

"O ile na kilku trasach europejskich LOT przynosi pokaźne zyski, to w ubiegłym roku, po raz pierwszy od sześciu lat, przestał zarabiać na połączeniach transatlantyckich" - no właśnie na kilku trasach czyli na tych, gdzie nie ma liberalizacji rynku, czyli astronomiczne ceny biletów np. z WAWy do Moskwy...
20/02/2008 17:26  
Komentowanie dostępne dla zalogowanych użytkowników
aguirre 2008-02-20 21:19   
aguirre - Profil aguirre
No coż, widocznie urzednicy latający za pieniądze podatników nie mają delegacji do MAD czy BCN. Chociaz nie wiem, czy tego żałować.
szot 2008-02-20 20:43   
szot - Profil szot
tomekk: no właśnie i LOT zwinie swoje skrzydła a rozwinie bardziej IBeria
tomekk 2008-02-20 20:41   
tomekk - Profil tomekk
aguirre: no problem, sam się zdziwiłem takimi cenami. Podobnie promują WAW - MAD, pewnie za parę miesięcy okaże się, że dopłacają grube miliony na tych destynacjach zamiast na nich zarabiać :/
miras 2008-02-20 20:38   
miras - Profil miras
marqoos, skoro ptactwo jest w reklamach, to bardzo dobrze - patriotycznie ;) Wybór pingwina to strzał w dziesiątkę, przecież pingwin to nieLOT.
tomekk 2008-02-20 20:37   
tomekk - Profil tomekk
marqoos_pl: nie marudź, akurat LOT reklamy ma fajne :P Tyle, że podobnie jak Plus i reklamy z kabaretem Munio, które jakkolwiek bardzo się podobały to nie przełożyły się bezpośrednio na sprzedaż. No i LOT daje dobre papu na pokładzie w przeciwieństwie do takiej Lufciowej buły z serem ;) Dlatego nie jestem za tym, żeby Lufa przejęła LOT, chyba, że zostawią dotychczasowy catering ;)
marqoos_pl 2008-02-20 20:33   
marqoos_pl - Profil marqoos_pl
ale za to reklamy ma sliczne... jakies ptactwo i grube pingwiny na pokladzie... a potem sie dziwia, ze nikt sie na te reklamy nie 'lapie' :)
aguirre 2008-02-20 20:31   
aguirre - Profil aguirre
tomekk: O ciekawe z BCN, thnx. Ale nie dziw się C0 realizuje loty czarterowe do GRO a co im zostanie sprzedaje i nie musi tanio. KRK-GDN może nie ruszyć, więc nie chcą dawać na razie niskich cen, by nie wymieniać później za niską cenę na loty łączone. C0 i ELO są potrzebne, a le przy założeniu wejścia drugiego inwestora, który da własny zarząd, a Lot będzie korzystał kapitałowo, a nie by upychać w nich swoje koszty. poza tym PRL-owski personel Lotu jest przyzwyczajony do przywilejów branżowych a la wczesny Gierek, więc stąd wysokie koszty. Poczytaj czasem wpisy na forum gazety lotowców, masz wrażenie, że to Trybuna Ludu z 1973 roku :P
miras 2008-02-20 20:27   
miras - Profil miras
szot: nie wiem czy utrzyamloby się? Dawno nie leciałem LOT'em i chciałbym się przelecieć :) a jakoś BRU mi najbardziej odpowiada, stąd takie moje życzenie :) Z NE było fajnie na tej trasie.
szot 2008-02-20 20:22   
szot - Profil szot
miras: myślisz, że połączenie KRK-BRU-KRK by LO by się utrzymało? hmmm, może ale znów WRO-BRU-WRO by LO to kolejna klapa w LOT: na tej trasie E70 lata 10 osób!
tomekk 2008-02-20 20:21   
tomekk - Profil tomekk
LOT się miota i nie ma żadnej spójnej koncepcji rozwoju (to oczywista oczywistość ;-)). Przykład: dzisiaj wchodzę na stronę LOT i widzę promocje na loty WAW - BCN. Trochę ponad 500 PLN w obie strony. Można kupić takie bilety nawet na szczytowy sezon (lipiec, sierpień). Z drugiej strony córa LOTu - "tania linia" C0 oferuje bilety KRK - GRO za ponad 700 PLN. Połączenie bezpośrednie KRK - GDN za ponad 1000 PLN, z przesiadką w WAW połowę taniej. Czy w zarządzie naszej narodowej linii i jej spółek zależnych pracują jacyś upośledzeni ludzie?
miras 2008-02-20 20:17   
miras - Profil miras
szot/cezary: co wy sobie tam do ust wkładacie? :))) Cezary ja nie liczyłbym na to że rząd zrobi szybko porządek z LOTem. Nie od dzisiaj wiadomo, że tego typu spółki, są rajem dla "działaczy". 3 firmy, 3 zarządy - 3x więcej stanowisk do obsady. A jak wiadomo, trzeba gdzieś ulkować wszystkich krewnych i znajomych królika :) A ja bym chciał aby LOT uruchomil trase KRK-BRU.
cezary 2008-02-20 19:13   
cezary - Profil cezary
szot: no z ust mi wyjąłeś....
Cały czas o tym mówie w wielu postach. LOT to tak w sumie trzy firmy. Czy to nie za wiele na nasz kraj ? Jedna linia i 3 razy mniej urzędników to sa chyba potencjalne oszczędności ?
LOT, Eurolot i Centralwings. Każda firma ma swój zarząd i dErekcję. Każdy urzędas zarabia kupę kasy. Ciekwe ilu pasażerów trzeba przewieźć żeby zarobić na miesięczną pensję takiego członka zarządu ?? CZY JUZ CHYBA JEST JASNE GDZIE SĄ STRATY ?
Ciekawi mnie kiedy ktoś (Rząd ? Premier ? Jakiś minister ? Albo inny madry człowiek zrobi wreszcię z tym porządek ?)

A wywalić Towarzystwo na zbity pysk. Bez odpraw jeśli to prawnie możliwe. Niech z ich odpraw bedą przynajmniej naprawione straty LOTu. Potem zrobić konkurs ofert i zatrudnić kompetentnych ludzi w ramach konkursu.
Drugie wyjście TOTALNA PYWATYZACJA LOT. I już ! Prywatny właściciel kimkolwiek by nie był ograniczy biurwokrację i zrobi odrnung.
Porządek musi być i już !
Pozdrawiam wszystkich fanów Linii Lotniczych LOT.
szot 2008-02-20 19:01   
szot - Profil szot
myślę że w LOT pali im się grunt pod nogami ale nie mówią tego głośno aby nie straszyć pracowników, pasażerów i ew. inwestorów...
ciutat 2008-02-20 18:58   
ciutat - Profil ciutat
wszystko co piszesz to racja mozemy sie domyslac ze jest wiecej tras na ktorych LOT zarabia vide Bruksela ,Wieden etc etc ale jest pytanie czy nie nie jest zarabianie do czasu , brak np planu wymiany B737 bo chyba te 12 ERJ to nie jest antidotum na cale zlo..
szot 2008-02-20 18:58   
szot - Profil szot
no tak, jest duopol i dlatego tu LOT jeszcze czuje się mocno, ale i tu kre czasów świetności nadchodzi nieubłagalnie szybko i wtedy będą mieć problemy jeśli do tego czasu czegoś nie wymyślą...
ciutat 2008-02-20 18:56   
ciutat - Profil ciutat
wg mnie jest jednak delikatna roznica miedzy duopolem a monopolem nie latalem tymi trasami i nie wiem jakie ceny daje aeroflot i ukrainiec na tych trasach moze to detal ale jednak gwoli scislosci...
szot 2008-02-20 18:55   
szot - Profil szot
A skoro jak wynika z tekstu tylko na kliku trasach LOT zarabia i między innymi na tych "połączeniach wschodnich" gdzie jeszcze tanioszków 'NIET' to wynika z tego, że może LOT miałby zyski gdyby bilety na wszystkie rejsy kosztowały tyle co z WAWy do Moskwy i nazad, choć znów z drugiej strony w czasach bez tanioszkół gdy LOT królował ceny takie miał i słychać było, że przynosi straty to znaczyć to może tylko jedno i oczywiście nie będzie to żadne odkrycie - FIRM LOT JEST ŹLE ZARZĄDZANA, BRAK SPÓNEJ POLITYKI CENOWEJ, BRAK AGRESYWNYCH PROMOCJI, BRAK PLANU ROZWOJU DŁUGOFALOWEGO, W FIRMIE OSOBY NIE MAJĄCE DOŚIADCZENIA - SPOZA BRANŻY LOTNICZEJ...
szot 2008-02-20 18:43   
szot - Profil szot
ciutat: myślę, że T.D. pisząc o monopolu LOT na trasie do Kijowa czy Moskwy miał na myśli to, że na tej trasie nie ma żadnego tanioszka z Polski, który by wymusił niejako na LOT zaoferowanie dla swoich Klientów niższych stawek, a tak granda banda, żeby za bilet do Moskwy i nazad płacić w LOT około 1400 PLN - dla bardziej mobilnych jest opcja 4U do CGN i dalej do Moskwy i powrót za 800 PLN - i to już znaczna różnica cen i oszczędność odczuwalna dla portfela.
ciutat 2008-02-20 18:31   
ciutat - Profil ciutat
Pan Tomasz moglby sie troche b wysilic i zbadac sprawe nim sie wezmie za pisanie, LOT nie ma monopolu na liniach Kijow i Moskwa do Warszawy jest to raczej duopol, poza tym rzeczywicie sa kurioza wycofuja sie z Wenecji podczas gdy ich najwiekszy konkurent wlasnie zwija zagle (Air Italy) ot i caly LOT
szot 2008-02-20 17:37   
szot - Profil szot
Faktycznie na miejscu zdaje się być pytanie Tomasza Dominiaka o to dokąd leci LOT? Coś mi się zdaje, że wprost pikuje w dół lub wejdzie w skłąd jakiejś grupy lotniczej - może Lufthansy wraz z Swiss będą prowadzić biznes?
Kup bilet Więcej
dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Wizy
Rezerwuj hotel
Wizy
Okazje z lotniska

dorośli
(od 18 lat)
młodzież
(12 - 18 lat)
dzieci
(2 - 12 lat)
niemowlęta
(do 2 lat)
Rezerwuj hotel
Wizy